۰
26 تا 28 بهمن ماه صورت می‌گیرد

برگزاری همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان از برگزاری همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در روزهای 26 تا 28 بهمن ماه در زاهدان خبر داد.
برگزاری همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،از زاهدان،آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با محوریت سه کمیسون فقهی کلامی، اجتماعی و بانوان در سطح استان و در شهر زاهدان برگزار خواهد شد.
وی افزود: این کمیسیون‌ها در زیر مجموعه دارای محورهای متعددی خواهند بود کمیسیون فقهی -کلامی در سال جاری در خصوص موضوع جهاد در اسلام است و در زمینه تبیین جهاد واقعی در اسلام بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.
سلیمانی ادامه داد: امروز گروه‌های تکفیری از عنوان مقدس جهاد سوء استفاده‌های زیادی می‌کنند و عمده بحث ما در کمیسیون فقهی کلامی 4 محور تعریف و فلسفه اقسام جهاد، شروط جهاد در فقه و کلام اسلامی، جهاد و نقد شبهات پیرامون آن و سوء استفاده جریان‌های تکفیری از جهاد اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این عنوان تحت این چهار موضوع زیر مجموعه بررسی می‌شود تا نوع برداشتی که افراطیون برجسته و بدخواسته از تفکر وهابیت از عنوان جهاد دارند روشن شود.
وی ادامه داد: اهداف مهم کمیسیون اجتماعی متمرکز بر برنامه‌های استکبار جهانی در مناطق مرزی و راه‌های مقابله با آن است اقدامی نظر تحریک حس ناسیونالیستی از قومیت‌ها، ایجاد ناامنی در مناطق مرزی در راستای رسیدن به اهداف شومشان، ایجاد روحیه یاس و نا امیدی در بین اقوام و بزرگ نمایی مشکلات و بی توجهی به پیشرفت‌ها و خدمات نظام برای اینکه نظام دینی را ناکارآمد یا کم کارآمد جلوه دهند و به نوعی زمینه یاس را نسبت به آینده نظام در بین نسل امروز به وجود آورند به تبلیعات دامنه داری دست می‌اندازند که راه‌های مقابله با این اهداف دشمن رصد و ارزیابی می‌شود.
سلیمانی بیان کرد: کمیسیون سوم راجع به بانوان است عوامل تحکیم و تخریب خانواده در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد نقش زن در خانواده، حضور زنان در اجتماع و اشتغال بانوان، اختلاط زن و مرد در فضاهای مشترک و پیامدهای منفی آن در محیط اجتماعی در این کمیسیون ارزیابی می‌شود.
وی گفت: این کمیسیون در سال‌های اخیر طراحی شده و دستاوردهای ارزشمندی را برای جامعه داشته است به گونه ای که بانوان شرکت کننده در پایان توقع افزایش این نوع نشست‌ها را داشته‌اند.
 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در سال جاری رنگ و بوی جدیدی دارد و پیام تصویری آیت الله مکارم شیرازی در این همایش پخش می‌شود.
سلیمانی گفت: این همایش دو جنبه دارد یک جنبه مشارکت علمی و جنبه دیگر مشارکت مخاطبین است که جنبه مشارکت مخاطبین با سبقه سنگین اهل سنت همراه است به گونه ای که بیشتر مهمانان شرکت کننده در این همایش را اهل سنت تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 436563
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *