۰
يكي از راويان جنگ و سرمربي درس آمادگی دفاعی خاش:

يكي از اهداف تدريس درس آمادگي دفاعي؛ پيشرفت علمي همراه با آمادگي رزمي است

يكي از راويان جنگ و سرمربي درس آمادگی دفاعی شهرستان خاش گفت: يكي از اهداف تدريس درس آمادگي دفاعي؛ پيشرفت علمي همراه با آمادگي رزمي است چرا كه در عصركنوني و با توجه به شرايط موجود بايد آمادگي ما هم در عرصه نظامي و هم در عرصه علمي باشد.
يكي از اهداف تدريس درس آمادگي دفاعي؛ پيشرفت علمي همراه با آمادگي رزمي است
داود براهويي در حاشيه برگزاري همايش مربيان و دانش آموزان درس آمادگي دفاعي در سطح مدارس بخش نوك آباد شهرستان خاش،در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه يكي از مهمترين و اساسي ترين اهداف درس آمادگي دفاعي تقويت اعتقادات فكري و قلبي دانش آموزان در جهت مسائل جنگ و جبهه است، اظهار كرد: در عصركنوني و با توجه به شرايط موجود بايد آمادگي ما هم در عرصه نظامي و هم در عرصه علمي باشد.
 
وي بيان كرد: امروزه شاهد درگيري هاي بسياري در كشورهاي منطقه هستيم و اگر امروز اين درگيري ها به ايران اسلامي كشيده نشده فقط به دليل ساز و برگ نظامي نيست بلكه آمادگي دفاعي ملت غيور و هميشه در صحنه ايران اسلامي نقش بسزايي دارد و در هشت سال جنگ تحميلي و حضور اقشار مختلف مردم در دفاع از مرز و بوم نمونه بارز و عملي اين آمادگي بود.
 
براهويي خطاب به مربيان آمادگي دفاعي مدارس نوك آباد و شهرستان خاش، گفت: مربيان درس آمادگي دفاعي لازم است در كنار آموزش نظامي و پدافند غيرعامل، مسئله شبيخون، جنگ نرم و تهاجم فرهنگي دشمنان را براي دانش آموزان تشريح و آموزش دهند و تدابير و برنامه ريزي هاي ضروري را جهت آشنايي هرچه بيشتر قشر آسيب پذير دانش آموز با جنگ نرم دشمنان در عرصه هاي مختلف را بينديشند و توجه داشته باشند.
 
وي با بيان اينكه ايران اسلامي امن ترين نقطه جهان است، افزود: رهبر انقلاب اسلام در راس اين امنيت، صلابت و اقتدار ايران اسلامي قرار دارد و بايد اين وحدت، اتحاد و يكپارچگي بيش از پيش حفظ و تقويت شود.
 
سرمربی درس آمادگی دفاعی شهرستان خاش خاطرنشان كرد: خوشبختانه امروز شاهد تحويل بسيار خوبي در درس امادگي دفاعي در مدارس هستيم و علاوه بر كلاش هاي تئوري، كلاس ها و آموزش هاي عملي نيز در مراحل مختلف سال تحصيلي بر جذابيت كلاس هاي درس آمادگي دفاعي افزوده است.
 

 
وي با بيان اينكه اردوهاي عملي راهيان نور دانش آموزي در پيشرفت درس آمادگي تاثير بسزايي دارد، گفت: مربيان آمادگي دفاعي بايد زمينه حضور حداكثري دانش آموزان را در اردوهاي راهيان نور مناطق عملياتي جنوب و غرب كشور فراهم و آن ها را جهت ثبت نام تشويق كنند.
 
راوي اردوهاي راهيان نور بيان كرد: اردوهاي راهيان نور با هدف آگاهي دانش آموزان با مباحث بصيرتي، اعتقادي و نظامي برگزار و ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاش برنامه مدونی برای شرکت دانش‌آموزان در این اردوها در دستور کار دارد.
 
وي با بيان اينكه آموزش هاي آمادگي دفاعي براي دانش آموزان پايه نهم و دهم دخترانه و پسرانه در سطح شهرستان خاش در حال انجام است، اظهار كرد: به زودي ميدان تير و اردوي عملي براي اين دانش آموزان در اواخر فروردين ماه سال آينده با توجه به تفاهم نامه اي كه بين آموزش و پرورش و بسيج دانش آموزي حوزه شهيد ميرحسيني خاش صورت گرفته برگزار مي شود.
 
گفتني است، دانش آموزان و مربيان شركت كننده در اين همايش و كلاس ها با سرفصل هاي آموزشي؛ آسيب هاي احتمالي، جنگ نوین، امداد مصدوم در آتش سوزی، خاموش کننده های دستی، وصایای شهدا، اسلحه شناسی، اصول تیراندازی، باز و بست اسلحه، جنگ نرم، شبيخون فرهنگي، نقش اقتصادمقاومتي در جنگ و كمك هاي اوليه آشنا شدند.
 

.

.

.

انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 437517
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *