با حضور در نماز عید فطر؛

شهروندان خاش پاداش و ثواب یک ماه بندگی و عبادت خود را از خداوند متعال طلب كردند/ نماز عيد فطر جلوه اقتدار امت اسلامي در دنيا

5 تير 1396 ساعت 11:30

نماز عید سعید فطر صبح امروز با حضور باشکوه مردم ولایتمدار شهرستان خاش در مصلي اهل تشيع به امامت حجت الاسلام دهقان و در عيدگاه اهل سنت به امامت مولوي شهنوازي برگزار شد.


به گزارش تفتان ما، مردم مومن و خداجوي شهرستان خاش بعد از يك ماه عبوديت و بندگي به درگاه باري تعالي امروز در صفوفي به هم فشرده و با دلهاي بي آلايش و پاك خود در نماز پرصلابت عيد سعيد فطر شركت كردند.
 
مردم هميشه در صحنه و ولايتمدار شهرستان خاش در آغازين ساعات اوليه امروز با در دست گرفتن سجاده و زير انداز براي اقامه نماز باشكوه عيد سعيد فطر در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) حضور پيدا كردند.
 
صندوق هاي جمع آوري زكات فطريه نيز در حاشيه برگزاري اين نماز پرفضيلت و با اهميت در مقابل درب ورودي نيز گذاشته بود.
 

 
امروز پدران و مادران به همراه فرزندان خردسالشان با لباس هاي پاكيزه و اتو كشيده به سوي مصلي نماز عيد فطر آمدند تا در نماز عيد سعيد فطر شركت كنند و توشه ي يكسال خود را براي سال بعد نيز حفظ كنند.
 
* عيد سعيد فطر، عيد فطرت و انسانيت است
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر شهرستان خاش ضمن تبريك عيد فطر، با بيان اينكه عيد سعيد فطر اهميت و فضليت بسيار زيادي دارد، اظهار كرد: در عالم دو نوع عيد است كه يكي از اين اعياد، عيد فطرت و انسانيت است و ديگري عيد طبعيت نام دارد.
 
حجت الاسلام غلامرضا دهقان با بيان اينكه بايد در اين عيد به نيازمندان و مستضعفين نيز توجه كنيم،  افزود: عيد سعيد فطر مختص انسان و فطرت است يعني انسان به فطرت خود باز ميگردد و اگر انسان بدي كرده بايد به فطرت واقعي و حقيقي خود بازگردد.
 
وي با بيان اينكه عيد فطر تجلي كننده روز قيامت و محشر است، گفت: خوشحالي و رضايت انسان نشان دهنده درست انجام دادن اعمال ماه رمضان و ناراحتي آن نيز نشان از اعمال زشتشان است.
 

 
حجت الاسلام دهقان خاطرنشان كرد: عید فطر و ماه مبارک رمضان به عنوان ضیافت‌الله و عید قربان نیز به عنوان لقاء‌الله یاد می‌شود و برای رسیدن به لقای الهی باید در ماه‌های شوال و ذیحجه چله نگه داشت تا با تطهیر شدن در عید اضحی به ملاقات الهی رسید همانگونه که حضرت ابراهیم(ع) بت‌شکن روزگار طریق خود را در ملاقات با خداوند طهارت و پاکیزگی تا عید اضحی اعلام کرد.
 
وي اذعان كرد: مومنان و نمازگزاران بايد تلاش كنند تا اين روحيه معنوي و دستاوردهاي ماه رمضان تا سال هاي آينده حفظ و نگهداري شود.
 
امام جمعه شهرستان خاش با بيان اينكه بعد از گذشت يكماه روزه داري، مومنان پاداش خود را در روز عيد فطر از خداوند دريافت ميكنند، گفت: پاداش افرادی که یک ماه در رقابت نفس‌گیر شرکت کرده‌اند به تناسب ظرفیت و فهمشان از این ماه مبارک به آنها اعطا خواهد شد.
 

 
وي خاطرنشان كرد: بايد در نماز هاي جمعه نيز حضوري گسترده و باشكوه داشته باشيم چرا كه نماز جمعه حج مستضعفان و بسيار تاكيد شده است.
 
وي با بيان اينكه در منطقه جنايات آمريكا غوغا كرده است، خاطرنشان كرد: بايد براي پيروزي و سربلندي ملت غزه و فلسطين دعاكنيم و براي نابودي و محو شدن اسرائيل از صفحه روزگار نيز دعاكنيم كه ان شاالله هرچه زودتر اين رژيم و حاميان آنان از بين بروند.
 
حجت الاسلام دهقان اظهار كرد: اگر کشورهای مدافع حقوق بشر دم از دفاع و حمایت از مردم مسلمان می زنند و می خواهند دفاع کنند چرا الان همانند کبک سرشان را زیر برف کرده اند و از کودکان و زنان مظلوم و بی دفاع حمایت نمی کنند.
 
گفتني است؛ همچنين در حاشيه برگزاري نماز عيد فطر، علي كرد نماينده مردم شهرستان خاش و محمداكبر چاكرزهي فرماندار اين شهرستان در خصوص عملكرد و اقدامات صورت گرفته به ايراد سخنراني پرداختند.
 
همچنين نماز عيد فطر در منازل سازماني كوي امام حسن مجتبي(ع) برگزار شد.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 439847

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/439847/شهروندان-خاش-پاداش-ثواب-یک-ماه-بندگی-عبادت-خود-خداوند-متعال-طلب-كردند-نماز-عيد-فطر-جلوه-اقتدار-امت-اسلامي-دنيا

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir