۰

دستگیری سارقان 11 بانک کشور در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری سارقان بانک و کشف 11 فقره سرقت از بانک‎‌های کشور در قزوین خبر داد.
دستگیری سارقان 11 بانک کشور در قزوین
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما،از قزوین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی محمودی گفت: در پی وقوع سرقت از دو بانک شهرستان تاکستان در سال جاری، تحقیقات وسیع و تلاش کارآگاهان پلیس برای دستگیری سارقان با جمع‌آوری اطلاعات و تشکیل کارگروه ویژه آغاز شد.
وی ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی در بررسی این موضوع اسفند ماه سال جاری از یک سرقت ناموفق در یکی از استان‌های کشور مطلع و بلافاصله با أخذ نیابت قضائی و با توجه به حساسیت موضوع، اکیپی از کارآگاهان به شهرستان اعزام شدند و پس از بررسی اطلاعات به دست آمده اولیه مشخص شد یکی از متهمان از سارقان حرفه‌ای است که توانستند متهم را در یک عملیات در مخفیگاهش دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: متهم در بازجویی فنی و پیچیده کارآگاهان به همدستی برادر و خواهر خود اعتراف کرد و ابعاد تازه‌ای از اعمال مجرمانه سارقان حرفه‌ای برملا شد.
محمودی اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات لازم ردپای دو سارق در استان آذربایجان شرقی و فارس شناسایی شد و در کمتر از 48 ساعت و در یک عملیات ضربتی غافلگیرانه برادر و خواهر این سارق هم دستگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: سه متهم که همگی دارای چند سابقه کیفری و سرقت از بانک بودند در بازجویی فنی کارآگاهان به سرقت از بانک‌ها در شهرستان بابلسر در سال 91 و 92، شهرستان تاکستان در سال 93، اردبیل در سال 94، شهرستان تاکستان در سال 95 و اسلام آباد غرب کرمانشاه در سال 95 در مجموع به مبلغ 12 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: سارقان همچنین در شهرستان تاکستان سال 91، کامیاران در سال 93، بیجار و ایجرود زنجان در سال 94، و عباس آباد مازندران در سال 95 نسبت به تخریب و ورود به بانک‌ها اقدام کرده و اما موفق به سرقت در این زمینه نشده بودند.
محمودی در پایان گفت: با وجود بازدیدها و هشدارهای مکرر پلیس در خصوص تقویت سیستم حفاظتی بانک‌ها متاسفانه شاهد قصور در این زمینه از سوی مسؤولان بانک‌ها هستیم و توصیه می‌کنیم که به هشدارها و تذکرات پلیس در رفع معایب سیستم‌های حفاظتی اهتمام لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/فارس-پایگاه خبری پلیس،
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 437342
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *