۰

زندگی امثال ابوترابی را باید به مسئولین متذکر شد/ او پاک‌دست و در خدمت بی‌منت بود

خوب‌نژاد گفت: زندگی امثال ابوترابی را باید به مسئولین متذکر شد که یک فردی می‌تواند در پست و مقام‌هایی باشد اما محبوب ملت باشد و از مواهب کشورش هم سودی نبرد.
زندگی امثال ابوترابی را باید به مسئولین متذکر شد/ او پاک‌دست و در خدمت بی‌منت بود
به گزارش سرویس باشهداتفتان ما

نشست خبری آیین بزرگداشت ارتحال سید آزادگان حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
در این نشست خوب نژاد جانشین مدیر عامل موسسه پیام آزادگان ضمن تشریح مراسم روز ارتحال مرحوم ابوترابی گفت: آقای ابوترابی در بین شهدا در حوزه مقاومتشان منحصر به فرد هستند.
وی افزود: من ندیدم مقام معظم رهبری برای کسی اصطلاح ابر فیاض یا خورشید و یا بارش ایمان را به کار برده باشند. جمع این تعابیر را می شود گفت راهی که ابوترابی می رفت که در نهایت منجر می شود به مقاومت و پیروزی.
خوب نژاد بیان داشت: ١٧ سال است که ما سالگرد ایشان را یاد می کنیم اما این فقط از سر وظیفه و احساس نیست بلکه راهی است که باید فراموش نشود.
وی گفت: ابوترابی پاک و بی الایش بود و خدمت بی منت می کرد بنابراین اگر بخواهیم یک شخصیت دینی و مقاوم را مثال بزنیم ابوترابی نماد آن است. یاد او وظیفه اسلامی و انقلابی است.
خوب نژاد ادامه داد: زندگی امثال ابوترابی را باید به مسئولین متذکر شد که یک فردی می تواند در پست و مقام هایی باشد اما محبوب ملت باشد و از مواهب کشورش هم سودی نبرد.
وی افزود: امثال ابوترابی در جامعه هستند اما فضا به گونه ای است که نمی توانند به خوبی حضور داشته باشند.
خوب نژاد گفت: مرحوم ابوترابی رهبری ٤٠ هزار مدافع کشور که همان اسرای جنگ مان بودند، را در عراق داشت، افرادی که بستر برای بریدنشان فراهم بود و فشار بسیار زیاد بود.
اما او نه تنها آزادگان را در سختی ها کمک کرد بلکه سربازان بعث را هم با خود همراه کرد و تعدادی از آنها الان مدافع حرم هستند و به شهادت هم رسیدند.
وی گفت: ضرورت هست که هر سال این مراسم برگزار شود تا از شخصیت مرحوم ابوترابی فیض ببریم که امسال در همه استانها برگزار خواهد شد. و نمایندگان ما در موسسه پیام آزادگان مراسم خواهند داشت و در تهران به صورت ملی برگزار می شود.
خوب نژاد بیان داشت: جمعیت ٣ هزار نفر از آزادگان بعد از آزادی از جمع ٤٠ هزار نفر از آنها را از دست دادیم که همه از نظر ما شهیدند و در کنار شهید ابوترابی یاد آنها نیز گرامی داشته خواهد شد.
وی گفت: امسال هم مثل سالهای قبل تعدادی دیگر از خانواده شهدا تجلیل خواهند شد که خانواده آزادگان طلاب مدافع حرم هستند به این دلیل که نقش مهمی دارند. اینها در زمینه عقیدتی و هم در زمینه مبارزه در کنار رزمندگان هستند.
خوب نژاد ادامه داد: روز ٤ خرداد مراسم بزرگداشت ساعت ١٨ الی ٢٠ در حوزه هنری تالار اندیشه برگزار خواهد شد و نیز از تعدادی از خانواده شهدای خرمشهر هم تجلیل می‌شود. ٧ عنوان کتاب رو نمایی خواهد شد. ایثارگران و شخصیت های لشکری و کشوری نیز حضور خواهند داشت که در برخی نقاط کشور زنده پخش خواهد شد.
وی در پایان گفت: به دلیل اینکه ماه مبارک رمضان نزدیک است مراسم را چند روزی زودتر از سالگرد ارتحال ایشان برگزار خواهیم کرد.
انتهای پیام/
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 439039
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *