۰

اعتبارات قرآنی کشور ۵۰ درصد کاهش یافته است

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با تآکید بر اینکه لایحه بودجه سال 96 کشوردر حالی به تصویب رسیده است که ۵۰ درصد از بودجه اعتبارات قرآنی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
اعتبارات قرآنی کشور ۵۰ درصد کاهش یافته است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از گام نیوز چهارمین همایش ربیع القرآن و اولین کارگاه آموزشی مشترک تشکل های قرآنی استان به مناسبت ماه مبارک رمضان امروز با حضور رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور  و مسئولین قرآنی استان بوشهر و مدیران بیش از 300 تشکل قرآنی تحت نظر اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر  برگزار شد.
در این همایش قرآنی رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور به وظایف جامعه قرآنی در آستانه ماه مبارک رمضان در سراسر کشور  اشاره کرد.
مهدی قره شیخلو با بیان اینکه چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و فعالیت های قرآنی به جایگاه خوبی رسیده است گفت: اولین انتظار از جامعه قرآنی در سراسر کشور حفظ وحدت و یکپارچی است.
وی از دیگر وظایف فعالین قرآنی رصد کردن فعالیت های قرآنی سراسر کشور می باشد دانست و افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که موسسات قرآنی دارند هزینه مالی است.
 رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با تآکید بر اینکه لایحه بودجه سال 96 کشوردر حالی به تصویب رسیده است که  ۵۰ درصد از بودجه اعتبارات قرآنی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است گفت: سال 95 مصوبه مجلس جهت حمایت فعالیت های قرآنی ۲۰۰میلیارد تومان بوده است اما فقط ۵درصد آن که معادل ۱۰میلیارد می باشد پرداخت شده است؛ جامعه قرآنی باید نسبت به این امرعکس العمل نشان دهد.
وی ضمن خطاب به مدیران تشکلات های قرآنی که روحیه مطالبه گری قرآنی داشته باشید افرود: سهم مردم باید از همایش های قرآنی افزایش یابد به شرطی که مجموعه ها سطح خدمات قرآنی خود را بالا ببرند و فرهنگ سازی لازم را  انجام نمایند.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور معضلات جامعه قرآنی را عدم انعکاس فعالیت های مطلوب قرآنی دانست که باید به اطلاع  عموم مردم رسانند و در همین رابطه خاطرنشان شد: با توجه به اینکه استان بوشهر از ظرفیت قرآنی خوبی برخوردار می باشد انتظار یکپارچگی بیشتری بین موسسات می رود.
قره شیخلو هماهنگی دستگاه های حاکمیتی استان بوشهر را امیدوار کننده خواند و گفت: با توجه به ظرفیت و فعالان  قابل اتکا قرآنی استان بوشهر می تواند قطب قرآنی شود.
انتهای پیام/
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 439028
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *