۰

قاسمی: خوش‌پوشی را دوست دارم، اما اهل برند و مارک نیستم/عاشق سبزی‌پلو ماهی شب عید هستم

مرد نقره‌ای کشتی آزاد در المپیک گفت: خوش‌پوشی و تمیز بودن را خیلی دوست دارم، اما اهل برند و مارک نیستم.
قاسمی: خوش‌پوشی را دوست دارم، اما اهل برند و مارک نیستم/عاشق سبزی‌پلو ماهی شب عید هستم
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،بدون شک باید کمیل قاسمی را یکی از موفق‌ترین ورزشکاران کشورمان در سال 95 دانست، کشتی‌گیری که با وجود جوانی دومین مدال المپیک دوران ورزشی‌اش را به سینه زد و به پرافتخارترین کشتی‌گیر سنگین‌وزن تاریخ کشتی ایران تبدیل شد. البته کمیل می‌توانست حتی موفق‌تر از این هم باشد و تا یک قدمی مدال طلای المپیک پیش رفت و می‌تواست نام خود را در تاریخ ورزش ایران و جهان جاودانه کند، اما به قول خودش قسمت نبود تا گام آخر را بردارد.
با تمام این تفاسیر کمیل قاسمی، با کسب مدال المپیک در زمره ورزشکاران و چهره‌های موفق امسال قرار می‌گیرد تا نام او در تقویم ورزشی سال به عنوان یکی چهره ماندگار ثبت و ضبط شود. او در حالی در 28 سالگی به دومین مدال المپیک زندگی‌اش دست یافت که هنوز به اذعان بسیاری از کارشناسان توانایی درخشش در سطح اول کشتی آزاد جهان را دارد. 
کمیل قاسمی پسر مأخوذ به حیا و محجوب کشتی ایران همواره با روی باز از گفت‌وگو با رسانه‌ها استقبال کرده است و در آستانه سال جدید شمسی نیز به سؤالات خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره سال 95 و سال پیش رو پاسخ گفت.
فارس: سال 95 برای شما چگونه گذشت؟
خوشبختانه سال 95، سال بسیار خوب و پرباری برای من بود؛ در این سال دومین مدالم در بازی‌های المپیک را که نقره بود کسب کردم که ارزش زیادی برایم داشت. اواخر امسال در جام جهانی کشتی آزاد که به میزبانی ایران برگزار شد برای ششمین دوره متوالی قهرمان شدیم که ارزشمند بود. در آن مسابقات هم به نوعی سرنوشت قهرمانی ایران به دیدار من مقابل حریف آمریکایی گره خورد که خوشبختانه این ماموریت را هم به خوبی انجام دادم.
فارس: کدام اشتباه را مرتکب شدی که اگر به عقب برگردی آن را تکرار نمی‌کنی؟
در مسابقات المپیک و شکست در دیدار فینال مقابل حریف ترکیه‌ای بزرگترین اشتباهی بود که مرتکب شدم؛ در حالی که می‌توانستم صاحب مدال طلا شوم، اما به نقره بسنده کردم. البته من تمام تلاشم را انجام دادم و از جان مایه گذاشتم، اما نتوانستم به پیروزی برسم. از این نظر وجدانم راحت است، اما اگر کمی دقت می‌کردم می‌توانستم قهرمان المپیک شوم.
فارس: فراز و فرودهای المپیک چطور بود؟
آرزوی هر ورزشکار حرفه‌ای حضور و کسب مدال در بازی‌های المپیک است که خوشبختانه من در 2 المپیکی که به میدان رفتم با دست پر بازگشتم. البته در این المپیک با توجه به حرف و حدیث‌هایی که درباره حضور من به وجود آمده بود، حساس‌تر از قبل شده بود که خدا را شکر توانستم با دست پر بازگردم و شرمنده مردم و کادر فنی نشوم.

 
فارس: در این سال خیلی در چشم بودید.
شاید به خاطر بازی‌های المپیک و همچنین قهرمانی در جام جهانی که به میزبانی ایران برگزار شد مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفتم. شاید یکی دیگر از دلایل آن هم پیروزی 30 ثانیه‌ای در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک مقابل حریف آمریکایی بود که بازتاب زیادی در فضای مجازی و بین مردم داشت. 
فارس: پیش از المپیک حضور بیشتری در فضای مجازی داشتی، اما حالا به نظر می‌رسد این موضوع کم‌رنگ‌تر شده است.
قبل از بازی‌های المپیک حضور بیشتری در فضای مجازی داشتم، اما متوجه شدم این موضوع زمان زیادی از من می‌گیرد و ممکن است به هدفم لطمه بخورد؛ به همین دلیل فعالیتم را کم کردم. باید خیلی درست و با برنامه از فضای مجازی استفاده کرد و به همین دلیل با توجه به هدف‌گذاری که دارم تصمیم گرفتم در یک سال منتهی به بازی‌های المپیک فعالیت بسیار کمتری داشته باشم. حالا هم به اصرار دوستان و نزدیکان فعالیتم را از سر گرفتم، اما باز هم به صورت محدود و حساب شده‌ای فعالیت می‌کنم. 
فارس: چرا مردم ایران تا این حد درگیر فضای مجازی هستند؟ این علاقه بی حد و حصر در شبکه‌های اجتماعی از کجا نشات می‌گیرد؟ رفتار مردم ایران را چگونه تحلیل می کنی؟
به هر حال استفاده از هر تکنولوژی جذاب است و معایبت و محاسن خاص خود را دارد. اگر فرهنگ استفاده از چنین امکاناتی پیش از ورود به آن را بیاموزیم و این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود بدون شک کارکرد بهتری خواهد داشت، اما متاسفانه در ایران مردم بیش از حد درگیر این فضا می‌شوند و به نوعی درگیر افراط هستند؛ به صورتی که در برخی مواقع به زندگی شخصی آنها هم لطمه وارد می‌شود.
برخی از افراد دوست دارند درباره هر موضوعی اظهار نظر کنند؛ اگر مردم از شخص یا موضوعی خوششان نیاید شروع به نظر دادن در این باره می‌کنند و برخی مواقع کار به ناسزاگویی و توهین هم می‌کشد، اما اگر با فرهنگ استفاده از فضای مجازی آشنایی داشته باشیم، استفاده بهتری خواهیم کرد.
فارس: از میان حوزه‌های فرهنگی رابطه‌ات با سینما، موسیقی و کتاب چطور است؟
سینما و موسیقی را خیلی دوست دارم، مطالعه هم می‌کنم، اما زمان بیشتری را به گوش دادن موسیقی اختصاص می‌دهم.
فارس:‌ کارهای کدام خواننده را می‌پسندی و آهنگهایش را گوش می‌کنی؟ آخرین فیلمی که دیدی و آخرین کتابی که خواندی چه بود؟
آهنگ‌های بیشتر خواننده‌ها را در تمام سبک‌ها گوش می‌کنم، اما آهنگ‌های محمد علیزاده، احسان خواجه‌امیری، محسن یگانه و بابک جهانبخش را بیشتر پیگیری می‌کنم.
خیلی فرصت سینما رفتن پیدا نمی‌کنم و بیشتر فیلم‌ها و سریال‌هایی که از طریق شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود را پیگیری می‌کنم. آخرین فیلمی که دیدم فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی بود که برنده جایزه اسکار بود.
در حال مطالعه یک کتاب درباره حضرت علی (ع) هستم که یک نویسنده اهل سنت آن را نوشته است و چندین جلد است.

 
فارس: آیا اهل خریدن لباس‌های گرانقیمت و برند هم هستی؟
خوش‌پوشی را دوست دارم و از افرادی که به ظاهر و تیپ خود اهمیت می‌دهند خوشم می‌آید و اگر فرصتی پیدا کنم حتما به خرید لباس خواهم رفت، اما خیلی اهل برند و مارک نیستم و ترجیح می‌دهم بیشتر لباس‌هایی که به من می‌آید انتخاب کنم. 
فارس: سال 96 را چطور ارزیابی می‌کنید؟
سال خیلی پرکار و شلوغی را پیش رو داریم. مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی جهان را پیش رو داریم که اگر به عضویت تیم ملی درآیند برای کسب بهترین نتیجه تلاش خواهم کرد. از طرفی حضور در مسابقات جهانی فرصتی برای من است که یک مدال خوشرنگ دیگر که امیدوارم طلایی باشد را به ویترین افتخاراتم اضافه کنم.
فارس: روز اول عید مراسم خاصی دارید؟
مراسم خیلی خاصی نداریم، اما خوردن سبزی پلو با ماهی شب عید یکی از علایق من است و عاشق آن هستم (باخنده). مانند سایر مردم ایران هم رسم داریم به عید دیدنی اقوام و بزرگ‌ترها می‌رویم.
فارس: مسافرات داخلی یا خارجی در برنامه شما قرار دارد؟
مسافرت رفتن را خیلی دوست دارم و اگر فرصتی فراهم شود حتما می‌روم، اما فکر نمی‌کنم در تعطیلات نوروز موفق به سفر رفتن بشوم، اما در سایر اوقات چه زمانی که برای مسابقه همراه تیم می‌روم و چه خارج از آن مسافرت کردن را دوست دارم.
فارس: لحظه تحویل سال کجا هستی و چه دعایی می‌کنی؟
4-5 سالی است که لحظه تحویل سال در کنار خانواده‌ام نیستم؛ یا در اردو یا در مسابقه هستیم. اما فکر می‌کنم امسال بعد از سال‌ها بتوانم تحویل سال را در کنار خانواده‌ام جشن بگیرم. حضور در کنار خانواده لذت زیادی دارد. البته ورزشکاران حرفه‌ای از همان ابتدا که این راه را انتخاب می‌کنند با این مسائل کنار می‌آیند. تمام این سختی‌ها را به جان می‌خرند اما هیچ فردی نیست که از حضور در کنار خانواده‌اش لذت نبرد.
فارس: لحظه سال تحویل چه حسی داری و چه دعایی می‌کنی؟
شاید این لحظه قابل وصف نباشد؛ از کودکی این لحظه را دوست داشتم به خصوص روزهای پایانی سال را و همیشه برای سلامتی خانواده‌ام و برطرف شدن مشکلات مردم و موفقیتم در مسابقات سال پیش رو آرزوهای من بوده است.
انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 437414
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *