۰

«ستاد‌های مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با قاچاق کالا» امامزاده‌های بدون معجزه اند

دادستان کل کشور با بیان اینکه ما از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نه تنها معجزه ای ندیدیم بلکه امروز می‌توانیم بگوییم ناکارآمدی می‌بینیم، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر، امامزاده بدون معجزه است.
«ستاد‌های مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با قاچاق کالا» امامزاده‌های بدون معجزه اند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در جمع رؤسای پلیس آگاهی سراسر کشور با اشاره به توجه به نحوه تشکیل پرونده قضایی گفت: آموزش به نیروهای زیر دست برای عمل کردن درست به روش‌های قضایی اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: در دستگاه قضایی می‌بینیم که اگر کسی که رشته‌اش حقوق است و دوره کارآموزی را طی کرده است، وقتی که می‌رود پشت میز قضاوت می‌نشیند صفر کیلومتر است و باید در میدان عمل تجربه کسب کند حالا همین موضوع در پلیس آگاهی هم مطرح است.
منتظری گفت: بحث بازجویی و تحقیق و کار قضایی کار پر اهمیتی است و اگر شما و زیر مجموعه‌تان کاری که باید انجام شود را در چارچوب مقررات و قوانین انجام ندهید، اولین نتیجه‌اش به خود ما می‌خورد و حتی قبل از اینکه مجرم نتیجه جرمش را ببیند، ما را آلوده می‌کند.
وی افزود: توجه داشته باشید که اگر در برخورد ما و در عرصه تحقیقات، اگر از آن حد و مرز لازم فراتر برویم چگونه می‌خواهیم جواب خداوند را بدهیم و چگونه می‌خواهیم پاسخ هتک حرمت از یک مسلمان را بدهیم.
دادستان کل کشور گفت: همانگونه که ما وظیفه برخورد با مجرمان و جرم را داریم و این امر بسیار اهمیت دارد به همان اندازه اگر چنانچه رعایت یک سری موازین و مقررات را نکنیم، قطعا دچار مشکل خواهیم شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شما عزیزان به اهمیت کار خود و اینکه چه مسئولیت سنگینی دارید، واقفید و اگر به این توجه نکنید ممکن است خدای نکرده دچار مشکل شویم و دچار یک بیماری شویم.
منتظری ادامه داد: من قصد ارائه آمار ندارم اما می‌گویم که ما کم و بیش شاهد این مشکل هستیم و چندی قبل یک گزارشی را رئیس دادگستری تهران به من داد که موضوع برخورد با کسانی بود که گرفتار برخی رفتارهای غلط شده بودند؛ دیدم یکی از افراد چندین سال تجربه کار قضایی داشته است اما گرفتار برخی کج روی‌ها شده است.
دادستان کل کشور گفت: برخی‌ها که ده سال و بیست سال کار قضایی کرده‌اند امروز گزارش از آنها داریم که دچار برخی مسائل و گرفتاری‌های رفتاری شده‌اند و باید به این اعتقاد برسیم که هر لحظه امکان وقوع اتفاق و خطر وجود دارد و باید هر لحظه به دنبال افزایش کنترل‌های درونی باشیم و به شما می‌گویم که انسان در هیچ مرحله‌ای مصون نیست.
وی افزود: انسان‌های والا مقام مثل رسول خدا(ص) و معصومین و امامان(ع) با اینکه مجهز به نیروی عصمت بودند و خداوند متعال در وجود آنها عصمت را قرار داده بود اما چقدر آن بزرگواران احساس خطر می‌کردند و چقدر خودشان را به خدا با عبادت و راز و نیاز و استغفار می‌سپردند؛ این به من و شما چه درسی می دهد؟
دادستان کل کشور گفت: من اولین و اخرین مطلبم به شما و خودم موضوع سلامت نفس و سلامت محیط کاری است که بسیار اهمیت دارد و باید در نظر شما عزیزان دارای اهمیت بالایی باشد؛ ما در مقام تحقیق و جمع‌آوری مطالب مثل مواجهه پرستاران با مبتلایان به وبا و طاعون هستیم و همین امر باعث می‌شود مراقب باشیم که به این دلتنگی و بیماری مبتلا نشویم.
وی ادامه داد: شما دیدید که آن پرستاران چه لباس‌هایی می‌پوشیدند تا از یک مبتلا به تب کنگو ملاقات کرده و او را معاینه کنند؟ ما هم باید چنین رفتاری داشته باشیم تا به امراض مجرمان مبتلا نشویم. این امراض همان جرم و مشکلات است.
منتظری در بخش دوم سخنانش گفت: جامعه از ما انتظار دارد که در ایجاد یک محیط سالم تلاش‌گر باشیم و خواست عموم مردم این است که محیطی سالم و امن داشته باشند و امنیت جامعه به دست شما عزیزان تأمین می‌شود.
دادستان کل کشور اضافه کرد: نیروی انتظامی مسئول ایجاد امنیت در جامعه است البته برخی دستگاههای دیگر هم هستند که وظایفی دارند و باید این هم‌افزایی ایجاد شود و امروز می‌گوییم ناجا گام‌های خوبی برای افزایش امنیت و فراهم کردن محیطی سالم برداشته است.
وی افزود: انصافاً نقش ناجا در ایجاد امنیت نقش ستودنی است و هم خسته نباشید می‌گویم و هم در این زمینه به چند موضوع توصیه می‌کنم اول اینکه امنیت مقوله بسیار مهمی است و اگر مدعی شویم که اولین و مهم‌ترین عنصر یک جامعه رو به ترقی چیست باید پاسخ دهیم آن مقوله امنیت است.
منتظری ادامه داد: در زیر لوای امنیت است که چرخ‌های صنعتی می‌چرخد و پزشک طبابت می‌کند و دانشگاهی درس می‌خواند و محقق و پژوهشگر تحقیق می‌کند و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به خدمات عمومی خودشان بپردازند و دولتمردان بحث و تصمیم‌گیری کنند و خلاصه همه نیازمند موضوع امنیت هستند و اگر نباشد مشکلات عدیده‌ای رخ می‌دهد.
دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: در همسایگی ما در کنار گوش ما می‌بینید که چه مشکلاتی از سر ناامنی به وجود آمده و چه بلایی سر اینها آمده و شهرهایشان چگونه خراب شده و نوامیس‌شان به دست تروریستها در بخش هایی افتاده است.
وی ادامه داد: به حمدالله در کشور ما همکاری ناجا با سایر دستگاه‌های تأثیرگذار در امنیت باعث شده ما امروز امنیت خوبی را در کشور شاهد باشیم و این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما نگاهی به گوشه و کنار منطقه بیندازید.
منتظری تصریح کرد: در حادثه تروریستی چندی قبل که چند تروریست از یک راه نفوذ کوچک وارد شدند که البته یک عنایت خداوندی بود تا ما هوشیارتر باشیم دیدید که اگر قرار باشد امنیت کشور از بین برود ما چه ضربه هایی خواهیم خورد.
وی ادامه داد: ما انتظارمان در دستگاه قضایی این است که در چند مسأله هم‌افزایی بین ناجا و قوه قضائیه افزایش یابد که یکی از آنها بحث برخورد با قاچاق کالاست که البته این روزها همه تلاش می‌کنند کم جلوه دهند و بگویند این آمار واقعی نیست که البته امار واقعی که نزدیک هجده هزار میلیارد تومان است که البته اینها میزان کشف شده‌هاست.
دادستان کل کشور گفت: ما یک معاونت مبارزه با قاچاق کالا هم در دادستانی تشکیل می‌دهیم تا بتوانیم در موضوع قاچاق بهتر از گذشته عمل کنیم و این را هم بدانیم که مهم‌ترین اشکال ما نداشتن عزم جزم در برخورد با قاچاق کالاست.
وی ادامه داد: ما از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نه تنها معجزه ای ندیدیم بلکه امروز می‌توانیم بگوییم ناکارامدی می‌بینیم.
منتظری در انتهای سخنانش به موضوع مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در این حوزه هم ما یک امامزاده‌ای داریم به نام ستاد مبارزه با مواد مخدر که البته باید بگوییم این ستاد هم امامزاده بدون معجزه است. البته نمی‌گوییم که این ستاد کاری نکرده است اما ستادی با این همه عرض و طول که رئیس جمهور در صدر آن قرار دارد، معجزه‌ای نکرده است و جای کار بیشتری وجود دارد.
دادستان کل کشور افزود: ما باید در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر حواسمان را بیشتر جمع کنیم چون هر دوی اینها دارد به ما ضربه می‌زند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 439946
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *