۰

«عقل صورتی» مسائل فراموش شده کودکان را مطرح می‌کند/ مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت!

گرداننده و قصه‌پرداز نمایش «عقل صورتی» عنوان کرد: نکته محوری این نمایش این است که بر مسائل فراموش شده کودکان دست می‌گذارد و به درک واقعی از زندگی تأکید دارد.
«عقل صورتی» مسائل فراموش شده کودکان را مطرح می‌کند/ مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت!
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،مهدی فرشیدی‌سپهر گرداننده و قصه پرداز نمایش «عقل صورتی» که نوزده اجرا از آن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گذشته است، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: مجری طرح این نمایش محمدرضا کریمی صارمی و نویسنده آن خود من هستم.
وی در ادامه افزود: این نمایش با عنوان «عقل صورتی» یا عنوان فرعی «مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت» درباره کودکانی است که به تعبیر خودمان نسلشان درحال انقراض است این کودکان به جای شرکت در مسابقات بازونمایی، توجه به پولدارتر، باکلاس‌تر شدن و نمره بیشتر گرفتن به درون خود نظر افکنده‌اند.

سپهر در این باره توضیح داد: در این نمایش تلاش کرده‌ایم مسائل فراموش شده درباره کودکان را بازگو کنیم مسائلی که شاید بخشی‌ از آن جنبه فلسفی دارد و بخشی دیگر جنبه بهداشتی، برخی هم توجه مادر، پدرها، معلمان، مدیران یا حتی خود کودکان به فراموشی سپرده شده است.
وی همچنین افزود: بنابراین چنین محتوایی در قالب یک داستان درباره زندگی عجیب و غریب یک پسر بچه به نام رضا است که معلمی به نام چهل چهرگانی دارد و او را دربرابر تمسخر دیگران حمایت می‌کند.

سپهر هدف اصلی از اجرای این نمایش را آموزش به خانواده‌ها و بچه‌ها درباره این است که مشق و تکلیف و نمره اهمیتی ندارد بلکه این درک واقعی زندگی است که اهمیت پیدا می‌کند.
وی همچنین درباره بازیگران کار گفت: در این نمایش 18 بازیگر حضور دارند، سعید ابک، مهرداد باقری، رحیمه باروتچی، شراره طیار، مریم آشوری، مریم علوی و... هشت بازیگر جدید که اولین بار است بر صحنه می‌روند اینها از 5 سال تا 50 ساله هستند. نمایش ما در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری اجرا هر روز 5/5 عصر به غیر از شنبه ها تا پایان اردیبهشت اجرا خواهد داشت.

وی درباره استقبال از این کار گفت: متأسفانه تا به حال استقبال خوب نبوده، به سبب اینکه کمپین های تبلیغاتی بیشتر بر تئاترهای شاد و موزیکال دست می‌گذارند، مردم هم وقتی تمایل به دیدن تئاتر دارند به سمت کارهای شاد و موزیکال می‌روند، در صورتی که آنچه باید دیده شود فقط کار شاد و موزیکال نیست بلکه توجه به دانایی هم اهمیت دارد حتی اگر در دل اندوه و تعجب و ترس باشد دراین نمایش همه این احساسات را نمایش می‌دهد بنابراین امیدوارم از این پس نمایش با استقبال بیشتری روبه رو شود.
سپهر با دعوت از هنرمندان، جامعه نگران، والدین و معلمان برای تماشای این نمایش گفت: روز گذشته نیز آقای پرویز پورحسینی برای دیدن نمایش حضور یافتند و من از همه خواهش میکنم که این نمایش را از دست ندهند.
نمایش «عقل صورتی» هر شب به جز شنبه‌ها ساعت 17/30 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا انتهای اردیبهشت اجرا خواهد داشت.

انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 437714
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *