۰

موزه استاد «حمید سبزواری» همچنان در انتظار تاسیس/ سارقان دست به کار شدند

با وجود گذشت یک سال از درگذشت استاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب، تاسیس موزه آثار او نیازمند همت فرهنگی مسئولان جهت افتتاح است.
موزه استاد «حمید سبزواری» همچنان در انتظار تاسیس/ سارقان دست به کار شدند
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،پس از تدفین پیکر «حمید سبزواری» از شاعران انقلاب و دفاع مقدس کشورمان در سبزوار، خبرهایی مبنی بر افتتاح و تاسیس موزه‌ای در کنار مزار وی منتشر شد.
بر اساس این گزارش، در این راستا آثار استاد حمید سبزواری به سبزوار منتقل شد و قرار بر این شد با همکاری شورا و شهرداری شهرستان مکانی همجوار با آرامگاه پدر شعر انقلاب برای راه اندازی موزه در پارک جانبازان مهیا شود که متاسفانه پس از گذشت یک سال همچنان این مسئله باقی است.
از آنجا که استاد سبزواری علاقه زیادی به زادگاه خود داشت به همین خاطر تمامی آثار، دلنوشته‌ها و وسایل شخصی همانند ساعت، میز کار او به موزه منتقل شد، تمام این امور اجرایی شدند اما متاسفانه از موزه خبری نبود و نهادهای فرهنگی طی این یک سال همکاری‌های لازم را انجام ندادند.

 
این موزه در واقع منزل وقفی استاد است که مدیریت یک فرد را به شکل تمام وقت جهت حراست از وسایل و دست نوشته و دلنوشته‌های مرحوم سبزواری را می‌طلبد. با توجه به اینکه هنوز امنیت و محفظه‌های آثار مهیا نیست بنابراین از سوی خانواده وسایل به موزه شهرداری موقتا سپرده شده است.
این گزارش اضافه می‌کند ظاهرا چند روز پیش سارقی قصد ورود به این خانه و سرقت وسایل را داشته اما با توجه به اینکه وسیله‌ای در این خانه وجود ندارد تنها به سرقت آنچه بوده اکتفا می‌کند و با شکستن درب، کابل‌ها و... را به سرقت می‌برد.
این ساختمان که قرار است به عنوان موزه نام گیرد شناسنامه‌اش نشان می‌دهد مربوط به دوران قاجار است؛ اما با هزینه اندکی می‌توان این بنا را تعمیر و مناسب‌سازی کرد.
با توجه به فرا رسیدن سالگرد درگذشت استاد حمید سبزواری تاسیس این موزه یاری و همت نهادهای مسئول را می‌طلبد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 439169
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *