۰

خیر هشترودی یک‌صد تخته فرش به حرم حضرت ابوالفضل اهداء کرد/ انتقاد مردم میانه از عدم تحقق وعده احداث نیروگاه حرارتی

خلاصه‌ای از اخبار مهم شهرستان‌های استان طی 24 ساعت گذشته را می‌خوانید.
خیر هشترودی یک‌صد تخته فرش به حرم حضرت ابوالفضل اهداء کرد/ انتقاد مردم میانه از عدم تحقق وعده احداث نیروگاه حرارتی
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از آناج، وجود رسانه‌های متعدد و مشغله‌های روزمره موجب می‌شود اکثریت مخاطبان از دست‌یابی به محتوای تمامی  پایگاه‌های خبری باز بمانند و به علت تمرکز بیشتر رسانه‌ها بر رویدادهای مرکز استان، از وقوع اتفاقات مهم در سایر شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی مطلع نشوند. در همین راستا پایگاه اطلاع رسانی آناج به صورت روزانه اهم اخبار مناطق مختلف استان را در قالب خبری منتشر می‌کند تا مخاطبان بتوانند با سهولت بیشتری از مطالب رسانه‌های شهرستانی بهره‌مند شوند.
در ادامه مطالب سایت‌های خبری شهرستان‌های استان را می‌بینیم:
متولیان امور فرهنگی الگوی افراد باشند پایگاه خبری کلیبر خبر نوشت: امین امینیان روز شنبه در جلسه کارگروه امور فرهنگی، اجتماعی و ستاد ساماندهی امور جوانان  خداآفرین ابراز داشت: برای کاهش طلاق و تشویق جوانان برای ازدواج پایدار و ایجاد صمیمیت در خانواده نیازمند تلاش دوچندان مسئولان هستیم.
فرماندار خداآفرین کاهش ازدواج و افزایش طلاق در این شهرستان را در سال گذشته نگران کننده خواند و اظهار کرد: دستگاه‌‌های عضو کارگروه امور جوانان و امور فرهنگی و اجتماعی این شهرستان باید برنامه‌‌های متناسب با نیاز جوانان و در حوزه پیشگیری از آسیب‌‌های اجتماعی اجرا کنند.
خسارات وارده به بخش کشاورزی ناشی از قهر طبیعی سیل در شهرستان هشترود مهندس اسماعیل کریمی اصل مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود در گفت‌وگو با پایگاه خبری پیک هشترود در حاشیه بازدید از مناطق خسارت دیده ناشی از سیل در بخش نظر کهریزی شهرستان هشترود با اعلام این خبر اظهار داشت: در اثر حوادث غیرمترقبه بارش‌های سیل آسا در 25 فروردین ماه سال‌جاری در شهرستان هشترود، بیشترین خسارت وارده مربوط به بخش نظرکهریزی این شهرستان است.
 وی گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان بالاخص کارشناسان مروج پهنه‌ها در مناطق سیل زده عمده محصولات خسارت دیده در سطح منطقه را شامل محصولات زراعی به مساحت یک‌هزار و 20 هکتار، محصولات باغی در سطح 275 هکتار، تاسیسات و منابع آبی شامل کانال‌های آبیاری عمومی درحدود دو هزار متر و استخر ذخیره آب کشاورزی به تعداد 2 استخر و تاسیسات آبیاری نوین 10 هزار متر را شامل می‌شود.
بالاترین خدمت به کارگران دفاع از حقوق قانونی آنان است پایگاه خبری شبسترنیوز نوشت: حجت الاسلام محمدزاده امام جمعه شبستر ظهر شنبه در دیدار با نمایندگان کارگران، کارفرمایان و  فرمانده بسیج حوزه کارگری و کارمندی شهرستان شبستر به مناسبت هفته کارگر ابراز کرد: رابطه کارگر و کارفرما باید یک رابطه صمیمی و سالم باشد تا این ارتباط منتج به تولید و خود کفایی جامعه گردد.
وی تاکید داشت: امروز باید مسئولین ضمن توجه به مشکلات قشر کارگر و رفع تبعیض بین کارگران در احقاق حقوق و رفع نیازهای آنان جدی باشند زیرا بالاترین خدمت به کارگران، دفاع از حقوق قانونی آنان است.
اهدای یکصد تخته فرش به حرم حضرت ابوالفضل از سوی خیر هشترودی رجبعلی محمودزاده مسئول عتبات عالیات هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار پیک هشترود عنوان کرد: این تخته فرش‌ها به متراژ 600 متر مربع و به ارزش 440 میلیون ریال از سوی محمود بخشی نژاد به حرم حضرت ابوالفضل اهدا شده و همزمان با روز سوم شعبان به کربلا ارسال می‌شود.
وی یادآور شد: مردم خیر هشترود در یکسال گذشته 98 میلیون ریال کمک نقدی کردند و 9 کارگر سنگ کاری در صحن حضرت زهرا و 35 نفر خادم نیز در کربلا در سال گذشته به صورت داوطلبانه کار کرده‌اند.
توجه به مدارس حاشیه شهر و مناطق محروم روستایی اولویت آموزش و پرورش مراغه جلیل اسلامی، معاون مدیرکل و مدیر اموزش و پرورش مراغه روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار رصد مراغا، بیان داشت: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، عدالت آموزشی در مدارس شهری و روستایی از رویکردهای اساسی در حوزه آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: احداث مدارس با مشارکت خیران مدرسه ساز، توسعه و تجهیز مدارس شبانه روزی در مناطق محروم و روستایی و نیز ارائه خدمات به مدارس کم جمعیت در روستاهای این شهرستان از جمله اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم می‌باشد.
بیماری تب برفکی در شهرستان هریس وجود ندارد
یعقوب باقرزاده رئیس شبکه دامپزشکی هریس در گفت‌وگو با هریس پویا  اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری  ویروسی است که انتشار آن از طریق تماس با منبع آلوده وهوا بوده و میزان شیوع بیماری بسیار بالا است و باعث افت شدید شیر و گوشت و خسارات اقتصاد فراوانی به دامداران می‌شود.
وی ضد عفونی دامداری‌ها، قرنطینه بیماری وواکسیناسیون دامها را از راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی دانست و با اشاره به اقدامات انجام گرفته  از اتمام موفقیت آمیز طرح واکسیناسیون تب برفکی جمعیت دامی شهرستان هریس خبر داد.
احداث نیروگاه حرارتی شهرستان میانه در سایه برجام رویایی بیش نبود پایگاه خبری میانا گزارش می‌دهد: حال که به پایان دولت یازدهم حسن روحانی زمان زیادی باقی نمانده، وقتی مردم سال‌های  گذشته بر اساس اظهارات و وعده‌های خود رییس جمهور او را مورد سوال قرار دادند ” این نخلی که شما وعده‌اش را دادید چه شد؟” در پاسخ گفتند ” ما تازه درخت سیب و گلابی کاشته‌ایم یک عده آمده‌اند دم باغ و از الان سیب و گلابی می‌خواهند”.
شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه و نماینده عالی دولت تدبیر و امید تیر ماه ۰۴  درپی اعلام خبر احداث نیروگاه حرارتی برای اولین بار در شهرستان میانه گفت: این نیروگاه در قالب ۲ واحد نیروگاهی ۸۸۰ مگاوات در مجموع با ظرفیت یک هزار و ۷۶۰ مگاوات در شهرستان میانه احداث می شود. ادامه متن
انتهای پیام/دانا
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 438106
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *