۰

برداشت سیر از مزارع کشاورزی میرجاوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میرجاوه گفت: برای نخستین‌بار گیاه دارویی سیر کشت شده و هم‌اکنون در حال برداشت است.
برداشت سیر از مزارع کشاورزی میرجاوه
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،شهرستان مرزی میرجاوه به لحاظ دارد بودن شرایط اقلیمی مناسب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود به طوریکه برای اولین بار گیاهی دارویی سیر کشت شده و هم اکنون در حال برداشت است.
مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه افزود:کشت گیاه دارویی سیر بصورت الگویی در راستای اقتصاد مقاومتی تولیدواشتغال و تغیر الگوی کشت و مصرف بهینه آب برای نخستین‌بار در شهرستان مرزی میرجاوه در سطح ۵ هکتار در روستایی سیاه جنگل اجرا شد.
این مسؤول ادامه داد: عملکرد این محصول در هر هکتار بالغ بر ۱۰ است،  تولید سیر برای اولین بار با این کیفیت حکایت از توان بالای شهرستان میرجاوه در تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد.
کهرازهی بیان کرد: برداشت سیر در شهرستان مرزی میرجاوه از اول خردادماه آغاز و تا نیمه اول تیرماه ادامه دارد و در کاشت و برداشت این محصول در میرجاوه برای ۲۰۰ نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.
وی گفت: محصول تولید شده علاوه بر خود شهرستان به مرکز استان و تهران و شیراز صادر می‌شود، گیاه دارویی سیر نیاز آبی کمی دارد و برای کشاورز سودآوری خوبی دارد به طوریکه هر کیلویی ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان در بازار بفروش می‌رسد.
کهرازهی گفت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت بالغ بر ۵۰ تن سیر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

انتهای پیام/
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 439523
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *