برای بازگشت لایحه اصلاح قانون کار به دولت نامه نوشتم/ بسته جدید اشتغال‌زایی در راه است

6 ارديبهشت 1396 ساعت 10:33

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای بازگشت لایحه اصلاحیه قانون کار از مجلس به دولت برای نمایندگان نامه نوشته‌ام، گفت: این لایحه پس از بازگشت باید در نشست‌های سه جانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.


به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،علی ربیعی در حاشیه بازدید از یک کارخانه تولیدی لاستیک که به مناسب هفته کارگر انجام شد، از بازگشت لایحه اصلاحیه قانون کار به دولت خبر داد و گفت: این لایحه اصلاحیه باید با همکاری شرکای اجتماعی از جمله تشکل‌های صنفی کارگری اصلاح شود.
وی درباره برنامه‌های وزارت خانه‌اش در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: به طور مفصل در این باره صحبت خواهم کرد؛ هم‌اکنون بسته‌های جدیدی برای اشتغال‌زایی آماده شده تا تقاضای نیروی کار در کشور با ظرفیت‌های جدیدی که ایجاد می‌شود، افزایش یابد.
ربیعی درباره دیگر جزئیات دقیق‌تر و بیشتر این بسته اشتغال‌زایی صحبت نکرد اما رونمایی از بسته‌های اشتغالی و پروژه‌هایی که برای مقابله با معضل بیکاری کشور موثر هست را مورد اشاره قرار داد.
وزیر کار در عین حال تأکید کرد که دولت در قالب یک بسته اشتغالزایی قصد دارد از تمامی فرصت‌های موجود برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کند تا از طریق هدایت اعتبارات مربوط به بیمه بیکاری و صرف آن برای کارآفرینان، زمینه جذب و اشتغال جویندگان شغل را فراهم شود.
وی همچنین به خبرنگار فارس اعلام کرد که برای افزایش تعداد شاغلان و ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برنامه داریم.
ربیعی همچنین وعده داد تا از اواخر اردیبهشت ماه از سرگیری مجدد بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری کند و کسانی که در سامانه ثبت نام کرده اند، تحت پوشش قرار گیرند.
انتهای پیام/فارس


کد مطلب: 438018

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/438018/بازگشت-لایحه-اصلاح-قانون-کار-دولت-نامه-نوشتم-بسته-جدید-اشتغال-زایی-راه

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir