۰

دیباج: تئاتر در میان مردم غریب افتاده است

محمدعلی دیباج، پیشکسوت عرصۀ دوبلاژ در گفت‌وگو با فارس، ضمن ابراز تأسف از این که امروز تئاتر در میان مردم غریب افتاده است، گفت: تئاتر می تواند منشأ توجه و اثر در جامعه قرار بگیرد.
دیباج: تئاتر در میان مردم غریب افتاده است
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما، محمد علی دیباج، پیشکسوت عرصۀ دوبلاژ پس از تماشای «بازی مرگ»  ، ضمن ابراز خرسندی از تماشای این اثر، «بازی مرگ» را دارای حرف و سخنی نو دانسته و در همین راستا، گفت: اثری را به تماشا نشستم که ایده ای جالب آن را شکل داده بود و من از دیدن آن لذت بردم.
وی در ادامه با اشاره به این که بازیگران جوان این اثر با عشق بر روی صحنه به ایفای نقش می پردازند، افزود: بازیگری در تئاتر باید توأم با عشق باشد، چرا که کار نمایش کار عشق است و اگر کسی در این مسیر، جز با عشق گام بردارد، هرگز نمی تواند آن را ادامه دهد و به سرانجام برساند.
این پیشکسوت عرصۀ دوبلاژ، در بخشی دیگر از این گفت‌وگو، با اذعان به این امر که امروز، تئاتر می بایست به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگی، بیش از پیش توسعه یابد، ادامه داد: باید گفت که تئاتر امروز ایران، با توجه به تلاش های بسیار زیادی که دست اندرکاران این حوزه انجام می دهند، در میان مردم غریب افتاده است.
دیباج، بیان دردها و مسائل مبتلا به جامعه را از مهم ترین رسالت های پیش روی هنر نمایش برشمرده و با تأکید بر این مفهوم که تئاتر می تواند کاستی هایی را که شاید از دید عامۀ مردم به دور مانده است، به تصویر بکشد، اظهار داشت: تئاتر می تواند از این طریق، مسائل را در نظر مردم مهم جلوه داده و منشأ توجه و اثر در جامعه شود.
این هنرمند صداپیشه در پایان این گفت‌وگو، علاقه و پافشاری را مهم ترین رمز ماندگاری در هنر دانسته و با تأکید بر این امر که برای رسیدن به مقصد در مسیر هنر باید متحمل سختی ها و مشقت های فراوان شد، تصریح کرد: دقیقاً به همین دلیل است که در ادبیات گفته اند: «در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم، سر زنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور.»
نمایش «بازی مرگ» به نویسندگی و کارگردانی «مریم امینی»، شب گذشته در تماشاخانۀ «استاد جمشید مشایخی» تهران افتتاح شد.
منظر لشکری، پرویز تأییدی، آتش تقی پور و منوچهر علیپور از پیشکسوتان عرصۀ نمایش، مریم نشیبا، شهروز ملک آرائی، و محمدعلی دیباج از پیشکسوتان عرصۀ دوبلاژ و عاطفه ملایری، شاعر و مریم آقاخانی، مترجم ادبیات، از جملۀ میهمان نخستین شب اجرای این نمایش بودند.
گفتنی است سید آرش هوشیار، مریم امینی، سوده خدری و حمیدرضا لازمی، بازیگران آخرین اثر «مریم امینی» در مقام نویسنده و کارگردان هستند که از 11 تا 27 مرداد، هر روز از ساعت 17:15 دقیقه در تماشاخانۀ استاد مشایخی تهران، به نشانی خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک 1478به مدت 60 دقیقه به روی صحنه می روند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 440546
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *