۰

نخل طلای کن چگونه و کجا ساخته می‌شود؟

نخل طلای فستیوال کن امسال و در هفتادمین دوره یک ویژگی خاص دارد و آنهم اینکه الماس‌های کوچک ۰.۷ قیراطی مانند دانه‌های برف روی نخل ریخته شده است.
نخل طلای کن چگونه و کجا ساخته می‌شود؟
به گزارش سرویس یادداشت ومقاله تفتان ما،

نخل طلای فستیوال کن امسال و در هفتادمین دوره یک ویژگی خاص دارد و آنهم اینکه الماس‌های کوچک ۰.۷ قیراطی مانند دانه‌های برف روی نخل ریخته شده است.
  به نقل از یورونیوز، شرکت سوییسی «شوپارد» تولیدکننده جواهرات و اجناس لوکس، ۲۰ سال است که نخل های طلایی می سازد تا این نخل ها در جشنواره فیلم کن فرانسه به برندگان اهدا شود.   نخل طلای کن چگونه و کجا ساخته می‌شود؟   کارولین شوفله، مدیر هنری و معاون شرکت شوپارد گفت: این کار تبدیل به یک داستان عاشقانه شده است. با جشنواره کن جواهرسازی ما عظمت پیدا کرد. ۳۷ حرفه مختلف برای ساخت نخل طلایی گرد هم می آیند؛ از پرداخت گرفته تا طلاکاری همه زیر یک سقف کار می کنند.   حدود ۴۰ ساعت زمان لازم است تا یک نخل طلایی به مرحله نهایی ساخت برسد. موم داغ شده با درجه حرارت ۷۰ درجه درون قالب به شکل نخل ریخته می شود. پس از سرد شدن، موم خارج می شود. سپس نخل روی یک ساقه با جنس موم سوار می شود و به فرم یک درخت درمی آید. پس از آن داخل یک قالب استوانه ای قرار می گیرد. بدنبال آن با نوعی سیمان نسوز که مقاومت بالایی در برابر درجه حرارت بسیار زیاد دارد پوشش داده می شود.   قالب در فر قرارداده می شود تا با حرارت ۷۶۰ درجه به نوعی پخته شود. در فر موم ذوب می شود تا در نهایت اثر نخل باقی بماند. در ادامه قالب در محفظه ای بنام اتاق خلاء قرار می گیرد. در نهایت طلای ۱۸ عیار که از کلمبیا تهیه شده روی نخل ریخته و ذوب می شود.     نخل طلای کن چگونه و کجا ساخته می‌شود؟   پس از آن قالب سیلندری که هنوز بسیار داغ است داخل سطلی از آب سرد قرار داده می شود این عمل موجب می شود نخل از پوششی که روی آن قرار دارد رها شود.   مرحله بعدی تمیزکاری و صیقل دادن است. این کار به دقت و ظریف کاری زیادی احتیاج دارد. زمانی که صیقل کاری نهایی انجام شد با دقت بسیار زیاد نخل طلایی مورد بررسی نهایی قرار می گیرد.   کارولین شوفله در ادامه می گوید: برای جشنواره امسال تصمیم گرفتیم به زرق و برق نخل طلایی بیافزاییم. به همین منظور الماس های کوچک ۰.۷۰ قیراطی مانند دانه های برف روی نخل ریخته می شود و به آن درخشش بیشتری می بخشد. بنابراین برنده جایزه نخل طلایی امسال جایزه ای ویژه بدست خواهد آورد.   هفتادمین دوره جشنواره کن هفدهم ماه می آغاز می شود.   منبع:مهر   انتهای پیام/فارس
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 438246
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *