۰

روحانی: امیدواریم در دولت دوازدهم نیز وعده‌هایمان به مردم را عملی کنیم / علی لاریجانی: حضور چشمگیری میهمانان خارجی در مراسم تحلیف پیام‌هایی را به دنیا مخابره کرد / آیت الله لاریجانی: رئیس جمهور هرچه زودتر دولت جدید را معرفی کند

سران سه قوه پس از برگزاری آیین تحلیف رئیس دولت دوازدهم در نشست خبری به ارائه گزارش عملکرد دولت یازدهم ، دیدگاهشان از حضور پرشور میهمانان خارجی در مراسم تحلیف و بیان انتظاراتشان از دولت پرداختند.
روحانی: امیدواریم در دولت دوازدهم نیز وعده‌هایمان به مردم را عملی کنیم / علی لاریجانی: حضور چشمگیری میهمانان خارجی در مراسم تحلیف پیام‌هایی را به دنیا مخابره کرد / آیت الله لاریجانی: رئیس جمهور هرچه زودتر دولت جدید را معرفی کند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از برگزاری آیین تحلیف خود در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آغاز از ملت بزرگمان به خاطر حضورشان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت تشکر می‌کنم. هم‌چنین از رهبر معظم انقلاب به خاطر حمایت از دولت در روز تنفیذ، تشکر می‌کنم.
وی گفت: ما در طول چهار سال گذشته بخش بزرگی از وعده‌هایی که به ملت در سال ۹۲ داده بودیم را عمل کردیم. خارج کردن کشور از تحریم و قطعنامه‌های شورای امنیت از اقدامات بزرگ ماست. امروز تحریم‌هایی وجود دارد اما تحریم شورای امنیت نیستیم.
 
* شاهد ثبات اقتصادی هستیم / در بخش کشاورزی و نیرو قدم‌های خوبی برداشتیم
رئیس جمهور عنوان کرد: امروز ارتباط بهتری با کشورها داریم و شاهد ثبات اقتصادی بودیم و در زمینه بیمه نیز هزینه درمان بیماران کاهش یافت. امروز ما در بخش‌های کشاورزی و نیرو نیز قدم‌های خوبی برداشته‌ایم.
وی ادامه داد: امیدواریم در دولت دوازدهم نیز وعده‌هایی که به مردم به‌ویژه در زمینه رشد اقتصادی‌، تولید و اشتغال را دادیم عمل کنیم. امیدوارم بتوانیم فقر مطلق را از بین ببریم. امیدوارم در پایان چهار سال مردم ما احساس کنند که معیشت آن‌ها راحت‌تر شده است‌.
حجت‌الاسلام روحانی بیان داشت: امیدوارم در پایان چهار سال شاهد عدالت در سراسر کشور باشیم.
 
* شاهد کاهش وارد شدن ضربات مهلک به تروریست‌ها بوده‌ایم
وی با بیان این‌که منطقه ما بی‌ثبات و ناامنی است و برای ایجاد ثبات در منطقه تلاش می‌کنیم، تاکید کرد:  ما شاهد کاهش بی‌ثباتی و وارد شدن ضربات مهلک به تروریست‌ها بوده‌ایم.
رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با کشورهای دوستمان برمبنای منافع مشترک توسعه بدهیم تا مردم بتوانند با نشاط و وحدت بیشتری در راستای سربلندی کشورشان قدم بردارند.
 
تهران نیوز پایتخت خبری ایران
 
* حضور چشمگیری میهمانان خارجی در این مراسم بسیار معنادار بود
علی لاریجانی ، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در نشست خبری سران سه قوه که بعد از مراسم تحلیف رئیس جمهور برگزار شد ، طی سخنانی با بیان این‌که حضور چشمگیری میهمانان خارجی در این مراسم بسیار معنادار بود، اظهار داشت: نخستین پیام حضور پرشور میهمانان خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور احترام به ملت ایران است‌. احترام به نظام مردم‌سالاری دینی نیز از دیگر پیام‌های این حضور گسترده است‌.
وی گفت: حضور میهمانان خارجی پشتوانه خوبی برای دولت دوازدهم بود که بیانگر خواهان توسعه روابط با کشور است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مهلت خوبی برای دولت فراهم شده است که می‌توان از این فرصت استفاده بهینه صورت بگیرد.
وی بیان داشت: مجلس در این شرایط وظیفه خودش می‌داند که برای رفع بیکاری و توسعه همه‌جانبه با دولت همکاری کند.
 
تهران نیوز پایتخت خبری ایران
 
* رئیس جمهور هرچه زودتر دولت جدید را معرفی کند
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی نیز در این نشست خبری عنوان کرد: امروز فضای سیاسی کشور وارد مرحله جدیدی شده است. امیدواریم تلاش و همت مضاعفی برای حل مشکلات به‌ویژه اشتغال و بیکاری صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: رئیس جمهور نیز هرچه زودتر دولت جدید را معرفی کند تا زودتر مستقر بشوند و چالش‌ها را بشناسند. امیدواریم که با تلاش مضاعف آحاد مردم و مسئولان، سرمایه‌های مادی و اجتماعی و ظرفیت‌ها به کار گرفته شوند.
رئیس قوه قضائیه پرداختن به مباحث فرهنگی در کنار مسائل اقتصادی را از دیگر نکات مهم دانست و افزود: ترویج اخلاق و دین نیز جزو مسئولیت‌های مهم رئیس جمهور است که در سوگندنامه نیز وجود داشت و آقای روحانی بر آن سوگند یاد کرد. قوه قضاییه نیز به سهم خودش در این مسئله همکاری می‌کند.
آملی لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: در جهت امنیت اقتصادی نیز با دولت محترم همکاری خواهیم داشت. معتقدیم که اگر نیت‌ها خالص باشد، تلاش‌ها جواب می‌دهد و مشکلات را از سر راه برمی‌داریم و شرایط بهتری را برای مردم کشورمان رقم می‌زنیم.
انتهای متن/
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 440616
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *