۰

مهمترین رسالت ما درقبال عالمان دین الگو قراردادن آنها است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهمترین وظیفه ما در قبال ائمه اطهار، امامزادگان و عالمان برجسته دین، الگو نمایی و معرفی این الگوها به همه اقشار جامعه است.
مهمترین رسالت ما درقبال عالمان دین الگو قراردادن آنها است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری به تبیین ویژگی‌های بارز محدث والامقام و امامزاده واجب التعظیم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام پرداخت.
ارباب سلیمانی اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم(ع) از سادات جلیل القدر و نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام است که در قرن سوم هجری زندگی می کرد و برای مدت کوتاهی به شهرری آمد و به دلیل این‌که حاکم آن دوران تلاش می‌کرد ایشان را در فشار و محدودیت قرار بدهد، حضرت در این شهر مخفیانه زندگی می‌کرد و سرانجام در همین منطقه دارفانی را وداع گفتند. 
وی اولین ویژگی بارز حضرت عبدالعظیم(ع) را دیدارهایش با امامان معصوم دانست و تصریح کرد: این محدث والامقام چهار امام معصوم را از نزدیک زیارت کرده و همچنین مورد علاقه و محل اطمینان ائمه اطهار(ع) بوده است.
مشاور وزیر ارشاد ادامه داد: این بزرگوار راوی حدیث بوده و در زمره محدثان به حساب می آید که این دومین ویژگی شاخص ایشان است و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) نیز روایات آن حضرت را در قالب یک کتاب جمع آوری کرده است که علاقه‌مندان می توانند استفاده کنند. 
ارباب سلیمانی سومین ویژگی برتر این امامزاده واجب التعظیم را این‌گونه بیان کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) از نظر شخصیت علمی فردی ممتاز و از علمای بزرگ اسلام است و با این وجود، عقاید دینی خود را برای تایید به امام هادی علیه السلام عرضه کرده و مورد تحسین و تایید ایشان قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: شخصیت حضرت عبدالعظیم(ع) در زمان حیاتش مبدأ برکات بوده و پس از رحلتش نیز بارگاهش قطب فرهنگی مذهبی و مایه برکت ری است و بر همه ما واجب است که با این امامزاده عظیم‌الشان ارتباط بگیریم. 
دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به روایت امام هادی(ع) که شخصی از ری برای زیارت حضرت سیدالشهدا به کربلا رفت و به خدمت امام علی النقی(ع) رسید و امام به این شخص فرمود؛ اگر قبر عبدالعظیم را که نزد شما است زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را زیارت کرده باشد، تاکید کرد:  این کلام حاوی پیام بلندی است که از امام معصوم به ما منتقل شده و ما به عنوان ایرانی مسلمان وظیفه داریم همه امامزادگان به ویژه این بزرگوار که واجب التعظیم است مورد توجه قرار بدهیم و لذا به ساکنان تهران توصیه می‌شود که حداقل یک‌بار در ماه به آستان مقدس این امامزاده بزرگوار سر بزنند. 
ارباب سلیمانی، الگونمایی را مهمترین وظیفه ما در قبال چنین شخصیت‌های علمی و مذهبی برشمرد و افزود: رسالت اصلی ما این است که ویژگی‌های فردی و اجتماعی این شخصیت‌ها را بررسی کنیم و ببینیم در محیط پیرامونی خودشان چه آثاری داشته‌اند، سپس درصدد سرمشق قراردادن الگوها بربیاییم. 
انتهای پیام/ 
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 440068
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *