۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش خبر داد

معدوم سازي بيش از ۱۴۰۰ كيلوگرم مواد غذايي فاسد در شهرستان خاش + تصاوير

مدیر شبکه بهداشت و درمان و موسسه آموزش عالی سلامت شهرستان خاش گفت: يك هزار و 409 كيلوگرم انواع مواد خوراکی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته، فاسد و غیرمجاز شف و معدوم شد.
معدوم سازي بيش از ۱۴۰۰ كيلوگرم مواد غذايي فاسد در شهرستان خاش  + تصاوير
محمد رخشاني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: در اجرای  ماده 31آئین نامه 13، بازرسان واحد بهداشت محيط و كارشناسان در بازديد هاي مختلف از اماكن تهيه و توزيع مواد غذايي، اقلام غيرقابل مصرف و تاريخ مصرف گذشته را جمع آوري كردند.
 
وي بيان كرد: بيش از 1409 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد کشف شده در سالجاری از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی شهرستان خاش معدوم شد.
 
رخشاني تصريح كرد: ارزش مواد غذایی معدوم شده 110میلیون ریال برآورد شده که شامل انواع نوشابه، بیسکوییت، کمپوت جات، مواد مخدر پان، ناس و نیز مواد آرایشی و بهداشتی بوده است.
 
وي گفت: شبكه بهداشت و درمان شهرستان خاش در جهت حفاظت و صيانت از سلامت شهروندان و افزايش ارتقاي شاخص ها و معيارهاي بهداشتي در جامعه فعالیت‌های موثری را برای عموم مردم برنامه‌ریزی و اجرایی كرده است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان و موسسه آموزش عالی سلامت شهرستان خاش خاطرنشان كرد: شهروندان هرگز نبايد از فروشندگان دوره گرد مواد غذايي را خريداري كنند چرا كه اين مواد به دليل قرار گرفتن در فضای باز، آلوده بوده و تهدیدی جدی برای سلامت افراد محسوب می شوند.
 
وي با بيان اينكه بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در تمامی روزهای سال ادامه دارد، اذعان كرد: با متخلفان عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی طبق قانون برخورد می شود.
 
رخشاني با بيان اينكه شهروندان در هنگام خريد مواد غذايي بايد به تاريخ انقضاء، توليد و پروانه بهداشتي درج شده  بر روي بسته بندي توجه كنند، اظهار كرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه رعایت نکردن موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی مراتب را برای پیگیری به سامانه کشوری رسیدگی به شکایات با شماره 190 اعلام کنند.
 

.

.

.

انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 438305
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *