۰

تهیه پیش نویس قانون «ممنوعیت ورود اشیاء خاص به زندان»/ اجرای طرح «صیانت» در زندان‌های کشور

رئیس سازمان زندان‌ها از تهیه پیش نویس قانون «ممنوعیت ورود اشیاء خاص به زندان» خبر داد و گفت: بر این اساس مشخص می‌شود که اگر کسی اقدام به ورود موبایل، سیم کارت و یا هر شی‌ء ممنوعه‌ای به داخل زندان کند مشمول چه مجازات‌هایی می‌شود.
تهیه پیش نویس قانون «ممنوعیت ورود اشیاء خاص به زندان»/ اجرای طرح «صیانت» در زندان‌های کشور
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،اصغر جهانگیر  با اعلام این خبر گفت: معمولاً اشیاء ممنوعه به شیوه‌های مختلفی وارد زندان می‌شود و امروزه حتی از طریق هلی شات هم موبایل را وارد زندان می‌کنند.
وی افزود: البته نظارت‌های ما در خصوص ورود اشیاء ممنوعه به زندان توسعه پیدا کرده و بازرسی‌های نوبه‌ای و مستمر قوی تر شده است.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ما خلاء قانونی است، تصریح کرد: تا زمانی که ما قانونی برای ممنوعیت ورود موبایل به زندان نداشته باشیم شاهد مشکلات عدیده‌ای خواهیم بود.
وی تأکید کرد: بر همین اساس پیشنهاد تصویب قانونی در این زمینه را به رئیس قوه قضائیه داده‌ایم تا ازطریق معاونت حقوقی مجلس پیگیری شود.
جهانگیر افزود: همچنین پیش نویس «قانون ممنوعیت ورود اشیاء خاص به زندان» را تهیه کرده‌ایم تا بر اساس آن مشخص شود که اگر کسی اقدام به ورود موبایل، سیم کارت و یا هر شی ممنوعه‌ای را به داخل زندان کند مشمول چه مجازات‌هایی می‌شود.
رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: در کنار اینها طرح «صیانت» را در زندان‌ها راه اندازی کرده‌ایم و بر اساس آن اقدام به کنترل می‌کنیم، اگر کسانی به هر طریقی اشیاء ممنوعه وارد کرده باشند از طریق افرادی که در داخل زندان داریم و حتی به کمک خود زندانی‌ها این قضیه بلافاصله یه ما اطلاع داده می‌شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 439364
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *