۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

آمريكا به دنبال فراموش شدن مسئله قدس است/ آتش به اختیار به معنی هرج و مرج نیست

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: آمريكا به دنبال فراموش شدن مسئله قدس است و اما ملت ايران اسلامي مانند هرسال در آخرين جمعه ماه رمضان با زبان روزه در راهپيمايي روز قدس شركت مي كنند و مشت محكمي بر دهان استكبار جهاني خواهند زد.
آمريكا به دنبال فراموش شدن مسئله قدس است/ آتش به اختیار به معنی هرج و مرج نیست
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، با بيان اينكه مسلمانان بايد به فكر آخرت خود باشند، اظهار كرد: دنيا فاني و گذراست و بايد با رعايت تقواي الهي راه هاي حق از باطل را تشخيص دهند و جهت رسيدن به تقرب الهي گام بردارند.
 
وي با بيان اينكه صبر يكي از عوامل مهم براي تقرب الهي است، گفت: بايد مومنان در برابر مشكلات صبور باشند چرا كه پروردگار متعال اين مشكلات و بيماري ها را معياري جهت سنجش مسلمانان قرار داده و ميزان جهاد و صبوري آن ها را محك مي زند.
 
مولوي شهنوازي به روز قدس اشاره كرد و گفت: ملت ايران اسلامي در آخرين جمعه ماه رمضان با زبان روزه در راهپيمايي روز قدس شركت مي كنند كه سبب دلگرمي مردم بي گناه و مظلوم فلسطين و زمينه ساز نابودي اسرائيل جنايتكار از صفحه روزگار خواهد شد.
 
وي با اشاره به ديدار رهبر انقلاب با دانشجويان و استفاده از تعبير آتش به اختيار، گفت: مقام معظم رهبري هميشه نسبت به اصالت و هويت انقلاب اسلامي حساس بودند زيرا اصالت انقلاب دچار تهديد شود از اسلام و انقلاب چيزي باقي نخواهد ماند.
 
مولوي شهنوازي بيان كرد: برخي ها از سخنان مقام معظم رهبري در خصوص آتش به اختيار سوء استفاده كردند و از اين واژه برداشت هرج و مرج را داشته اند، درصورتی‌که آتش به اختیار به معنی بر سر دشمن آتش ریختن و مسؤولیت خود را شناختن است.
 
وي با اشاره به تسليت شهادت امام علي(ع)، گفت: حضرت علي ابن ابي طالب(ع) برای حکومت اسلامی شاخص و معيارهاي بسيار زيادي مشخص کرده و این را در عهدنامه مالک بیان کرده، لذا اگر می‌خواهیم ببینیم حکومتمان اسلامی است یا نه، باید با این معيارها سنجید.
 
مولوي شهنوازي با اشاره به حوادث تروريستي در منطقه، افزود: اين حوادث و وقايع با وجود تلخی، چند پیامد مثبت برای کشور و مردم داشت و بسیج شدن نیروهای امنیتی، دستگیری بیش از 40 نفر از تروریست‌ها و انسجام ملی و اتحاد از نتیجه و پیامدهای مثبت این حادثه تلخ بود.
 
وي با اشاره به روز جهاد سازندگي، اذعان كرد: بسياري از جوانان در جبهه هاي حق عليه باطل شهيد شدند وبعضي نيز اسير و جانباز اما عده اي براي رفع محروميت وارد ميدان شدند كه اين كمتر از شهادت و جهاد در راه خدا نيست.
 
مولوي شهنوازي با بيان اينكه ماه رمضان نيز در حال تمام شدن است، اظهار كرد: در اين ماه عزيز و پربركت بايد ضمن تزكيه نفس و ذات خويش از طريق قرآن، هميشه روح خود را با قرآن كريم مأنوس کنیم و در اين ماه توبه و استغفار انجام دهيم چرا كه قابل پذيرش است.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 439685
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *