یادداشت تفتان ما/

حجاب عاملی مهم برای کاهش دادن معضلات اجتماعی

18 تير 1396 ساعت 12:40

حجاب بعنوان یک دستوری برجسته از دین متعالی اسلامی عانلی مهم برای کاهش دادن آسیب های اجتماعی است.


به گزارش تفتان ما، عفاف و حجاب با توجه به اهمیت موضوع شان در اسلام بسیار مورد توجه و تاکید قرار گرفته اند.

حجاب با نقش پرده حفاظتی انسان مومن و مسلمان را از گناهان و معاصی حفظ می کند.

زن و مرد مسلمان موظف هستند حجاب را رعایت کنند و این حجاب مختص بانوان نیست زیرا تیرهای شیاطین متوجه همه اقشار جامعه است و همگان باید خود را فتنه ها و دسیسه های شیطان حفظ و دور نگه دارند.

پوشش زیبای اسلامی بهترین شیوه برای حفاظت از نگاه نا محرمان است و صد البته این پوشش به زن مسلمان شکوه و عزت می بخشد.

سفارش های فراوان خداوند در قرآن کریم و تاکیدات پیامبر اسلام و بزرگان دین اهمیت حفظ حجاب را نشان می دهد.

در این دنیای پر از فتنه و فساد که انواع و اقسام گناهان و معاصی جامعه را فرا گرفته، بهترین راهکار همین هست که زنان و مردان در اجتماع اسلامی حریم های تعیین شده را مراعات و سعی کنند در مسیر قرآن و سنت قرار بگیرند.

بهترین الگو برای زنان در جامعه کنونی امهات المومنین"همسران پیامبر" و فاطمه الزهرا(رض) هستند زیرا آنها در صدر اسلام با رفتار و کردار و اعمال خود زیباییهای اسلام را برای جامعه بشری به ارمغان آورده و شکوه و عزت را به جامعه هدیه کردند.

زنان مسلمان در آغاز صدر اسلام با عمل خود نشان دادند که در سفر و حضر و در صحنه جهاد، ایثار و شهادت، ایمان، اعتقاد و اطاعت از خدا و رسول همگام و هم دوش با مردان خود بهترین یاور برای اسلام و نبی رحمت هستند و خداوند بر حسب اعتقادشان به آنها قوت بخشید و قلب آنها را با نور ایمان جلا داد و در همین دنیا مهر تایید بر عمل آنها زد که سعادتمند در دنیا و آخرت شدند.

الحمدلله در سالهای مبارزه با طاغوت و شکل گیری و شروع انقلاب و جنگ هست ساله دفاع مقدس و در سالهای انقلاب اسلامی زنان ما در جامعه ایران سربلند توانستند راه اسلاف خود را ادامه دهند و نتیجه آن پایداری و عظمت کشورمان گردید.

امید است زنان و مردان در جامعه ایران سربلند با اعتقاد درست خود و توجه به الگوهای برتر دینی بتوانند به عزتمندی کشور در ابعاد مختلف کمک کنند.

محمدامین میربلوچزهی، خبرنگار خاش
انتهای پیام/


کد مطلب: 439991

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/439991/حجاب-عاملی-مهم-کاهش-دادن-معضلات-اجتماعی

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir