۰

توسعه شیمی کازماتیک، پنجره جدیدی در حوزه فرآورده های بهداشتی و آرایشی

رییس سیزدهمین کنفرانس آسیایی متخصصان شیمی کازمتیک گفت: برای نخستین بار، کنفرانس انجمن‌های آسیایی متخصصان شیمی کازماتیک در کشور ما برگزار می شود و این موضوع فرصت مناسبی برای ارائه پتانسیل های داخلی کشورمان به دنیا است.
توسعه شیمی کازماتیک، پنجره جدیدی در حوزه فرآورده های بهداشتی و آرایشی
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،محمد بقایی، رئیس انجمن متخصصان شیمی کازمتیک خاورمیانه  اظهار داشت: امروز سیزدهمین کنفرانس آسیایی متخصصان شیمی کازمتیک با حضور چهره های برجسته و صاحبنظران این حوزه در کرمان افتتاح شد و خوشبختانه شاهد استقبال چشم گیر پژوهشگران، صنعتگران و علاقه مندان این حوزه هستیم و این استقبال زائد الوصف می تواند نشان دهنده دورخیز بزرگ ایرانیان برای پیشبرد اهداف علمی و صنعتی دراین حوزه باشد.
وی با اشاره به اینکه کنفرانس آسیایی متخصصان شیمی کازمتیک، برای اولین بار است که در ایران برگزار می شود افزود: این کنفرانس آسیایی، به صورت دوسالانه برگزار می شود و تا روز پنج شنبه ادامه پیدا می کند.
به گفته بقایی، این کنفرانس در دوسال پیش در استرالیا، امسال در ایران  و در سال های بعد در هنگ‌کنگ و تایوان برگزار خواهد شد.
رئیس سیزدهمین کنفرانس آسیایی متخصصان شیمی کازمتیک با اشاره به مشارکت چشمگیر تولید‌کنندگان ایرانی در این حوزه، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این برنامه، تبادل نظر صاحبان صنعت و متخصصان ایرانی و جهانی این صنعت است و  امیدواریم بتوانیم در چرخه های بعدی، مجددا این کنفرانس سرنوشت ساز را در کشورمان برگزار کنیم و توانایی‌های علمی داخلی خود را به نمایش دنیا بگذاریم.
به گفته بقایی، داروسازان ایرانی از جمله گروه هایی هستند که به این حوزه علاقه مند هستند و خوشبختانه شاهد آن هستیم که انجمن داروسازان ایران نیز در این زمینه مشارکت فعالی داشته است و به این صورت امیدواریم زمینه لازم برای بهره برداری از پتانسیل عظیم داروسازی کشورمان که واقعا در منطقه مثال زدنی است، بیش از گذشته فراهم شود.
رئیس سیزدهمین کنفرانس آسیایی متخصصان شیمی کازمتیک تصریح کرد: صنعت کازمتیک در ایران به شکلی با تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی گره خورده است و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های علمی و صنعتی که در کشورمان وجود دارد، باید بتوانیم از فناوری‌های نوین تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بیش از گذشته استفاده کنیم و رتبه کشورمان را در این زمینه به جایگاهی که شایسته آن است ارتقاء دهیم.
بقایی ادامه داد: کازمتیک رشته‌ای بین رشته‌ای و صنعتی است که هرروز دستاورد جدیدی در آن عرضه می شود و می تواند فرصت مناسبی برای ارائه پتانسیل طب سنتی و گیاهی ایران به دنیا باشد. بی شک توسعه شیمی کازماتیک، پنجره جدیدی برای تولید، صادرات و جذب سرمایه‌گذار در حوزه فرآورده های بهداشتی و آرایشی است.
بقایی در پایان تاکید کرد: انتخاب کرمان برای محل برگزاری این کنفرانس به دلیل وجود دانشگاه علوم پزشکی این استان به عنوان یکی از قطب‌های داروسازی و همچنین نگاه ویژه به توسعه اقتصادی استان کرمان است.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 438673
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *