۰
یادداشت تفتان ما/

حجاب عاملی مهم برای کاهش دادن معضلات اجتماعی

حجاب بعنوان یک دستوری برجسته از دین متعالی اسلامی عانلی مهم برای کاهش دادن آسیب های اجتماعی است.
حجاب عاملی مهم برای کاهش دادن معضلات اجتماعی
به گزارش تفتان ما، عفاف و حجاب با توجه به اهمیت موضوع شان در اسلام بسیار مورد توجه و تاکید قرار گرفته اند.

حجاب با نقش پرده حفاظتی انسان مومن و مسلمان را از گناهان و معاصی حفظ می کند.

زن و مرد مسلمان موظف هستند حجاب را رعایت کنند و این حجاب مختص بانوان نیست زیرا تیرهای شیاطین متوجه همه اقشار جامعه است و همگان باید خود را فتنه ها و دسیسه های شیطان حفظ و دور نگه دارند.

پوشش زیبای اسلامی بهترین شیوه برای حفاظت از نگاه نا محرمان است و صد البته این پوشش به زن مسلمان شکوه و عزت می بخشد.

سفارش های فراوان خداوند در قرآن کریم و تاکیدات پیامبر اسلام و بزرگان دین اهمیت حفظ حجاب را نشان می دهد.

در این دنیای پر از فتنه و فساد که انواع و اقسام گناهان و معاصی جامعه را فرا گرفته، بهترین راهکار همین هست که زنان و مردان در اجتماع اسلامی حریم های تعیین شده را مراعات و سعی کنند در مسیر قرآن و سنت قرار بگیرند.

بهترین الگو برای زنان در جامعه کنونی امهات المومنین"همسران پیامبر" و فاطمه الزهرا(رض) هستند زیرا آنها در صدر اسلام با رفتار و کردار و اعمال خود زیباییهای اسلام را برای جامعه بشری به ارمغان آورده و شکوه و عزت را به جامعه هدیه کردند.

زنان مسلمان در آغاز صدر اسلام با عمل خود نشان دادند که در سفر و حضر و در صحنه جهاد، ایثار و شهادت، ایمان، اعتقاد و اطاعت از خدا و رسول همگام و هم دوش با مردان خود بهترین یاور برای اسلام و نبی رحمت هستند و خداوند بر حسب اعتقادشان به آنها قوت بخشید و قلب آنها را با نور ایمان جلا داد و در همین دنیا مهر تایید بر عمل آنها زد که سعادتمند در دنیا و آخرت شدند.

الحمدلله در سالهای مبارزه با طاغوت و شکل گیری و شروع انقلاب و جنگ هست ساله دفاع مقدس و در سالهای انقلاب اسلامی زنان ما در جامعه ایران سربلند توانستند راه اسلاف خود را ادامه دهند و نتیجه آن پایداری و عظمت کشورمان گردید.

امید است زنان و مردان در جامعه ایران سربلند با اعتقاد درست خود و توجه به الگوهای برتر دینی بتوانند به عزتمندی کشور در ابعاد مختلف کمک کنند.

محمدامین میربلوچزهی، خبرنگار خاش
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 439991
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *