۰

دولت روحانی، بدترین اقتصاد در دوره رکود/ به دلیل ناکارآمدی دولت، حتی اگر رئیس دولت اصلاحات هم می‌گفت رئیس ستاد انتخابات روحانی نمی‌شدم

رئیس سابق ستاد انتخابات روحانی گفت: پس از ثبت نام محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات، جبهه اصلاحات احساس نگرانی کرد از این رو جهانگیری را به صورت احتیاطی نامزد کردند که اگر احمدی نژاد و بقایی در عرصه حضور یافتند در برهم زدن بازی انتخابات موفق نشوند.
دولت روحانی، بدترین اقتصاد در دوره رکود/ به دلیل ناکارآمدی دولت، حتی اگر رئیس دولت اصلاحات هم می‌گفت رئیس ستاد انتخابات روحانی نمی‌شدم
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،مهدی آیتی، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در سال 1392 در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، با اشاره به کاندیداتوری روحانی در انتخابات پیش رو، اظهارکرد: کاندیداتوری روحانی در انتخابات امری طبیعی است زیرا تمام روسای جمهور ایران تاکنون دوبار به صورت متوالی (هشت سال) رئیس جمهور بوده‌اند.
 
وی با بیان این‌که روحانی خود را رئیس جمهور دور بعدی نیز می‌داند، خاطرنشان کرد: روسای جمهور به مدت چهار سال برنامه ریزی می‌کنند و برنامه‌های مورد نظر را در چهار سال بعد به مرحله اجرا در می‌آورند.
 
رئیس سابق ستاد انتخابات روحانی با بیان اینکه جانگیری به نفع روحانی انصراف می‌دهد، عنوان کرد: پس از ثبت نام محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات، جبهه اصلاحات احساس نگرانی کرد از این رو جهانگیری را به صورت احتیاطی نامزد کردند که اگر احمدی نژاد و بقایی در عرصه حضور یافتند در برهم زدن بازی انتخابات موفق نشوند.
 
وی با تأکید بر این‌که برجام کمتر از 50 درصد با موفقیت همراه بوده است، تصریح کرد: مهمترین اشتباه روحانی این بوده است که تمام فعالیت دولت را متوجه برجام کرد و از رفاه عمومی و اقتصاد جامعه غافل شد  و این امر آسیب بزرگی را در چهار سال گذشته متوجه دولت کرد.
 
آیتی اقتصاد ایران در چهار سال دولت روحانی را بدترین اقتصاد در دوره رکود دانست و ادامه داد: در دولت یازدهم وضعیت اقتصاد، معیشت، رفاه عمومی و امنیت اجتماعی مردم بسیار پایین رفت همچنین تعطیلی بنگاه های اقتصادی، افزایش بیکاری و تعطیلی کارخانه ها کارنامه روحانی را بسیار منفی کرد.
 
وی ابراز کرد: حذف احمدی نژاد از عرصه، انتخابات را دو قطبی کرد که چهره‌های شاخص آن حجج الاسلام رئیسی و روحانی هستند؛ از این رو می‌توان گفت سایر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نمایشی هستند.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه اصول گرایان جمنا احتمالا یک کاندید واحد داشته باشند، خاطرنشان کرد: احتمالا حجت الاسلام رئیسی به نفع قالیباف از انتخابات کناره می گیرد زیرا رسانه‌های خارجی نیز بیان کرده اند که شانس قالیباف از حجت الاسلام رئیسی در انتخابات بیشتر است.
 
وی بیان کرد: پیش بینی می‌کنم که انتخابات دو مرحله ای شده و قالیباف رئیس جمهور شود و این در حالی است که اگر انتخابات یک مرحله ای باشد روحانی اکثر آرا را به خود اختصاص می دهد.
 
آیتی اظهار کرد: سال 92 به پیروی و اطاعت از رئیس دولت اصلاحات مسئولیت ستاد انتخابات روحانی را پذیرفتم اما این دوره حتی اگر شخص رئیس دولت اصلاحات هم پیشنهاد ریاست ستاد انتخاباتی را می داد نمی پذیرفتم و در ستاد روحانی هیچ گونه فعالیت تبلیغاتی انجام نمی دادم.
 
وی ادامه داد: من نیز همچون مردم نسبت به عملکرد دولت روحانی در بخش داخلی اعتراض دارم زیرا دولت یازدهم در موضوع رفاه، امنیت عمومی، آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، رسیدگی به مشکلات مردم نظیر گرانی بیکاری و آلودگی‌های زیست محیطی و ریزگردها، تصادفات جاده ای، سیل، حادثه پلاسکو، تصادف قطار و بسیاری مسائل دیگر بسیارضعیف عمل کرد.
 
نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسائل پیش آمده و بی توجهی دولت به ملت نشان می‌دهد که مدیریت اجرایی روحانی بسیار ضعیف است و بیش از یک مدیر اجرایی یک دیپلمات سیاسی است.
 
وی با اشاره به انتخابات شورای شهر همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد: انتخابات شورهای شهر به اندازه ریاست جمهوری اهمیت دارد از این رو با همزمان برگزار شدن این دو انتخابات بسیار مخالفم زیرا انتخابات شورای شهر در مقابل ریاست جمهوری بسیار کمرنگ دیده می شود.
 
آیتی با بیان اینکه مردم در انتخابات شورای شهر باید برای تعیین سرنوشت محلی خود با تفکر و تحقیق دست به انتخاب بزنند، عنوان کرد: همزمان بودن دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر باعث می شود توجه احزاب سیاسی متوجه ریاست جمهوری شده و ملت نیز در انتخابات شورای شهر انتخاب اصلح انجام ندهد.
 
وی گفت: پیش بینی می شود در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر باز هم اصول گراها برنده شده و حداکثر کرسی‌ها را به خود اختصاص دهند با این وجود تفاوت تعداد کرسی های بین اصول گراها و اصلاح طلب ها بسیار ناچیز است؛ احتمال می رود 65 درصد کرسی های شورای شهر به اصولگرایان و 35 درصد نیز به اصلاح طلبان اختصاص یابد.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: باید به جوان‌ها اجازه دهیم وارد میدان فعالیت های سیاسی و مدنی شوند این در حالی است که بسیاری از دولت مردان تا آخرین روز زندگی در کرسی و مقام خود باقی می مانند.
 
وی با بیان اینکه اگر افراد سالخورده کرسی ها را اشغال کنند آسیب بزرگی به کشور وارد می شود، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس و وزاری سالخورده ای در دولت روحانی فعالیت داشتند، همچنین در مجلس خبرگان نیز علمای سالمندی فعالیت می‌کنند که باید جای خود را به جوانان بدهند.
 
انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 437912
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *