۰

موزه زنان و دفاع مقدس در اهواز افتتاح شد

مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان خوزستان از افتتاح موزه زن و دفاع مقدس در پایگاه "شهید علم الهدی" خبر داد.
موزه زنان و دفاع مقدس در اهواز افتتاح شد
به گزار سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از سایت « زنان شهید»؛ لیلا رهنما، مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار سایت «زنان شهید» از افتتاح موزه زن و دفاع مقدس در مقر "شهید علم الهدی"  خبر داد.

 
وی با اشاره به تاریخچه فعالیت بانوان در طول دفاع مقدس در این پایگاه گفت: پایگاه علم الهدی به عنوان یکی از فعال ترین پایگاه های پشت جبهه در طول هشت سال دفاع مقدس مکانی برای سازمان دهی قریب به 300 نفر از بانوان ایثارگری بود که با روحیه قوی خالصانه هر روز صبح تا شب در بخش های خیاط خانه، رخشت شورخانه، خشت شویی و.... کار می کردند.
 

 

 
رهنما با تأکید بر اهمیت حفظ آثار و اماکن به جای مانده دفاع مقدس افزود: به همین منظور اقدام به ساخت موزه در این مکان شده است و تمامی وسایل و تجهیزاتی که از آن دوران باقی مانده بود در موزه قرار گرفت.
 

 
مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان خوزستان در ادامه با بیان اینکه در این مراسم تمام بانوانی که در این مکان خالصانه فعالیت داشتند دعوت شده بودند، گفت: تمامی سرودهایی که در آن زمان خوانده می شد را مجدداً  باز خوانی شد و به بیان خاطراتی از آن زمان پرداختند.
 
بنابراین گزارش افتتاح نگارخانه در بخشی از موزه که فعالیتهای بانوان را در آن دوران به تصویر کشیده است از دیگر برنامه های این مراسم بود؛ موزه زنان و دفاع مقدس واقع در بلوار ساحلی و در مجموعه فرهنگی – هنری بهشت هویزه قرار دارد.
 
انتهای پیام/دانا
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 437099
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *