۰

آموزش خبرنگار حرفه ای در حوزه گردشگری

معاون گردشگری میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از برگزاری دوره آموزشی ویژه خبرنگاران گردشگری خبر داد.
آموزش خبرنگار حرفه ای در حوزه گردشگری
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،در زاهدان اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان  در سال ۹۶ به عنوان مقصد گردشگری ایران انتخاب شده است، توجه  به صنعت گردشگری با توجه به پتانسیل های بالقوه آن در دستور کار ویژه همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.
معاون گردشگری میراث فرهنگی  سیستان و بلوچستان افزود: ترسیم چهره واقعی سیستان و بلوچستان بر اساس واقعیت ها و ظرفیت ها نیاز به نگاه تخصصی و راهبردی دارد که در این زمینه نقش خبرنگاران بسیار پررنگ و مهم می باشد.
این مسئول ادامه داد: خبرنگار گردشگری با آموزش های ارائه شده توانایی لازم در تسلط به مفاهیم پایه گردشگری، فن بیان و ارتباطات، بررسی تأثیر روانشناسی و مردم شناسی در حوزه گردشگری، استفاده از نشریات و سایت های الکترونیکی و رسانه های صوتی و تصویری و توانایی تهیه گزارش، عکس و فیلم مربوط به رخدادهای گردشگری را کسب خواهد کرد.
وی گفت: خبرنگاران گردشگری با راهنمایان گردشگری در ارتباط هستند و با آگاهی کامل بر مسائل این حوزه، توانایی تهیه، ثبت و ارائه اخبار و رخدادهای مربوط به گردشگری را دارند.
میرحسینی اعلام کرد: این صنعت در سیستان و بلوچستان دوران بلوغ خود را طی می کند و با شیب مناسبی به سمت توسعه پایدار در حرکت است. 
معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل داشتن آثار و جاذبه های ارزشمند تاریخی و طبیعی، همیشه کانون توجه گردشگران در همه ابعاد بوده است اما تبلیغات منفی باعث ناشناخته ماندن این استان شده است.
این مسئول بیان کرد: خبرنگار گردشگری در زمینه معرفی شاخص های استان و فرهنگ سازی سفر و گردشگری می تواند در فضای اجتماعی و مجازی، این امر را بسط و گسترش دهد زیرا مهجور و مغفول ماندن نقاط گردشگری هر منطقه، در این حرفه مورد تحلیل و ارزیابی قرار می گیرد. 
وی گفت: شرکت کنندگان در این دوره، پس از فراگیری سرفصل های موجود در آموزش دوره خبرنگار گردشگری، با راه اندازی پایگاه‌های اینترنتی پروژه های عملی خود را ارائه خواهند کرد و کمک میکنندتا اطلاعات مثبت استان در فضای مجازی افزایش یابد.
میرحسینی با اشاره به اینکه مطبوعات آزاد و رسانه چهارمین رکن دموکراسی است تاکید کرد: نقش بسیار مهم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و به روز کردن و یا به روزآمد نمودن دانسته ها و اطلاعات عمومی و مردمی و فرهنگسازی عمومی در ابعاد سیاسی و اجتماعی، جهت دهی و تنویر افکار عمومی را خبرنگاران و رسانه برعهده دارند. 
معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: پیشرفت و گستردگی فضای مجازی در جامعه امروزی نتوانسته است از اهمیت نقش رسانه در جامعه بکاهد. 
این مسئول ادامه داد: خبرنگاران سفیران آگاهی و دانایی جامعه هستند و خبرنگار با پویش اخبار و اطلاعات و تلاش برای اطلاع رسانی و آگاهی زنده است و  با فرهنگ سازی و خبر رسانی صحیح در عرصۀ رسانه و تحول در افکار عمومی، حیاتی دوباره می یابد. 
وی خاطرنشان کرد: باید سلامت و کرامت اخلاقی، انسانی و حرفه ای خبرنگاران  تامین و مورد احترام قرار گیرند و نظام حقوقی و قانونی حمایت از آنها شکل واقعی به خود بگیرد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 440741
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *