۰
در اقدامي تحسين برانگيز به مناسبت رحلت امام خميني(ره) و هفته محيط زيست؛

صعود دانشجويان شهرستان خاش به قله ۴۰۵۰ متري تفتان

رئيس گروه كوهنوردي شهيد جهان آرا ويژه دانشجويان شهرستان خاش از صعود دانشجويان اين شهرستان به قله 4050 متري تفتان به مناسبت فرارسيدن رحلت امام خميني(ره) و هفته محيط زيست خبر داد.
صعود دانشجويان شهرستان خاش به قله ۴۰۵۰ متري تفتان
پژمان پورزنجاني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه جمعي از دانشجويان شهرستان خاش به مناسبت رحلت امام خميني(ره) و هفته محيط زيست به قله 4050 متري تفتان صعود كردند، اظهار كرد: هدف از اجراي اين برنامه ايجاد روحيه نشاط و ترغيب ورزشكاران به انجام دادن ورزش ها و فعاليت هاي مناسب است.
 
وي با بيان اينكه كوهنوردی از ورزش‌های مهیج در کشور است، تصريح كرد: اين ورزش هیجان زیادی دارد و بر همین اساس این ورزش در شهرستان خاش با وجود قله تفتان طرفداران زیادی دارد.
 
پورزنجاني ادامه داد: به دلیل هیجان زیادی که این ورزش دارد و همچنین تاثیر مثبت آن بر سلامتی و تندرستی انسان این ورزش طرفداران زیادی در تمام رده‌های سنی دارد
 
وي با بيان اينكه طبیعت میراث ما نیست که اختیار کامل آن را داشته باشیم، گفت: طبیعت امانتی است که از گذشتگان تحویل گرفته ایم و اگر امانتدار خوبی باشیم باید طبیعت را با تمام زیبایی هایش به آیندگان که فرزندان خود ما هستند تحویل دهیم تا آنان از این نعمت الهی بر خوردار شوند.
 

 
رئيس گروه كوهنوردي شهيد جهان آرا ويژه  دانشجويان شهرستان خاش با تاكيد بر لزوم فرهنگ‌سازی برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، اذعان كرد: این موضوع یک بحث فرهنگی است و باید با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت حفاظت از محل زندگی و منابع خدادادی تشویق کنیم.
 
وي با بيان اينكه انداختن هر زباله در محيط زيست قامت يك انسان را خم مي كند، اظهار كرد: متاسفانه بارها مشاهده شده است كه بسياري از گردشگران با سهل انگاري زباله هاي خود را در مسير صعود به قله تفتان رها مي كنند و با اين رفتا زشت خود حق استفاده از اين زيبايي هاي خداداي را از سايرين مي گيرند.
 

 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 439285
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *