در مصاحبه با تفتان ما مطرح شد؛

«شیرین ترین» و «تلخ ترین» خاطرات و اتفاقات سال 95 از نگاه مسئولين شهرستان خاش/ درگذشت ناگهاني حجت الاسلام ميري امام جمعه فقيد شهرستان خاش تلخ ترين و بدترين خاطره سال بود

29 اسفند 1395 ساعت 9:49

در سالی که گذشت رویدادها و حوادث بسياري در حوزه های مختلف شهرستان خاش به وقوع پیوست و مسئولین شهرستان خاش نظرات خود را در خصوص تلخ ترین و شیرین ترین اين اتفاقات در مصاحبه با پايگاه خبري تحليلي تفتان ما تشریح کردند كه خواندن اين ديدگاه ها خالي از لطف نيست.


به گزارش تفتان ما، سال 1395 هم با همه خوبي ها و بدي ها خود در عرصه هاي اجتماعي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي، حوادث و غيره رو به پايان است و در هر سال اتفاقات و حوادث بسياري براي انسان رخ مي دهد كه با گذشت چندين سال بازهم بعنوان خاطره اي تلخ و يا خاطره اي شيرين در ذهن اشخاص به يادگار مي ماند و موجب خوشحالي و يا ناراحتي افراد مي شود.
 
در حالي كه در واپسين روز سال 95 را پشت سر مي گذراننيم و كمتر از يك روز ديگر به آغاز سال جديد باقي مانده است خبرنگار تفتان ما اینبار به سراغ چهره هاي سرشناس و مسئولين شهرستان رفته تا در رابطه با تلخ ترین و شیرین ترین اتفاق سال گپ بزند و آنها منتظر شنیدن سوالات دیگر در حوزه کاری بودند و وقتی از آنها در خصوص تلخ ترین و شیرین ترین اتفاق سال 95 در حوزه شهرستان یا کشور سوال کردیم متعجب می شدند و می خندیدند.
 
شاید خواندن شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطرات مسئولین شهرستان برای شما جالب باشد که البته با کمی دقت می‌توان به جالبی رسید و از خواندن این نظرات پیام‌های بسیاری را می‌توان دریافت کرد.
 
* غم از دست دادن يار ديرينم حجت الاسلام ميري امام جمعه فقيد خاش بدترين خبر سال بود
مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش به خبرنگار تفتان ما گفت: غم از دست دادن روحانی جلیلقدر حجت الاسلام میری امام جمعه فید شهرستان خاش که از دوستان قدیمی حقیر بود برایم از بدترین و تلخ ترین خاطرات کل عمرم بود.
 
وی بیان کرد: افتتاح و بهره برداری طرح های محرومیت زدایی سپاه در سال 95 از بهترین خاطرات بود که توانست دل بسیاری از محرومان و مستضعفان این استان را شاد و خوشحال کند و در اذهان عمومی باقی بماند.
 
* عدم اتمام پروژه هاي نيمه تمام دولت بدترين خاطره سال 95 بود
علی کرد نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ما گفت: انتخاب شدن حقیر بعنوان نماینده مردم شهرستان خاش از بهترین خاطرات دوران زندگیم بود که بتوانم در راه خدمت به مردم هرچه در توان دارم بگذارم تا رضایت خداوند و بنده خدا را کسب کنم.
 
وی بیان کرد: در برنامه 5 ساله ششم کشور و سه شیفت کاری مجلس و پیگیری مشکل اشتغال جوانان و مسئله امنیت مرزها از محل اعتبارات از خاطرات خوب بود که امیدواریم این برنامه ها عملیاتی شود.
 
كرد ادامه داد: مجلس شورای اسلامی توانست با قدرت و اهمیت به مسائل اقتصادی و اجتماعی و امنیت مردم تدابیری را در قالب احکام خوبی  که در برنامه ششم بیاورد که هم برنامه در زمان مناسب خود تصویب شد و هم بودجه عمومی کشور  به موقع به مجلس ارائه و بررسی شد و به تصویب شورای نگهبان هم رسید.
 
وي گفت: متاسفانه امسال وضع مالی خوبی در کشور حاکم نبود و نتوانستیم پیگیری و برنامه های خوبی را عملیاتی و اجرا کنیم و این از دردناک ترین و بدترین خاطرات بود و امیدوارم دولت تا پایان سال مالی(خرداد 96) بتواند پروژه های نیمه تمام را به اتمام برساند تا در مقابل مردم شرمنده نباشیم.
 
* جايگزيني يك مدرسه تازه تاسيس بجاي مدرسه كپري در خاش بهترين خاطره بود
مجتبي شجاعي بخشدار مركزي خاش به خبرنگار ما گفت: رويش يك مدرسه با بضاعت خانواده خودم، خيرين يزدي و حمايت هاي فرماندار شهرستان به جاي مدرسه كپري در منطقه محروم روستاي شريف آباد دشت رباط در روزهاي آخر سال و احساس آرامش بعد از اين كار و چشيدن طعم زيباي ابتكار در ساخت اين مدرسه از بهترين و شيرين ترين خاطرات سال 95 بود.
 
وي بيان كرد: رحلت حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين ميري امام جمعه فقيد شهرستان خاش از دردناك ترين، تلخ ترين و بدترين خاطرات سال 95 بود.
 
* واژگوني خودرو رييس دانشگاه علوم پزشكي استان بدترين خاطره سال بود
علیرضا سرگزی رییس فوریت های پزشکی شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: بهترین خاطره من در سال 95 روز هفتم شهریور به مناسبت هفته دولت افتتاح پایگاه سه راهی خاش بود.
 
وی ادامه داد: این پایگاه امداد و نجات در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر، مطلوب تر و بهینه تر به شهروندان به بهره برداری رسید.
 
سرگزی بیان کرد: بدترین خاطره نیز مربوط به واژگونی خودرو "میری رییس دانشگاه علوم پزشکی استان" بود که تا زمانی از سلامت و بهبودی حال وی و همراهنشان اطمینان حاصل کردم لحظات سختی بر ما گذشت.
 
* دريافت تنديس بهترين بانو در جشنواره كشوري برايم بهترين خاطره بود
آمنه ريگي حسين آبادي رييس بيمه سلامت شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: بدترين خاطره سال 95 حادثه دلخراش پلاسكو بود كه در اين حادثه تعداد بسيار زيادي از آتش نشانان سخت كوش و پرتلاش كشورمان را از دست داديم.
 
وي با اشاره به بهترين خاطره سال 95، بيان كرد: دريافت تنديس بهترين بانو در جشنواره كشوري برايم بهترين خاطره بود.
 
* شيرين ترين خاطره بازگشت دو دانش آموز بي بضاعت به مدرسه توسط خيرين و نيكوكاران
قاسم کوچکزایی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش به خبرنگار ما گفت: بازگشت دو دانش آموز به مدرسه که هزینه ایاب و ذهاب را نداشتند و به همت جمعی از خیرین و نیکوکاران هزینه آن تامین شد از بهترین خاطرات امسال بود.
 
وی بیان کرد: افرادی که توانایی مالی دارند خیلی خوب است که حداقل هزینه تحصیل یک دانش آموز یا هزینه درمان یک دانش آموز و هزینه یک کلاس و مدرسه را برای ساخت تقبل کنند.
 
کوچکزایی با آرزوی توفیق سلامتی برای آحاد جامعه، تصریح کرد: بدترین خاطره سال 95 دیدن و عیادت دانش آموزی که بیماری صعب العلاجی داشت و کاری از دست ما بر نمی آمد.
وي مهمترین ایده برای سال آینده را جذب و پوشش تحصیلی حداکثری ممکن را اعلام کرد.
 
* قضاوت عجولانه برخي از شهروندان مغرض در خصوص عملكرد شهرداري بدترين خاطره سال بود
عبدالمجید تمندانی شهردار خاش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: دعای خیر مستمندان و مستضعفین محلات شهر خاش برای من و خانوادم بهترین خبر امسال بودک
 
وی قضاوت عجولانه و ناعادلانه برخی از شهروندان مغرض در خصوص عملكرد شهرداري را از بدترین و تلخ ترین وقایع و خاطرات سال 95 عنوان کرد.
 
* ارتحال عالم ربانی حجت الاسلام میری امام جمعه فقید شهرستان خاش بدترين خبر سال بود
حسین ریگی عضو شورای شهر خاش به خبرنگارما گفت: ارتحال عالم ربانی حجت الاسلام محمدحسین میری امام جمعه فقید شهرستان خاش که رادمردی که در ایام مسئولیت خود با رعایت عزت و کرامت انسانی و وحدت و همدلی شیعه و سنی و پاسداری از دستاوردهای کارنامه خوبی را ارئه داد.
 
وی بهترین خاطره را شادی و رضایت مردم دانست و بیان کرد: روزی که مردم شاد باشند و خنده بر لبانشان جاری باشد بدون شک آن روز در خاطره باقی می ماند.
 
* بدترين خاطره سال براي همه ايرانيان حادثه دردناک ساختمان پلاسکو بود
تیمور کرد زابلی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاش به خبرنگار ما گفت: برنامه شهرستانی دفاع مقدس در بخش ایرندگان از بهترین خاطرات امسال بود چراکه نخستین برنامه فرهنگی در بخش ایرندگان بود که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش برگزار شد.
 
وی با اشاره به تلخ ترین حادثه کشور، خاطرنشان کرد: حادثه دردناک ساختمان پلاسکو و سوختن کامل پوشاک این ساختمان در عرض کمتر از چندروز یکی از تلخ ترین و دردناک ترین حوادث و خاطرات سال برای همگان بود.
 
* رضايت و خرسندي مردم از عملكرد شوراي شهر و شهرداري بهترين خاطره سال 95 بود
یحیی هاشمزهی عضو شورای شهر خاش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: رضایت و خوشنودی مردم و شهروندان از عملکرد شورای شهر و شهرداری و نشستن لبخند خرسندی بر لبان آنان، بهترین خاطره سال 95 بود.
 
وی بیان کرد: درگذشت ناگهانی و دردناک حجت الاسلام محمدحسین میری امام جمعه فقید شهرستان خاش که به حق زحمات و تلاش های زیادی برای این شهرستان و خصوصاً امر وحدت و اتحاد کشیدند از تلخ ترین و بدترین خاطرات سال بود.
 
* درگذشت حجت الاسلام ميري امام جمعه سخت كوش و پرتلاش خاش بدترين خاطره
امین هاشمزهی رییس اداره بهزیستی شهرستان خاش به خبرنگار ما گفت: درگذشت  حجت الاسلام میری امام جمعه فقید شهرستان خاش، عالم فرهیخته، اسوه مهربانی و خوش اخلاقی غم و درد بزرگی را بر دل ما گذاشت و بدتری خاطره سال برای همه بود.
 
وی اذعان کرد: روشن شدن مشعل گاز در زاهدان بعد از چندین سال از بهترین خبرهای سال 95 بود که امیدواریم روزی شاهد روشن شدن مشعل گاز در شهرستان خاش و گازکشی تمامی منازل استان و شهرستان باشیم.
 
* آزادسازي شهر حلب بهترين خاطره سال 1395 براي همگان بود
عمر هاشمزهی رییس اداره آب و فاضلاب بخش نوک آباد خاش به خبرنگار ما گفت: تلخ ترین و دردناک ترین خاطره سال 95 حادثه پلاسکو و از دست دادن تعدادی از آتش نشان در این حادثه غم انگیز بود.
 
وی با اشاره به جنگ های منطقه، تصریح کرد: آزاد سازی حلب و خوشحالی مردم این منطقه از بهترین خبرهای امسال بود.
 
* خدمت عادلانه به مردم شریف شهرستان خاش شيرين ترين و بهترين خاطره سال بود
یارمحمد شهنوازی رییس شورای شهر خاش نیز به خبرنگار ما گفت: رحلت و درگذشت حجت الاسلام میری امام جمعه فقید شهرستان خاش بدون شک برای همه تلخ ترین و دردناک ترین خاطره سال 95 بود که باید فقدان این عزیز را تحمل کنیم.
 
وی تصریح کرد: خدمت عادلانه به مردم شریف شهرستان خاش و ارائه هرچه بهتر و مطلوب تر خدمات به شهروندان شیرین ترین و بهترین خبر سال بود.
 
* فاجعه سوزناك و دردناك پلاسكو و شهادت اتش نشانان غيور و دلاور كشور ايران بدترين خاطره
عبدالواسع پاکزاد مدیر آموزش و پرورش بخش نوک آباد خاش در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار کرد: فاجعه سوزناك و دردناك پلاسكو و شهادت اتش نشانان غيور و دلاور كشور ايران اسلامي بدترين خاطره سال 95 بود.
 
وي بيان كرد: بهترين خاطره امسال، كسب موفقيت هاي عمراني دولت در استان سيستان و بلوچستان  و افتتاح پروژه هاي گازرساني فرودگاه، كارخانه مس زاهدان و تسريع كار راه آهن و پتروشيمي در جنوب و لوله كشي سيستم آبياري تحت فشار سيستان بود.
 
پاکزاد تصريح كرد: ارتقای کیفیت آموزش در همه مقاطع با مبنای قراردادن سیاست راهبردی وزیر آموزش و پرورش، که همان تبلور مشارکت همه پتانسیلهای جامعه است از مهترین برنامه های سال آینده است.
 
وي گفت: برنامه ریزی صحیح و دقیق برای پیشبرد اهداف آموزشی در حوزه کاری خود از ایده های سال آینده است که در این زمینه نهایت تلاش و کوشش خود را انجام خواهد داد.
 
* شاد كردن دل ايتام بهترين خاطره بود
عليرضا ريگي رييس اداره كميته امداد امام خميني(ره) بخش نوك آباد خاش نيز در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينكه ديدار و شاد كردن دل ايتام برايم بهترين خاطره بود، اظهار كرد: توزيع كيف، كفش و پوشاك در بين نيازمندان و ايتام تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) بخش نوك آباد در مراسمات مختلف و با حضور خيرين تهراني يكي از شيرين ترين خاطرات سال 95 بود.
 
وي با بيان اينكه اميدوارم سال 96 براي همه مردم سالي پر از بركت و شادي باشد، گفت: بدترين خاطره سال 96 از دست دادن دوست و هم كلاسي دوران دانشگاهي ام بود.
 
* درگذشت ورزشكار قهرمان عبدالحميد زرك زهي بدترين خاطره سال بود
عبدالغفور قلندرزهي رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينكه در سال 95 خاطرات بسيار زياد خوب و بد را تجربه كردم، اظهار كرد: اين خاطرات هم خوب و هم بود و شكرگذار هستم زيرا كه منشاء خوب و بد را پروردگار عالم مي داند.
 
وي بيان كرد: قهرماني تيم ووشو شهرداري و تيم پرس سينه از بهترين خاطرات و وقايع سال 95 بود كه در ذهنم باقي مانده است.
 
قلندرزهي با اشاره به خاطرات بد سال 95، گفت: درگذشت ناگهاني حجت الاسلام محمدحسين ميري امام جمعه فقيد شهرستان كه الحق والانصاف از روحانيون و علماي عاليقدر و دوست داشتنني بود و نيز درگذشت ورزشكار قهرمان عبدالحميد زرك زهي براي بنده و جامعه ورزش بسيار سنگين و خاطره بدي بود.
 
* افتتاح و بهره برداري 78 پروژه عمراني بهداشت و درمان خاش بهترين خاطره سال بود
منصور خاشي رييس مركز بهداشت شهرستان خاش به خبرنگار ما گفت: درگذشت ناگهاني حجت الاسلام ميري امام جمعه فقيد و مهربان شهرستان خاش بسيار سخت و دردناك و از خاطرات بد براي من بود.
 
وي بيام كرد: صداقت، ساده زیستی، صبوری و حفظ وحدت از مشخصات بارز حجت الاسلام محمدحسين ميري امام جمعه فقيد شهرستان خاش بود.
 
خاشي افزايش زيرساخت هاي بهداشتي و درماني شهرستان و افتتاح و بهره برداري 78 پروژه عمراني بهداشتي در طي يكسال اخير و افزايش شاخص هاي بهداشتي را از بهترين خاطرات سال 95 عنوان كرد.
 
* قهرماني تيم ووشوي جوانان شهرداري خاش براي سومين سال پياپي بهترين خاطره بود
عبدالوحيد هاشمزهي معاون شهردار خاش به خبرنگار ما گفت: قهرماني تيم ووشوي جوانان شهرداري خاش براي سومين سال پياپي در كشور از بهترين خاطرات سال بود.
 
وي بيان كرد: درگذشت عالم وارسته حجت الاسلام محمدحسين ميري امام جمعه فقيد شهرستان خاش از بدترين و تلخ ترين خاطرات سال 95 بود.
 
* فوت يك خانم ميان سال براثر سيلاب در دشت آبخوان بدترين خاطره سال بود
عبدالرحيم كوهبان مسئول امور جوانان جمعيت هلال احمر خاش در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به بهترين خاطره سال 95، اظهار كرد: يك كوهنورد شهرستاني كه قصد صعود به قله 4050 متري تفتان را به تنهاي داشت كه در دامنه هاي اين قله دچار حادثه شده بود كه به ما اعلام شد كه اين كوهنورد مجروح شده است و ما نيز فوراً براي نجات اين كوهنورد به دامنه كوه رسيديم.
 
وي ادامه داد: اين كوهنورد شهرستاني اشك ميريخت و از ما تشكر مي كرد كه انتظار نداشته است كه ما به كمكش بياييم و اين صحنه برايم بهترين خبر سال 95 بود كه توانستم جان  يك انسان را نجات بدهم.
 
كوهبان بيان كرد: خاطره تلخ و بد امسال اين بود كه در يك روزباراني كه هوا نامساعد بود طي تماسي با مسئول امداد و نجات شهرستان از مردم محلي دشت آبخوان اعلام شده بود كه يك خانم بزرگ سال كه ناراحتي اعصاب نيز دارد يك شب و يك روز از خانه مفقود شده بود.
 
وي افزود: فوراً چندنيرو با آمبولانس به محل اعزام و اين دشت پر از گل و لاي بود كه در دشت به جستجو پرداختيم اما خبري از مفقودي نبود و بعد از چندين ساعت جستجو آمبولانس ما نيز به دام گل و لاي افتاد و گير كرد كه با هزار مشكل و مشقت بيرون كشيديم و دوباره به ادامه جستجو پرداختيم.
 
كوهبان اظهار كرد: بعد از حدود 6 ساعت از جستجو نتوانستيم فرد مفقود شده را پيدا كنيم كه در آخر خانوادش گفتن ديگه كافيه شما برگرديد شهر و نميخواهد بگرديد احتمالاً رفته سرجاده و سوار ماشين شده و رفته كه ما با مردم خداحافظي كرديم و آمديم به سوي شهر و بعد از چندروز باخبر شديم كه فرد مفقود شده در یک منطقه دور جنازش پیدا شده این لحظه بد ترین خاطره بود و بعد افسوس خوردم كه اي كاش به حرف مردم گوش نميكرديم و به جستجو ادامه  مي داديم شايد میتونستیم جان اين انسان رو نجات بدیم.
 
* در سال 95 صاحب زميني در خاش شدم كه برايم بهترين خبر بود
محسن لكزايي رييس بانك انصار شهرستان خاش نيز به خبرنگار ما گفت: بدترين و تلخ ترين خاطره براي همه ايرانيان بدون شك حادثه غم انگيز ساختمان پلاسكو و به شهادت رسيدن تعداد زيادي از آتشنشانان مهربان كشورمان در اين حادثه بود كه غم بزرگي را بر دل مردم اين سرزمين گذاشت.
 
وي بيان كرد: خوشبختانه در سال 95 صاحب زميني شدم و اين بهترين خاطره امسال بود چرا كه بعد از سالها تحمل سختي ها و مشقت زندگي توانستم زميني را بخرم كه به زودي براي خودم خانه بسازم.
 
* تلخ ترین خاطره فوت ناگهانی حجت الاسلام میری امام جمعه فقید شهرستان خاش بود
علیرضا شهرکی یکی از دبیران خاشی نیز به خبرنگار ما گفت: گازرسانی به شهرزاهدان و روشن شدن مشعل گاز در این شهر از بهترین خاطرات سال 95 بود.
 
وی بیان کرد: تلخ ترین خاطره نیز فوت ناگهانی حجت الاسلام میری امام جمعه فقید شهرستان خاش بود که غمی بزرگ را به جا گذاشت.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 437590

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/437590/شیرین-ترین-تلخ-خاطرات-اتفاقات-سال-95-نگاه-مسئولين-شهرستان-خاش-درگذشت-ناگهاني-حجت-الاسلام-ميري-امام-جمعه-فقيد-ترين-بدترين-خاطره

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir