۰

پیروز رقابت ناشران دولتی و خصوصی کیست؟/ تاثیر فضای مجازی بر بازار کتاب

در هفته‌های متوالی در بهار ۹۶ شاهد پرفروش شدن آثاری بودیم که در فضای مجازی بسیار سر و صدا داشتند و این از تاثیر این فضا بر اذهان عمومی خبر می‌دهد.
پیروز رقابت ناشران دولتی و خصوصی کیست؟/ تاثیر فضای مجازی بر بازار کتاب
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،ماه مبارک رمضان در حالی به نیمه می‌رسد که سه هفته از خرداد پر حادثه می‌گذرد. کتاب‌های مرتبط با ماه روزه و میهمانی خدا در این ماه در صدر فروش فروشگاه‌ها بودند اما به خاطر تنوع کتب در این زمینه شاهد پرفروش شدن آثار بسیاری در این میان بودیم.
«صفای باطن در پرتو رمضان»، «مهمانی خدا»، «روزه دریچه‌ای به عالم معنا» برخی از عناوینی است که در هفته گذشته مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
در هفته‌ای که گذشت کتاب زندگینامه میرحسین موسوی از سران فتنه 88 در جمع پرفروش‌ها قرار گرفت. این کتاب اثری از جواد موگویی پژوهشگر جوان تاریخ معاصر است که از ابتدای تولد تا 1368 را بررسی کرده است. «آخرین نخست وزیر» عنوان کتابی است که توانسته طی هفته‌های قبل در جمع پرفروش‌ها قرار بگیرد.
ردیف عنوان کتاب پرفروش اول آخرین نخست وزیر - وقتی مهتاب گم شد پرفروش دوم محمد مثل گل بود پرفروش سوم گلستان یازدهم - تحیر - بازگشت از نیمه راه - قهوه سرد آقای نویسنده حمید حسام یکی از نویسنده‌های توانا در عرصه دفاع مقدس است که با چند کتاب در بازار کتاب توانسته عنوان پرفروش‌ترین نویسنده را به خود اختصاص دهد. «وقتی مهتاب گم شد»، «آب هرگز نمی‌میرد» و «خداحافظ سالار» عناوینی است که طی هفته قبل سبب شدند این نویسنده به عنوان نویسنده پرفروش هفته سوم خرداد شناخته شود.
ردیف عنوان نویسنده نویسنده اول حمید حسام نویسنده دوم جواد موگویی - غلامرضا حیدری ابهری نویسنده سوم بهناز ضرابی‌زاده یکی از آثاری که در بهار 96 همواره در میان پرفروش‌ها دیده شده رمان «قهوه سرد آقای نویسنده» بوده است. این رمان که ظاهرا با تبلیغات بسیار نویسنده در فضای مجازی روبرو بوده و پیش از انتشار رمان نویسنده نثر ادبی در همین محیط منتشر می‌کرده، مهمترین عامل پرفروش شدن رمان این نویسنده بوده است. حال باید دید که نظر منتقدان اهل فن به این رمان چیست و آیا این استقبال دلیلی بر دارا بودن کیفیت در این اثر است.
در هفته سوم خرداد شاهد اول شدن نشر شهید کاظمی ناشر برگزیده سال 95 در بخش جنبی بودیم. این ناشر که فعالیت قالب توجهی در سال‌های اخیر داشته در این هفته توانست بالاتر از دو نشر دولتی قرار گیرد و عنوان پرفروش‌ترین ناشر هفته را به خود اختصاص دهد. این نشان می‌دهد که اگر ناشران دولتی در رقابت با ناشران جوان خصوصی توان نداشته و نمی‌توانند پا به پای آنها بیایند و تنها امکانات عمومی است که آنها را روی پا نگه داشته است.
ردیف عنوان نشر ناشر اول شهید کاظمی ناشر دوم سوره مهر ناشر سوم دفتر نشر معارف برای دریافت و مشاهده فهرست کامل پرفروش‌های هفته سوم خرداد 96 اینجا را ببینید.
انتهای پیام/
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 439517
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *