۰

زنبورهایی که به جای شهد گل از "اشک چشم انسان" تغذیه می کنند +تصاویر

این زنبورها برای تولید عسل تمایلی به چشیدن شهد گل های شیرین ندارند، آنها رطوبت چشم انسان ها شامل اشک و عرق آن را به عنوان منبع تغذیه ای خود انتخاب کرده و با آن زندگی می کنند.
زنبورهایی که به جای شهد گل از "اشک چشم انسان" تغذیه می کنند +تصاویر
به گزارش سرویس یادداشت ومقاله تفتان ما،

دانشمندان در چند سال اخیر یک گونه از زنبورها را کشف کرده اند که کاملا با زنبورهایی که در دامان طبیعت دیده ایم فرق دارند. این زنبورها برای تولید عسل تمایلی به چشیدن شهد گل های شیرین ندارند، آنها رطوبت چشم انسان ها شامل اشک و عرق آن را به عنوان منبع تغذیه ای خود انتخاب کرده و با آن زندگی می کنند.
 
زنبورهایی که به جای شهد گل از    
  شاید به نظرتان بیاید که وقتی این نوع زنبور بر روی چشم انسان بنشیند، باعث ایجاد گزِش و یا خارش خواهد شد، اما این طور نیست، هیچ حالت دردناکی وجود ندارد.
 
زنبورهای یاد شده خیلی نرم و آهسته و بی آنکه متوجه شوید روی پلک چشمان و اطراف آن می نشینند. بنا به گزارش انجمن حشرات "کانزاس" حتی با بستن چشم ها هم این زنبورها دست از سر ما بر نخواهند داشت. این زنبورها آنقدر کارشان را خوب بلدند و آرام روی پلک ها جا خوش می کنند که انسان قادر به درک حضور آنها روی پلک و مناطق اطراف آن نخواهد شد، مگر این که در آینه آنها را ببیند.
 

 
اما اگر دسته ای از این زنبورها روی چشم ها بیایند آنگاه چه خواهد شد؟! در این موقع نتیجه به اندازه ی مورد پیش جالب و رضایت بخش نخواهد بود. هجوم تعداد زیادی از این زنبورها به چشم باعث ریزش شدید اشک از چشم ها خواهد شد.
 
البته نگران نباشید این زنبورها با نام علمی "لیسوتریگونا" lisotrigona  فقط در تایلند زندگی می کنند و در حیاط خانه ی شما و یا پارک محل زندگیتان وجود ندارند. حتی در آمریکا و اروپا هم نمونه ای از آنها یافت نشده است.
 
زنبورهایی که به جای شهد گل از   اما چرا این زنبورها به چشم انسان تمایل دارند، در پاسخ باید گفت که پروتئین موجود در اشک انسان از یک سو و نمک موجود در عرق و رطوبت موجود در آنها باعث جذب  زنبورهای "لیسوتریگونا" می شود. بعضی از انواع زنبورها در نیویورک هم به جای چشیدن شهد گل ها از مواد غذایی دارای نمک تغذیه می کنند و بر روی عرق عابران خیابان ها می نشینند.
    با وجود این که دانشمندان تلاش کرده اند تا با قرار دادن گوشت یا پنیر توجه  زنبورهای "لیسوتریگونا" را به خود جلب کنند، اما این زنبورها همچنان به اشک چشم و عرق انسانها تمایل دارند. تنها راه دور کردن این زنبورها پلک زدن مداوم است، به طوریکه این زنبورها جایی برای استقرار نخواهند داشت و مأیوسانه از روی پلک چشمان شما بلند خواهند شد.     منبع: تابناک   انتهای پیام/
يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 439119
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *