امام جمعه شهرستان خاش در آيين ارتحال امام خميني(ره):

دشمن‌شناسی امام راحل یک شاخصه انقلابی بود/ امام خمینی (ره) حق بزرگی بر جهان اسلام دارند

14 خرداد 1396 ساعت 13:19

امام جمعه شهرستان خاش گفت: دشمن‌شناسی امام راحل یک شاخصه انقلابی بود و بي ترديد قیام امام (ره) به سبب جوانمردی و ایستادگی به ثمر نشست و سبب تغییر در افق تاریخ اسلام شد.


به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در آيين بزرگداشت ارتحال ملكوتي و جانگداز بنيان گذار انقلاب حضرت امام خميني(ره) كه در مسجد جامع شهرستان خاش برگزار شد، با بيان اينكه امام راحل بزرگ مردي عارف، فرزانه، فقيهي اصولي، فيلسوف و مرجع تقليد بود، اظهار كرد: صميميت، مهرباني، خوش اخلاقيف ساده زيستي و قناعت امام خميني(ره) در ايجاد جاذبه ميان اقشار مختلف مردم نقش مهمي داشت.
 
وي با بيان اينكه انديشه، راه و اخلاق امام راحل برگرفته از تفكر والاي دين مبين اسلام بود، تصريح كرد: همه مسئولان بايد با تمام وجود براي پرفروغ شدن ياد و خاطره اين امام بزرگوار تلاش كنند و خط مشي سياسي و رهنمود هاي امام راحل را سرلوحه كار خود قرار دهند.
 
حجت الاسلام دهقان بيان كرد: امام راحل در زمان ما نمادي از توكل بر پروردگار متعال، فداكاري و از خودگذشتگي است و شخصيت بزرگ اين امام به گونه اي است كه ايشان همه سيره و زندگاني نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) را در شيوه هدايت و رهنمود هاي انقلاب اسلامي جانمايي كرد.
 

 
وي تصريح كرد: خروجي حركت والاي امام خميني(ره) هدايت افكار عمومي ملت بود و امام راحل با انقلاب بزرگش اين تفكر را در دنيا زنده كرد كه تا جامعه در مسير اصلي خود قرار بگیرد.
 
حجت الاسلام دهقان خاطرنشان كرد: اعلام خطرات و هشدارهای امام خميني(ره) كه در آن زمان با فرياد هاي بلند انجام مي شد زنگ خطري براي همه بود و همگان را متوجه اموری کرد که در آن زمان سابقه نداشت.
 
وي گفت: امام خمینی (ره) به بعنوان پدری دلسوز و مهربان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و ملتهای دنیا نیز شخصیت ایشان را تحسین می کنند.
 

 
حجت الاسلام دهقان بيان كرد: تاکید و توصیه ما بر این است که راه امام با هدف حفظ اسلام و انقلاب ادامه پیدا کند و ارزشهای اسلامی در دنیا نمود پیدا کنند و دین اسلام بعنوان معیار حقیقت و عدالت و آزادی به دنیا معرفی شود.
 
* امام خميني(ره) به دنبال كرامت از دست رفته ملت  بود
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نيز در ادامه با بيان اينكه امام خميني(ره) به دنبال كرامت از دست رفته ملت  بود، اظهار كرد: سال ها در زمان رژيم منحوس پهلوي عزت و كرامت مردم نابود شده بود اما امام خميني(ره) توانست اين كرامت و احترام را مجدداً به ملت غيور و بيدار ايران اسلامي بازگرداند.
 
مولوي محمدعلي شهنوازي بيان كرد: امام راحل در جهت ايجاد استقلال براي مردم غيور ايران اسلامي قيام كرد و امروز انقلاب ما در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي شكوهمند خود قرار دارد و اين يعني بلوغ انقلاب اسلامي ايران است.
 
وي تصريح كرد: بايد راه و انديشه امام خميني(ره) در جامعه تبيين شود و  با قدرت ادامه پيدا كند چرا كه دشمنان مي خواهند اين انديشه والاي امام راحل را خدشه دار كنند و مردم را از مسير اصلي نظام دور كنند.
 

 
مولوي شهنوازي گفت: شخصیت امام راحل در دنیا بی نظیر و شناخته شده است لذا همگان باید بکوشند از سیرت ایشان الگو بگیرند زیبایی های اسلام را در دنیا ترویج دهند.
 
وي بيان كرد: امام خميني(ره) نماد ویژه وحدت و همگرایی و الگویی برتر از رهبری دینی و معیار شناخت حقیقت هستند.
 
* دشمنان نظام همواره به دنبال كمرنگ كردن مكتب و انديشه امام راحل هستند
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش نيز در ادامه اين آيين، اظهار كرد: مشاهده تفكر و انديشه بسيار بزرگ امام خميني(ره) در دنيا پس از گذشت چندين سال از رحلت آن نشان از ايجاد بارقه اميد در جهان اسلام توسط ايشان است كه از نمونه‌های بارز بیداری‌های اسلامی و تحولات منطقه‌ای است.
 
سرهنگ پاسدار حسن فضلي بيان كرد: آمريكا و اسرائيل به خوبي مي دانند كه عشق به امام خميني(ره) را هرگز نمي شود از دل ملت غيور و آزاده ايران اسلامي بيرون كرد و دشمنان نيز هميشه به دنبال نفوذ و تحريف راه امام هستند اما غافلند كه ملت ايران همواره بيدار و آگاه هستند و اجازه تحقق اهداف شوم استكبار جهاني و ايادي آنان را نخواهند داد.
 
وي گفت: اخلاق و سیرت امام راحل باید با هدف حفظ ارزشهای اسلامی و معرفی دین برای نسل جوان و آینده تبیین شود.
 

 
سرهنگ پاسدار فضلي اذعان كرد: ویژگی های برجسته امام خميني(ره) بعنوان یک رهبر عالی مقام و الگوی جهانی که در دنیا تحول ایجاد کرده باید به خوبی و در شان و منزلت ایشان معرفی شوند.
 
وي اظهار كرد: دشمنان نظام همواره به دنبال كمرنگ كردن مكتب و انديشه واقعي امام راحل در بين آحاد ملت ايران به خصوص نسل جوان هستند.
 

 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، اين آیین بزرگداشت با حضور امامان جمعه شیعه و سنی، فرماندار، بخشداران، شوراها، شهردار و مقامات محلی و کارکنان ادارات و نهادها، علما و بزرگان و ریش سفیدان، اصناف و بازاریان، فرهنگیان، دانشگاهیان، بسیجیان، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگر و سایر اقشار جامعه در مسجد جامع شهرستان خاش پرشور و گسترده برگزار شد.
 
همچنين نظير اين مراسم در شهر نوك آباد خاش برگزار شد.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 439349

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/439349/دشمن-شناسی-امام-راحل-یک-شاخصه-انقلابی-خمینی-ره-حق-بزرگی-جهان-اسلام

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir