۰

صالحی امیری: تخریب دولت تخریب فرهنگ ایثار است/ جهانگیری: از ثبت همه وقایع دفاع مقدس عاجزیم

وزیر ارشاد گفت: رییس جمهور و وزرایش اغلب از خانواده شهدا هستند و با این نگاه تخریب این دولت تخریب فرهنگ ایثار و شهادت است.
صالحی امیری: تخریب دولت تخریب فرهنگ ایثار است/ جهانگیری: از ثبت همه وقایع دفاع مقدس عاجزیم
به گزارش سرویس باشهداتفتان مااولین جشنواره سراسری ایثار و رسانه صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، صالحی امیری وزیر ارشاد و جمعی از اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار شد.
صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: زمانی که می‌خواستم آقای جهانگیری را دعوت کنم برای این برنامه به دوستان گفتم کمی تعلل دارم به خاطر اینکه مشغله زیادی دارند اما وقتی قبول کردند برایم سوال شد! که بعد یادم آمد ایشان خود از خانواده شهدا هستند و به احترام خانواده شهدا قبول کردند در جمع ما باشند.
وی افزود: ایثار دارای مراتبی است و از این جهت نگاه به آن یک ضرورت قطعی و دائمی برای جامعه است که ما معتقدین لازمه حیات انقلاب در اوضاع کنونی گسترش فرهنگ ایثار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: آن دولت مردی که از خود می گذرد تا به مردم خدمت کند ایثارگر است، آن کسی که برای دفاع از حریم حرم می رود ایثارگر است، آن کسی که همگرایی و وحدت ملی را گسترش دهد او نیز ایثارگر است که هر کسی از منافع غربی عبور کند و به مردمش فکر کند او نیز ایثارگر است.
وی ادامه داد: رییس جمهور و وزرایش اغلب از خانواده شهدا هستند و با این نگاه تخریب این دولت تخریب فرهنگ ایثار و شهادت است.
صالحی امیری بیان داشت: اگر در جامعه بداخلاقی دیدیم یعنی از این فرهنگ دور شده ایم.
پس از سخنرانی وزیر فرهنگ از تمبر جشنواره رونمایی و سپس از خانواده شهید مدافع حرم محسن خزایی تقدیر شد.
* جهانگیری: ایثار از پایه‌های فرهنگ است
پس از اهدا جوایز اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به سخنرانی پرداخت و گفت: از دست اندرکاران این برنامه تشکر میکنم که چنین کاری را انجام دادند. جشنواره های فرهنگی و جوایز تخصصی و حرفه ای و فرهنگی که برگزار می شود وقتی موثر است که با حمایت بخش های مربوط به خودش باشد.
وی افزود: ایثار به عنوان یکی از پایه های فرهنگ می تواند حضور داشته باشد و آنطور که شنیدم تمام مراحل این جشنواره توسط نهادهای مربوط و افراد صاحب نظر انجام شده است.
جهانگیری بیان داشت: روزنامه نگاران در صف مقدم از خودگذشتگی بودند. نقش نویسندگان و عکاسان و هر کسی که در ثبت ایثار ملت چه در انقلاب و چه در دفاع مقدس کاری کردند قابل احترام است.
وی ادامه داد: هر چند متاسفانه همه اقدامات ما عاجز است از اینکه بتوانیم همه وقایع دفاع مقدس را بازگو کنیم. بنده در برخی نقاط دورافتاده شاهد مسائلی بودم که امکان ثبت آن نبود.
معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: برخی قدرت ها میگویند دست از ساخت سلاح برداریم. ما که دوران دفاع مقدس را با امکانات کم پشت سر گذاشتیم آیا آدم عاقل با آن شرایط این کار را می کند؟
وی ادامه داد: با صراحت می گوییم رسانه هایی که در راه مبارزه با ویژه خواری، ایثار و آشتی ملی گام بر می دارند مصداق ایثارگر هستند.
جهانگیری اظهار داشت: انشاءالله با اقدامات خوبی که دولت و ملت انجام خواهند داد از سربلندی کشور حراست خواهیم کرد.
* برترین های ایثار و رسانه معرفی شدند
روزنامه خراسان رتبه اول و روزنامه شهرآرا روزنامه های برتر حوزه ایثار و شهادت شدند. عطیه همتی از خبرگزاری مهر رتبه نخست این بخش را دریافت کرد. روزنامه قدس و مهدی افخمی از روزنامه همشهری در بخش ایثار اجتماعی و روزنامه سرخاب در بخش ایثار و شهادت برگزیده شدند.
همچنین حسن قائدی در بخش عکس اولین رتبه را به دست آورد.
این جوایز توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و صالحی امیری وزیر ارشاد اهدا شد.
انتهای پیام/فارس
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 436626
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *