آخرين خبرها از بررسي تاييد صلاحيت كاندايداي پنجمين دوره شوراي شهر خاش؛

همه تاييد شدند جزء يك نفر/ برگزاري متينگ هاي انتخاباتي در سايه غفلت مسئولان خاشي

31 فروردين 1396 ساعت 10:19

پس از ارسال اسامي داوطلبان شوراي شهر خاش و نوك آباد جهت تاييد صلاحيت، شنيده ها حاكي از آن است كه از مجموع اين تعداد تنها يك نفر رد صلاحيت شده است.


به گزارش تفتان ما، پس از ارسال اسامي 103 داوطلب شوراي شهر خاش و نوك آباد جهت تاييد صلاحيت هيات نظارت و اجرايي اين شهرستان شنيده ها حاكي از آن است كه از مجموع اين تعداد تنها يك نفر رد صلاحيت شده است.
 
اين فرد رد صلاحيت شده در انتخابات شوراي شهر و مجلس شوراي اسلامي نيز رد صلاحيت شده بود و همچنين چندي پيش نيز در مراسمي اقدام به ضرب و جرح با مدعوين مراسم كرده بود كه از آن مكان نيز بيرون شده بود.
 
همچنين دروز هاي اخير خبرهاي از دور و نزديك به گوش ميرسد كه برخي از طوايف با برگزاري جلسات فشرده و متعدد برخي از كانديداها رو مجبور به عقب نشيني به نفع كانديداي مورد نظر طايفه كرده اند و برخي از اين داوطبان نيز امسال مي خواهند بدون حمايت طايفه مذكور و به صورت مستقل در انتخابات شركت كنند و برنده ماراتن 96 باشند.
 
علي اي حال با گرم شدن تنور داغ انتخابات پنجمين دوره شوراي شهر و روستا در شهرستان خاش بايد ديد در روزهاي آينده داوطلبان انتخابات چه اقداماتي را انجام خواهند داد و به نفع چه افرادي عقب نشيني خواهند كرد و در مجموع در پازل انتخابات چه اتفاقات ديگري رخ خواهد داد.
 
في الواقع با نزديك شدن به روزهاي حساس انتخابات خبرهاي بسياري از گوشه و كنار شهرستان خاش براي ائتلاف هاي بين كانديداها و برگزاري متينگ هاي انتخاباتي بين نامزدها و معتمدين شهر به گوش مي رسد كه اين تبليغات و برگزاري اينگونه محافل در زماني غير از زمان رسمي انتخابات غيرقانوني است اما اين نامزدها در سايه غفلت مسئولان و در گوشه اي از شهر به صورت شبانه اين جلسات را برگزار مي كنند و با دادن وعده هاي رنگارنگ و پرلعاب به شهروندان راي آن ها را براي خودشان جمع مي كنند.
 
كارشناسان معتقد هستند با توجه به افزايش آمار ثبت نام كنندگان انتخابات شوراي شهر و روستاي شهرستان خاش نسبت به ادوار گذشته و همچنين حضور تعداد زيادي بانوان خاشي در اين ماراتن، انتخابات امسال را بيشتر از هرسال ديگر حساس تر و پرشور تر خواهد كرد.
 
* 102 داوطلب انتخابات شوراي شهر خاش تاييد صلاحيت شدند
به گفته فرماندار و رئیس هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان از مجموع 103 نفر داوطلب ثبت نام شده در انتخابات شوراي شهر خاش و نوك آباد تنها صلاحيت يك نفر تاييد نشده است، اظهار كرد: اشخاصي كه در دوره هاي قبلي انتخابات شوراها رد صلاحيت شده بودند نيز در اين دوره با كمترين مشكلاتي مواجه و تاييد صلاحيت شدند.
 
محمداكبر چاكرزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه مطابق برنامه ریزی انجام شده، هیات‌های اجرایی بعد از 24 ساعت نتایج را به هیات‌های نظارت بخش و نظارت شهرستان‌ها اعلام کرده اند، تصريح كرد: زمان اعلام نتایج نهایی هیئت های نظارت به هیئت مرکزی هفت روز تعیین شده است که این مجموعه نیز بعد از تشکیل جلسات و مطابقت دادن نتیجه با قانون، بنابراین روز دوم اردیبهشت نتایج نهایی تایید صلاحیت ها به داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی ابلاغ خواهیم کرد.
 
چاكرزهي با بيان اينكه  برنامه زمان بندی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا دراین شهرستان درحال انجام است، گفت: پس از اعلام نتیجه رسیدگی به صلاحیت ها در دوم اردیبهشت، در صورت داشتن اعتراض، نامزدهای انتخابات شورای شهر از سوم اردیبهشت ماه فرصت دارند به هیات نظارت استان و نامزدهای انتخابات روستا به هیئت های نظارت شهرستان شکایت کنند و هیات نظارت در مهلت قانونی به اعتراض ها رسیدگی خواهد کرد.
 
به گفته فرماندار خاش، اين شهرستان از نظر تعداد داوطلب ثبت نام كننده در استان رتبه نخست را دارد و  2 هزار و 417 نفر داوطلب نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی و شرکت در عرصه رقابتی و رسیدن به کرسی شوراها در شهر و روستاهای این شهرستان نام نویسی کردند.
 
رئیس هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان خاش خاطرنشان كرد: 103 نفر از جمله 11 زن برای عضویت در شوراهای شهر خاش و نوک آباد و نیز 2 هزار و 314 نفر برای عضویت در شوراهای روستایی داوطلب شده اند و يك هزار و 920 نفر از داوطلبان روستایی را مرد و 497 نفر را زنان تشکیل می دهند.
 
وی با بيان اينكه یک شورا در شهر نوک آباد و سه شورا در روستاهای بخش مرکزی خاش پنج نفره هستند، گفت: در این دوره از انتخابات شوراها يك هزار و 254 نفر برای عضویت در 414 شورای اسلامی روستایی و  2 شورای اسلامی شهری انتخاب می شوند.
 

 
وی همچنین از تشکیل هیات اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد و بيان كرد: آسا شعلی بر، نوراحمد هاشم زهی، شهداد ریگی، علیرضا خاشی، قاسم کوچکزایی، مولوی عبدالستار حسین زهی، رضا کرد، مهدی اسماعیلی و عبدالناصر پاکزاد بعنوان اعضای اصلی هيات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان تعیین شدند و فرایند انتخابات ریاست جمهوری نیز طبق برنامه ریزی در حال انجام است.
 
چاكرزهي گفت: انتخابات در حقيقت نماد مردم سالاري ديني در نظام شكوهمند انقلاب اسلامي ايران محسوب مي شود و همگان بايد در هرچه باشكوه تر برگزار شدن اين انتخابات تلاش كنند.
 
فرماندار خاش اذعان كرد: حضور افرادي توانمند و شايسته در هيات اجرايي گامي بسيار بزرگ در برگزاري هرچه بهتر انتخابات است و قانون ملاك عمل مجريان انتخابات است و بايد همگان مرقانون را رعايت كنند.
 
وي با بيان اينكه انتخابات بايد بدون هرگونه حاشيه و به صورت شفاف و قانوني باشد، اظهار كرد: مردم هيچ گونه تهمت، تبليغات له يا عليه اشخاص و توصيه ها را قبول نميكنند و در طول تاريخ پرشكوه ايران اسلامي اين مردم بودند كه نتيجه انتخابات را تعيين مي كردند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ نتایج و فهرست نهایی داوطلبان تأیید شده از سوی شورای نگهبان، 19 اردیبهشت ماه، جهت ابلاغ به فرمانداری‌ها، به ستاد انتخابات کشور ارسال می‌شود و از 20 اردیبهشت‌ماه، نیز جمع‌بندی‌های لازم و انتشار آگهی انتخاباتی آغاز خواهد شد.
 
گفتني است، 29 ارديبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 437853

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/437853/همه-تاييد-شدند-جزء-يك-نفر-برگزاري-متينگ-هاي-انتخاباتي-سايه-غفلت-مسئولان-خاشي

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir