۰

نقش وراثت در بروز زوال عقل/ سرگیجه همراه با تغییر هوشیاری نشانه‌ای از اختلال در مغز است

رئیس کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی ایران با بیان اینکه اگر سرگیجه همراه با تغییر هوشیاری و ضعف اندام‌ها باشد نشانه‌ای از اختلال در سیستم مغز است، گفت: اگر سرگیجه بدون علامت دیگری باشد باید سیستم شنوایی مورد بررسی قرار گیرد.
نقش وراثت در بروز زوال عقل/ سرگیجه همراه با تغییر هوشیاری نشانه‌ای از اختلال در مغز است
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،بابک زمانی در حاشیه بیست و چهارمین همایش نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران اظهارداشت: سرگیجه به تنهایی و بدون علائم دیگر در اکثر مواقع نشان دهنده اختلال در سیستم تعادلی و هوش است ولی اگر این مشکل همراه با ضعف اندام‌ها، تغییر هوشیاری و اختلال در بینایی باشد نشان دهنده مشکل در سیستم مغز و اعصاب است.
وی افزود: در کنگره امروز متخصصین داخلی و خارجی در حوزه نورولوژی حضور داشته و جدیدترین دستاوردها در این حوزه مطرح می‌شود.
رئیس کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی ایران در ادامه به موضوع زوال عقل اشاره کرد و گفت: زوال عقل در کشور رو به افزایش بوده که مهم‌ترین دلیل آن سالمند شدن جامعه است.
وی افزود: زوال عقل در افراد کمتر از 40 سال بسیار ناچیز بوده و بیشتر سنین بالای 60 سال را درگیر می‌کند.
زمانی گفت: آلزایمر نیز در واقع اختلال در یادگیری ایجاد کرده و نمی‌توان آن را فراموشی محض دانست.
رئیس کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی ایران خاطرنشان کرد: وراثت نقش مهمی در بیماری‌های مغز و اعصاب از جمله زوال عقل و آلزایمر دارد که در برخی مواقع می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.
انتهای پیام/فارس
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 438199
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *