۰

«ترجمه خواندنی قرآن» در پرفروش‌ها/ روشنایی چراغ کتابفروشی‌ها با «روشنا»

هفته اول مرداد را باید هفته «روشنا» دانست؛ هفته‌ای که کتاب‌ها و نویسنده‌های هشتمین پویش کتابخوانی «روشنا» در آن صدرنشین بودند.
«ترجمه خواندنی قرآن» در پرفروش‌ها/ روشنایی چراغ کتابفروشی‌ها با «روشنا»
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،هفته اول مرداد ماه را باید هفته پرفروش شدن کتاب‌هایی دانست که در پویش‌ «روشنا» معرفی شده بودند. کتاب‌هایی که سرگذشت رزمندگان و سربازان وطن را روایت می‌کنند. این کتاب‌ها در هفته گذشته توانستند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.
کتاب «آن بیست و سه نفر» اثر احمد یوسف‌زاده که مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته بود طی هفته قبل مورد استقبال قرار گرفت و توانست در صدر کتاب‌های پرفروش‌ قرار گیرد. این اثر روایتی از 8ماه اسارت 23 نوجوان ایرانی در زندان‌های رژیم بعث است.
ردیف عنوان پرفروش اول آن بیست و سه نفر پرفروش دوم ملاصالح پرفروش سوم رویای نیمه شب در میان پرفروش‌های کتاب همواره «قرآن کریم» حضور چشمگیری دارد و باید این کتاب آسمانی را یکی از ارکان فروش هر فروشگاهی دانست. از ابتدای ماه مبارک رمضان گروه ویراستاران ترجمه‌ای از قرآن کریم را با عنوان «ترجمه خواندنی قرآن» را که توسط حجت‌الاسلام ملکی ترجمه شده را روانه بازار کتاب کرد. این ترجمه از قرآن کریم که با نگاهی تفسیری به فارسی ترجمه شده را برای نوجوانان توصیه کرده‌اند. این ترجمه طی هفته‌های اخیر در برخی فروشگاه‌ها به فروش قابل توجهی دست پیدا کرده و همین سبب شد که در این گزارش مورد توجه قرار گیرد.
حمید حسام که آثار متعددی در عرصه دفاع مقدس از وی منتشر شده طی هفته‌های متمادی توانسته با کتب مختلفی در جمع پرفروش‌ها قرار گیرد. این هفته نیز این نویسنده و پژوهشگر عرصه دفاع مقدس، با کتاب‌های «آب هرگز نمی‌میرد» و «وقتی مهتاب گم شد» توانسته در جمع نویسنده‌های پرفروش قرار گیرد.
ردیف عنوان نویسنده اول احمد یوسف‌زاده نویسنده دوم رضیه غبیشی نویسنده سوم حمید حسام - مظفر سالاری رضیه غبیشی نویسنده کتاب «ملاصالح» که با این کتاب توانست در میان نویسنده‌های پرفروش خودی نشان دهد معتقد است که خاطرات یکی از ستاره‌های شهرش یعنی آبادان را بنویسد و در این کتاب سرگذشت ملاصالح قاری که به عنوان مترجم اسرای ایرانی به خصوص در کتاب آن بیست و سه نفر معرفی شده را برای خوانندگان روایت کرده است.
در این هفته نیز باز جای خالی ادبیات داستانی ایران خالی بود و جز معدود آثاری که به اعتبار نام نویسنده همواره پرفروش هستند از دیگر آثار ایرانی خبری نبود. اما در برابر آثار خارجی حضور پررنگی در میان پرفروش‌ها داشته و این مسئله نگران کننده است. مسئله‌ای که خبر از تغییر ذائقه مخاطب ایرانی می‌دهد.
ردیف عنوان ناشر اول سوره مهر ناشر دوم دفتر نشر معارف - شهید کاظمی اشر سوم کتابستان معرفت برای مشاهده و دریافت فهرست کامل پرفروش‌های هفته اول مرداد 96 اینجا  را مشاهده کنید.
انتهای پیام/
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 440416
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *