۰
گزارش تفتان ما از شميم آلاله ها در كوچه و پس كوچه هاي خاش؛

خاش معطر به عطر شهداء/ خاشي ها در استقبال از ۹ شهيد گمنام دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند

کاروان شهدای گمنام در میان استقبال بي نظير و باشكوه مردم شهيدپرور شهرستان خاش وارد اين شهر شد و اين 9 شهيد گمنام دفاع مقدس با استقبال گرم شهروندان، حال و هوای این شهر را دگرگون و غرق در معنویت کردند.
خاش معطر به عطر شهداء/ خاشي ها در استقبال از ۹ شهيد گمنام دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند
به گزارش تفتان ما، بار ديگر عطر خوش شهادت در شهرستان خاش پيچيد و در آستانه شهادت بي بي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) مردم اين شهرستان ميزبان 9 عزيز بودند و شهدايي كه رفتند تا ايران و ايرانيان جاودانه بمانند.
 
پيكر اين 9 شهيد گمنام دفاع مقدس با خيل عظيم و گسترده مردم شهيدپرور و هميشه در صحنه شهرستان خاش وارد اين شهر شد و مردم اين شهر آمده بودند تا بار ديگر با شهداء و امام شهيدان تجديد عهد و پيمان كنند.
 

 
قشرهاي مختلف مردم شهيدپرور و ولايتمدار شهرستان خاش در رده هاي سني مختلف در مسير تشيع شهداي گمنام، پیکرهای این شهیدان را گل و گلاب باران كردند و بار دیگر با استقبال از کاروان شهدا، نشان دادند که دل در گرو انقلاب اسلامی ایران دارند و اجازه تعدی و دست‌درازی هیچ غریبه‌ای را به خاک میهنمان نخواهند داد.
 
مراسم تشيع شهداء از مقابل مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به سمت مسجد جامع شهرستان خاش اغاز شد و نماز مغرب و عشاء نيز در جوار اين شهيدان اقامه شد و سپس مراسم شام غريبان حضرت زهراي مرضيه(س) نيز با حضور اين 9 شهيد گمنام برگزار و مراسم دعاي ندبه و نمازجمعه نيز در جوار اين عزيزان برگزار مي شود.
 

 
در مراسم استقبال از شهدای گمنام در شهر خاش، جدای از ابراز ارادت مردم به شهدا با گریه و زاری، نوحه‌خوانی و نیز سینه‌زنی در جوار پیکرهای این شهدا برگزار و مردم اين شهرستان به تبع از ملت بزرگ ایران اسلامی باز هم با حضور پرشور خود در استقبال و تشییع شهدا بر آرمان والای شهدا و امام شهدا تاکید کردند و بار دیگر یاد و نام شهدا که از افتخارات و مفاخر ایران اسلامی به‌شمار می‌روند، را زنده نگه داشتند.
 
* شهداء خون خود را نثار كردند تا مسئولين ما دست به سوي نااهلان دراز نكنند
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان در حاشيه مراسم تشيع اين 9 شهيد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه ما هرچه داريم از شهداء داريم، اظهار كرد: اگرچه ما نتوانستيم شخصيت والا و بي نظير حضرت زهرا(س) را بشناسيم اما اين بانوي بزرگ در آسمان ها و نزد ملائك شناخته شده و مشهور است.
 
سرهنگ پاسدار حمزه دهقان بيان كرد: عهد و پيمان بستن با شهداء هزينه ها دارد و شهداي ما يوسف وار از گناهان گذشتند و با لبيك به نداي امام راحل از جان خود نيز گذشتند و ايثار و فداكاري را به ما درس دادند.
 
وي با بيان اينكه شهداء خون خود را نثار كردند تا مسئولين ما دست به سوي نااهلان دراز نكنند، تصريح كرد: اشک‌هایی که بر گونه پدران و مادران شهدا جاریست باید درسی برای مسؤولین باشد که به بیگانگان دل نبندند.
 

 
سرهنگ دهقان با بيان اينكه امروز شما یک بار دیگر با شهیدان میثاق بستید و صحنه زیبایی از عشق و دلدادگی از مرز ایران تا شهر خاش آفریدید، گفت: مردم به عشق شهدا آمدند تا اعلام کنند که راه شهدا را ادامه می‌دهند و به دشمنان و آنهایی که وحدت را نشانه گرفته‌اند این پیام را اعلام کنند که وحدت امروز دکترین انقلاب اسلامی است چون از امنیت و جامعه ما و دستاوردهای انقلاب محافظت می‌کنند.
 
وي خاطرنشان كرد: سه شهید در قصرقند، سه شهید در سرباز، یک شهید در پایگاه نیروی دریایی سپاه چابهار و 2 شهید دیگر نیز در منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان تشییع و خاکسپاری می شوند.
 
سرهنگ دهقان با بيان اينكه شنبه هفته آینده تمامي شهداء در نقاط استان تشییع و خاکسپاری می شود، اظهار كرد: با تشییع 16 شهید گمنام جدید در سیستان و بلوچستان، این استان مفتخر به میزبانی 93 شهید گمنام در 30 نقطه می شود.
 
 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 437020
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *