روضه امام حسین(ع) مولد فعالیت های سیاسی و اجتماعی است

19 تير 1396 ساعت 14:50

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: روضه و زیارت امام حسین (ع) مقدمه و مولد فعالیت های سیاسی و اجتماعی است تا با برداشت سیاسی از ماجرای عاشورا با طاغوت و یزید زمان مبارزه کنیم.


به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،آیت الله  محمد علی موسوی جزائری در نشست فعالان مردمی اربعین حسینی، با بیان اینکه یکی از افتخارات ما شیعه زاده بودنمان است، اظهار کرد: بسیاری از علما معتقد بودند که زیارت عاشورا حدیث قدسی است و این متن نورانی از جانب خداوند متعال به دست شیعیان رسیده است.
 
وی افزود: در بخشی از زیارت عاشورا از خدا درخواست می کنیم که مارا گرامی بدارد و شکر اورا به جا می آوریم که به ما معرفت امام حسین (ع) را شناساند. این رزقی است که از جانب خداوند به ما دست اندرکاران اربعین افتخار نوکری امام حسین را عطا کرده است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به فراز دیگری از زیارت عاشورا، ادامه داد: شیعیان در این فراز ادعان می کنند که دشمنی با دشمنان امام حسین (ع) یک رزق و روزی است و آن را نعمتی قلمداد می کنند که از جانب خدا آمده است و می گویند سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم؛ یعنی با دوستان شما دوست و دشمنان شما را دشمن خود می دانیم.
وی تصریح کرد: یکی از آن دشمنان خبیث آل سعود هستند که پرچمدار دشمنی با شیعیان و ائمه هدی بوده و آن را علنی بیان می کنند و هر روز شاهد تهدید های آن ها نسبت به جمهوری اسلامی هستیم که البته باید بگوییم که هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
آیت الله موسوی جزائری با بیان اینکه برخی از علما خواندن زیارت عاشورا به صورت روزانه در برنامه های خود گنجانده بودند، گفت: ایشان معتقد بودند خواندن هر روزه این زیارت به معنای بیعت هر روزه با سید و سالار شهیدان است.
وی با اشاره به خواب شهید حسن طهرانی مقدم چند روز قبل از شهادتش، ابراز کرد: این شهید چند روز قبل از شهادتش خوابی را می بیند و به مادرش وعده شهادتش را می دهد و می گوید زمانی که نکیر و منکر از من سوال می پرسیدند، دیدم هیچ عمل صالحی برای اینکه به آن ها نشان بدهم ندارم، ناگهان به یاد عزاداری های امام حسین (ع) افتادم و به آن ها یادآوری کردم وپس از آن فرشتگان مرا به جایگاه خودم در بهشت راهنمایی کردند؛ پس از آنکه از خواب برخاستم یقین پیدا کردم که شهادتم نزدیک است.
امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت عملیات اخیر علیه تروریست های تکفیری، بیان کرد: حرکتی که برادران پاسدارمان در ماجرای موشکی انجام دادند بسیار عمیق بود و در جهان صدا کرد. این موشک هایی که نقطه زن بودند، نه تنها ساخت این ها بسیار دقیق بوده است بلکه این کار اطلاعاتی که انجام داده اند بدون آنکه موشک ها موجب کشتن غیر نظامیان شود تمام فرماندهان داعش را به هلاکت رسانده بود.
وی با اشاره به بمباران اخیر مواضع ارتش سوریه توسط آمریکا، اظهار کرد: در همین ماجرای اخیر موشکی، ترامپ گفته بود 70 موشک به هدف اصابت کرده است در حالیکه 23 تا بوده استو همچنین همان 23 عدد نیز به هدف نخورده و خسارت چندانی به بار نیاورده بودند.
آیت الله جزائری با تاکید بر ایفای نقش اجتماعی هدف امام حسین (ع) بیان کرد: روضه و زیارت امام حسین (ع) مقدمه و مولد فعالیت های سیاسی و اجتماعی است تا با برداشت سیاسی از ماجرای عاشورا با طاغوت و یزید زمان مبارزه کنیم. انقلابی که امام حسین (ع) در جهان ایجاد کرده است انقلاب نفوس و قلب ها است.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: یکی از آثار و برکات اربعین حسینی اتحادی است که توسط امام حسین (ع) بین دو کشور ایران و عراق ایجاد شده است، در حالیکه ما 30 سال گذشته با این کشور در جنگ بودیم، اما به برکت امام حسین می بینیم که عراقی ها خودرا خادم و نوکر زائرین ایرانی می دانند و مسئولین عراقی نیز خود را دست بوس و پیرو امام خامنه ای معرفی می کننند.
وی تصریح کرد: مرزهای بین المللی مسلمانان خصوصا شیعیان را از یکدیگر جدا نکرده است و به لطف پروردگار و کمک معصومین روزی خواهد رسید که پیاده روی اربعین باعث اتحاد و همدلی بین مسلمانان جهان خواهد شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 440020

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/440020/روضه-امام-حسین-ع-مولد-فعالیت-های-سیاسی-اجتماعی

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir