۰

وقتی تبلیغ ضد تبلیغ می‌شود/99 طرح روحانی برای آبادانی سیستان و بلوچستان با سرعت نور اجرایی شد!

در حالی ماندانا زنگنه دبیرستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری در سیستان و بلوچستان از اجرایی شدن 90 درصد وعده‌ها و تفاهم نامه‌های سفر رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان خبر داد که حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان می‌گوید: همه مردم بر این باورند که اکثر وعده‌های دولت یازدهم عملیاتی نشده است.
وقتی تبلیغ ضد تبلیغ می‌شود/99 طرح روحانی برای آبادانی سیستان و بلوچستان با سرعت نور اجرایی شد!
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما، در آستانه سفر ریاست جمهور به سیستان و بلوچستان که عده‌ای از مسؤولان از تعویق و عده‌ای از تحقق آن سخن می‌گویند، بازار ارائه گزارش عملکردهای مسؤولان دولتی داغ داغ است اما آنچه جای تامل دارد این است که چرا با وجود این گزارش عملکردهای مثلا خوب مردم هنوز ناله می‌کنند؟ هنوز بحث از بیکاری و زندگی با یارانه است؟
دبیرستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری در سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با رسانه‌ دولت می‌گوید: 90 درصد وعده‌ها و تفاهم نامه‌های سفر رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان اجرایی شد.
قطعا این سؤال پیش می‌آید که وعده‌ها و تفاهم‌نامه‌های دولت چه بوده که تاثیری در امرار معاش و برطرف شدن معضلات بیکاری و آسیب‌های اجتماعی نداشته است؟ 
ماندانا زنگنه گفت: اجرایی شدن طرح‌ها به معنی اتمام عملیات ساخت آنها نیست بلکه به این معنی است که از سال 1393 تاکنون عملیات ساخت 90 درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان آغاز شده و با پیشرفت های مختلف فیزیکی در حال انجام است. ( چه بسیار پروژه‌ها که کلنگ خورده اما با گذشت سال‌ها هنوز خبری از اتمام آنها نیست!!! پس نمی‌شود زیاد روی آنها حساب کرد و باید پس از اتمام کار، دستاوردها را برای مردم تشریح کرد.
مردم از تفاهم‌نامه‌های کاغذی و روبان، قیچی و افتتاح‌هایی که بعد از آن هیچ تغییری در زندگیشان ایجاد نمی‌شوند دل خوشی ندارند.
99 طرح روحانی برای آبادانی سیستان و بلوچستان با سرعت نور اجرایی شد!
حسن روحانی در سفر سال 93 خود در جمع خبرنگاران و در چابهار گفته بود: 99 طرح برای سیستان و بلوچستان نهایی شده است که تا پایان امسال(93) یا در نیمه اول سال آینده(94) اجرا خواهند شد.
در حالی بسیاری از وعده‌های دولت یازدهم به مردم سیستان و بلوچستان اجرایی نشده است که زنگنه دبیرستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری در سیستان و بلوچستان 14 دی ماه امسال و در نشست خبری خود گفته بود: در سفر فروردین 93 رئیس جمهوری به استان در مجموع 77 عنوان وعده و تفاهم نامه به تصویب رسید!
اما درست چند ساعت پس از خبر یکی از رسانه‌های محلی با این عنوان که « تکلیف 99 طرح روحانی برای آبادانی سیستان و بلوچستان به کجا رسید؟/ دبیر ستاد پیگیری مصوبات گفت: نمی توانم در خصوص اجرایی شدن این 99 طرح بگویم!» به یکباره و در حالی که زنگنه پیشتر کل وعده و تفاهم نامه های روحانی در سفر سال 93 به استان را 77 مورد عنوان کرده بود به سرعت مواضع قبلی خود را تغییر داد و این تعداد را به 99 رساند، تا رکوردی ثانیه ای در اجرای پروژه ها به ثبت رسد!
این روزها و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری فریب افکار عمومی و آمارسازی با هدف بزرگنمایی فعالیت های دولت به اپیدمی مشترک عده ای تبدیل شده است، با این همه بازهم قضاوت با مردمی که به خوبی وعده های دولت یازدهم را در سالهای سکانداری لمس کرده اند.
آقای روحانی قطعا باید شرمنده مردم باشد
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان سفر روحانی به زاهدان را تبلیغاتی دانست و گفت: همه مردم بر این باورند که اکثر وعده‌های دولت یازدهم عملیاتی نشده است.
نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه دولت یازدهم بالاترین نرخ بیکاری را به نام خود ثبت کرده است ادامه داد: متاسفانه سیستان و بلوچستان که فردا مقصد سفر روحانی است از لحاظ بیکاری در صدر قرار دارد.
نماینده مردم زاهدان با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور که گفته بود" وعده‌هایی که داده ایم عملی شده است و شرمنده مردم نیستیم" بیان داشت: آقای روحانی باید قطعا شرمنده مردم باشد، برای اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان را فقیرتر کرد و بیکاری را افزایش داد.
وی با بیان اینکه در شان یک رئیس جمهور نیست که باند فرودگاه را افتتاح کند، افزود: اعتبار باند دوم فرودگاه زاهدان که قرار است سه شنبه با حضور رئیس جمهور افتتاح شود، مجوز آن از دولت قبلی گرفته شده است و چهارسال زمان برای احداث آن صرف شده است.
نماینده مردم زاهدان به افتتاح خط لوله گاز ایرانشهر به زاهدان هم اشاره کرد و گفت: دولت در اجرای خط لوله گاز تعلل کرد این پروژه با توجه به اعتباراتی که مجلس برای آن تصویب کرده است باید دو سال قبل به بهره برداری می رسید که دولت در این خصوص به وظیفه خود به درستی عمل نکرد.
افزایش بیکاری دستاورد دولت یازدهم
مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: با بیان اینکه بیکاری در سیستان و بلوچستان 70 درصد است و رشد چشمگیری داشته، افزود: دکتر روحانی در این سفر بیکاری را تقلیل کند.
وی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار سومین بندر در دنیاست که اگر فعال شود نه تنها جوانان زیادی در استان مشغول به کار می شوند بلکه استان های همجوار نیز می توانند از این مورد بهره ببرند.
مولوی کریم زایی خاطر نشان کرد: کارخانه های زیادی در استان نیمه فعال و تعطیل هستند با احیاء این کارخانه ها به اشتغال زایی جوانان کمک کند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر اضافه کرد: کشاورزی را در استان فعال تر کند و برای کشاورزان تسهیلات در نظر بگیرد و محصولات آن ها را تضمین کند تا دست دلالان از دسترنج کشاورزان کوتاه شود.
دولت از فرصت مرز برای رفع مشکلات معیشتی استفاده کند
مولوی ریگیان پور امام جمعه اهل سنت میرجاوه با بیان این که وعده اشتغال زایی یکی از وعده های دولت یازدهم بود که محقق نشده، اظهار کرد: استان ما یک استان مرزی و محروم است و می توان از فرصت مرز برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی استان گام برداشت اما همچنان محرومیت در استان وجود دارد.
تکلیف منطقه آزاد سیستان در این سفر مشخص شود
مولوی درباخ امام جمعه اهل سنت زهک خواستار بازگشایی مرز در سیستان شد و گفت: در این سفر دکتر روحانی وضعیت منطقه ازاد سیستان را مشخص کند.
وی با بیان اینکه تردد در مرز تنها برای عده ای خاص نباشد و اجازه استفاده آن برای همه مردم باشد، افزود: بازگشایی مرز در سیستان سبب رفع مشکلات اقتصادی در این منطقه می شود.
انتهای پیام/فارس
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 436979
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *