۰

«سیما تیرانداز» ناگفته‌های زندگی یک دختر را بازی می‌کند/ خیلی از شخصیت‌ها واقعی هستند

کارگردان نمایش «پاره‌های ساده» گفت: این نمایش نادیده‌ها و ناگفته‌های سیزده روز از زندگی یک دختر است نقش این دختر را سیما تیرانداز بازی می‌کند.
«سیما تیرانداز» ناگفته‌های زندگی یک دختر را بازی می‌کند/ خیلی از شخصیت‌ها واقعی هستند
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،سیدعلی هاشمی کارگردان نمایش «پاره‌های ساده»  درباره این نمایش به نویسندگی مهدی میرمحمدی که به تازگی در تئاتر باران به صحنه رفته است، گفت: این نمایش روایت سیزده روز خاطرات دختری است که برش‌هایی از زندگی‌اش را در دفترچه خاطراتش نگاشته است.
وی با اشاره به اینکه قسمت‌های مختلف زندگی این دختر در سیزده روز روایت شده است، گفت: این درواقع برش های کوچکی است به خاطر همین اسم نمایش را پاره‌های ساده گذاشتیم.
ولی در پاسخ به این سوال که آیا نمایش روایتی مستند است، گفت: بیشتر شخصیت ها مابه ازای واقعی دارند نویسنده البته هیچگاه به ما نگفته که ایده به او رسیده یا خیر، چون خیلی از شخصیت‌ها را ما واقعی می‌شناسیم.

هاشمی در ادامه گفت: در نمایش دقیقا مشخص می شود که هر روز چه اتفاقاتی می‌افتد مثلا می‌گوید یک فروردین اینطور شد، منتها در طول روزهایی که زندگی این دختر را می‌بینیم روابطش با اعضای دیگر خانواده‌اش و دوستان مشخص است، حتی به خلوت این دختر هم سرزده می‌شود.
وی با اشاره به یک جور پست مدرنیسم در این نمایش گفت: پیچیدگی‌های زندگی معاصر در زندگی سیزده روزه این دختر مشخص است، آنچه جذابیت کار را افزوده چیزهایی است که ما یواشکی بدان‌ها سر می‌زنیم یعنی بخش‌هایی از زندگی او که به نظر شاید عادی هم بیاید و مشخص نباشد اما انگار با یک دوربین مخفی مشخص شده است دروغ‌هایی که در روابطش می‌گوید، ریاکاری های ساده او و برخوردش با دیگران و در نهایت شخصیت خاکستری این فرد مشخص است.

وی با اشاره به وجود صدای راوی در نمایش گفت: در ابتدای نمایش یک صدایی که خودم هم گفتم بیان می‌کند که یک دفترچه از فردی پیدا شده و نویسنده آنچه دیده را روایت کرده حتی یک جاهایی هم که برداشت آزاد گروه نمایشی بوده بیان می‌شود.
وی با اشاره به شخصیت مهرناز دختر این نمایش که سیما تیرانداز آن را اجرا می‌کند گفت: اتفاقا شخصیت این دختر با روحیات خاص به خانم تیرانداز نزدیک است. دیگر کاراکترهای نمایش، الهام شکیب، کاوه خداشناس، الناز شاهوردی، علی دستانپور، هاله گرجی، فرزانه سکوتی، رضا سخایی و شکوفه هاشمیان هستند.
وی در ادامه گفت:‌این نمایش از بیستم اردیبهشت شروع شده تا دوم تیر ماه در تئاتر باران ادامه دارد.

هاشمی در پایان گفت که روز گذشته میزبان رای اولی‌ها بودیم در بین تماشاگران عادی رأی اولی ها هم در نمایش رایگان شرکت کردند.
انتهای پیام/
 
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 438769
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *