«راهیان نور» کلاس درس است/ رفع مشکلات کشور نیازمند «خداباوری» و «خودباوری» است

22 اسفند 1395 ساعت 8:26

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه وجه مشترک وصایای شهدا تاکید بر حفظ ارزش‌هاست، گفت: معلم بزرگ این سرزمین، شهدا هستند و راهیان نور یک کلاس درس است.


 به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، به نقل از کوله بار؛ حجت الاسلام و المسلمین «سیدابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی در آیین گرامیداشت روز ملی راهیان نور، اظهار داشت: نورانیت عالم و آنچه نورانیت در عالم وجود دارد متعلق به وجود مقدس خداوند است. خداوند می‌خواهد انسان به جایگاه قدسی برسد.
وی افزود: نبی مکرم اسلام و آیات قرآن، انسان را دعوت به ملکوت و نورانیت در اندیشه و عمل می‌کنند. عمل صالح با آموخته‌های انسان کامل و کتاب کامل، نورانیت خواهد یافت.    رئیسی گفت: بسیاری از حکومت‌ها و نظام‌ها لشکرهایی برای دفاع از کشورشان دارند؛ اما کدامیک نظام مقدس هستند؟ آن ارتش‌ها دارای سلاح‌های بسیار پیشرفته هستند؛ اما کدامیک از این ارتش‌ها قدسی و مقدس هستند؟ لذا آنچه بسیج و ارتش را قدسی می‌کند، بودن در پرتو نورانیت حق است و هر بسیجی، سپاهی و ارتشی گامش متفاوت با دیگر نظامیان جهان است. همچنین قوانین بسیاری از نظام‌های عالم با باید و نبایدهای همراه است اما کدام یک قدسی است. امام فرمودند نظام ولایت فقیه بر اساس نظام امیر المومنین است. شورای نگهبان برای نظارت بر شرعیت قوانین است. دستگاه قضایی اختیاراتی دارد تا هیچ قانون و دستوری غیر از الهی بودن شکل نگیرد. شاخصه قدسیت و نورانیت نظام این است که هر شخص و عامل نظام برای قدسی شدن باید خدایی عمل کند.   تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: این سرزمین که دفاع مقدس در آن رقم خورده است، نورانیت بخش می‌باشد. اگر عاشورا درس بزرگ چگونه زیستن است، به این دلیل است که عاشورا آفرینان با نورانیت حرکت کردند.   رئیسی با بیان اینکه وجه مشترک وصایای شهدا تاکید بر حفظ ارزش‌ها است، گفت: معلم بزرگ این سرزمین، شهدا هستند و راهیان نور یک کلاس درس است. درس شهامت، دوست شناسی، دشمن شناسی و خستگی ناپذیری در انجام وظایف را باید از شهدا آموخت.   وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران راهیان نور، گفت: باید به حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور باز نگاهی بشود تا شاهد گسترش این حرکت باشیم. تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: امروز در سوریه، عراق و در برخی کشورهای آفریقا و در جای جای عالم شاهد حق خواهی هستیم. این حق خواهی به دنبال درسی است که از شهدای انقلاب اسلامی و بزرگان دین فراگرفته‌اند.    وی بیان کرد: رسالت جوانان سنگین است؛ برای ساختن کشور، رفع مشکلات و عبور از تنگناها نیازمند خداباوری و خودباوری هستیم که در دفاع مقدس این حرکت صورت گرفت. رزمندگان با خداباوری و خودباوری در عرصه‌های سخت، ایستادگی کردند و پیروز شدند. ما معتقدیم این نظام که به دست مردان بزرگی پیروزی‌اش رقم خورده است، می‌تواند مشکلات خود و حتی مشکلات تمام مسلمانان جهان را برطرف کند.   رئیسی در بخش پایانی سخنان خود، به سالروز وفات ام البنین و تربیت نسلی فداکار توسط ایشان اشاره کرد.

کوله بار


کد مطلب: 437370

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/437370/راهیان-نور-کلاس-درس-رفع-مشکلات-کشور-نیازمند-خداباوری-خودباوری

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir