۰
سرطايفه شهنوازي استان سيستان و بلوچستان:

قیام 15 خرداد؛ نخستین خروش تاریخ ساز ملت غيور ايران اسلامي در برابر حكومت طاغوت بود

سرطايفه شهنوازي استان سيستان و بلوچستان گفت: قیام 15 خرداد؛ نخستین خروش تاریخ ساز ملت غيور ايران اسلامي در برابر حكومت طاغوت بود و اين قيام با تكيه بر نيروي ايمان شك گرفت و خاستگاه انقلاب اسلامي ايران شد.
قیام 15 خرداد؛ نخستین خروش تاریخ ساز ملت غيور ايران اسلامي در برابر حكومت طاغوت بود
خوبيار شهنوازي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه قيام عظيم و مردمي 15 خرداد نظام سلطنت را براي هميشه ريشه كن كرد و زمينه ساز پيروزي انقلاب شد، اظهار كرد: قيام خونين 15 خرداد سال 1342 يادگاري عظيم از پيوند معنوي توده هاي مردم با روحانيت بود.
 
وي با بيان اينكه قيام 15 خرداد تجسمي از تاريخ و درجه اي براي سنجش ايثار و از خودگذشتكي انسان هاي آزادي خواه است، تصريح كرد: نهضت عظيم امام راحل از سال 41 خورشيدي آغاز و در سال 1357 انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و بدون شك قيام 15 خرداد سال 1342 نقش انكار ناپذيري و درخشاني در پيروزي نهضت اسلامي داشت.
 
شهنوازي با بيان اينكه قيام 15 خرداد به نهضت ديني و ملي غنا بخشيد، افزود: مهمترين نتيجه قيام خونين 15 خرداد سرنگوني رژيم شاهنشاهي و پيروزي انقلاب در 22 بهمن سال 57 بود.
 
وي اذعان كرد: رهبري و مديريت روز 15 خرداد سال 1342 را دهقانان كفن پوش وراميني عهده دار شدند كه در پشيتباني از امام راحل عازم تهران بودند و مورد حمله وحشیانه مأموران شاه خائن قرار گرفته و به طرز فجیعی قتل عام شدند.
 
سرطايفه شهنوازي سيستان و بلوچستان با اشاره به فرمايشات كوهربار امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري در خصوص قيام 15 خرداد، اظهار كرد: امام راحل فرمودند:" من روز 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم" و نيز مقام معظم رهبری پیرامون این روز فرموده‌اند: " 15 خرداد، عاشورای است و بزرگداشت 15 خرداد، بزرگداشت اسلام است" و لذا بايد حماسه ها و قيام هاي اين روز را سينه به سينه به نسل هاي بعدي منتقل كنيم.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 439358
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *