۰

آلمان نان فضایی می پزد!

شرکتی آلمانی تصمیم دارد نوعی نان قابل استفاده در ماموریت های فضایی تهیه کند.
آلمان نان فضایی می پزد!
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما، ۵۰سال قبل در ماموریت Gemini۳ ناسا 2 فضانورد را در نخستین پرواز فضایی دونفره به آسمان فرستاد. آنها به طور پنهانی همراه خود ساندویچ هایی برده بودند که خرده های نان این ساندویچ ها در همه جا پخش شد .این خرده های نان خطرناک بودند زیرا احتمال داشت به تجهیزات آسیب برسانند یا حتی به طور ناگهانی وارد مجرای تنفسی فضانوردان شود.
 
به همین دلیل از آن زمان تاکنون نان در ماموریت های فضایی ممنوع شده است. در عوض نان های ترتیلا(نوعی نان سبک و صاف که در آمریکای شمالی و مرکزی  پخته می شود) در ایستگاه بین المللی فضایی استفاده می شوند. اما شرکتی آلمانی امیدوار است با تولید نانی که خرد نمی شود، این مشکل را حل کند.   آلمان نان فضایی می پزد!     
Bake in Spaceشرکت تولید کننده این نوع نان است و تصمیم دارد نان تازه برای فضانوردان فراهم کند تا سلامت  آنها را در ماموریت های بلند مدت مانند سفر به ماه یا مریخ تضمین کند. به نوشته وب سایت این شرکت، نان فضایی مانند نان های معمولی است که در آلمان پخته می شود.
 
 در همین راستا  این شرکت با مرکز هوا فضای آلمان همکاری می کند تا ترکیب خمیر نان و روش پخت این نوع نان را تکمیل کند.
 
البته این نوع نان احتمالا سخت تر از نمونه های زمینی است و باید بیشتر جویده شود اما لزوما خوش طعم نیز نخواهد بود.
 
همچنین سخت ترین بخش این فرایند تولید خمیرنان از محتویات صحیح است.علاوه بر تمام این موارد طراحی اجاق ملزوم برای پخت نان نیز مهم است. به همین دلیل شرکتی دیگر در آلمان به نامOHB System AG مشغول ساخت اجاق گاز مناسب برای این کار است. از آنجا که در ایستگاه بین المللی فضایی الکتریسیته محدود است، اجاق نان پزی باید بتواند با ۲۵۰ وات برق کار کند. این میزان برق حدود یک دهم انرژی مصرفی اجاق های نان پزی در زمین است.همچنین حرارت بیرونی اجاق نیز نباید بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد شود. راه حل آن است که اجاق گازی کوچک با قابلیت حفظ گرما ساخت.
 
 البته شرکت مذکور  دنبال فناوری ساخت فناوری نان در خلا نیز است.همچنین این شرکت تصمیم دارد فرایند پخت نان در فضا را از روی زمین کنترل کند تا فضانوردان نگران چیزی نباشند.
  منبع:مهر انتهای پیام/
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 439540
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *