مسئول ايستگاه آتش نشاني خاش:

گاز پیک نیک يك منزل مسکونی را در خاش به آتش کشید/ دو نفر مصدوم شدند

24 بهمن 1395 ساعت 14:54

مسئول ايستگاه آتش نشاني شهرستان خاش گفت: یک منزل مسکونی در اين شهرستان بر اثر نشت گاز و انفجار پیک نیک طعمه حریق شد و نيز 2 نفر در اين حادثه مصدوم شدند.


عبدالعزيز سوري زهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: در پی تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی آتش نشاني خاش، نيروهاي امدادي را به محل حادثه اعزام كرد.
 
وي بيان كرد: با رسيدن نيروهاي آتش نشاني به محل حادثه مشاهده كردند يك خانه در خيابان صياد شيرازي براثر نشتي گاز دچار حريق شده است.
 
سوري زهي خاطرنشان كرد: آتش نشانان با قطع برق اين منزل مسكوني، اقدام به كشيدن لوله هاي آبرساني به محل آتش سوزي كردند و خوشبختانه آتش سوزی را به سرعت مهار کردند.
 
وي تصريح كرد: آتش نشانان در اين حادثه فوراً با دستگاه فن فشار قوي، دود هاي جمع شده داخل اين واحد مسكوني را تخليه كرده و ضمن ايمن سازي و همچنین نصب نوار خطر و علائم هشداردهنده نسبت به جداكردن وسايل سالم از وسايل سوخته شده اقدام كردند.
 
مسئول ايستگاه آتش نشاني شهرستان خاش بيان كرد: علت حادثه از سوی کارشناسان، نشت و حریق  گاز پیک نیک اعلام شده كه به دليل بی احتیاطی صاحب خانه در پر کردن پیک نیک بوده و بر اثر شدت انفجار این منزل مسکونی تخریب شد كه با هوشياري نيروهاي امدادي آتش نشاني خاش و با استفاده از تجهیزات اطفای حریق آتش سوزی کپسول گاز را سریعاً از خانه خارج کرده و از سرایت آن به سایر نقاط منزل جلوگیری کردند.
 
وي با بیان اینکه این حادثه خسارت مالی در پی داشت، گفت: همچنين در جریان این آتش سوزی، يك پدر به همراه فرزند خردسالش مصدوم شدند که با کمک نیروهای فوريت هاي اورژانس شهرستان خاش به بيمارستان امام خميني(ره) خاش اعزام شدند.
 
سوري زهي خاطرنشان كرد: نيروهاي عملياتي آتش نشاني خاش پس از ايمن سازي محل و تحويل منزل به بستگان صاحب خانه، مأموریت خود را به پایان رساندند.
 
وي با بيان اينكه شارژ غيراصولي پيك نيك در منازل مسكوني خلاف قانون است، گفت: شهروندان بايد قبل از وقوع هر حادصه نسبت به رعايت مسائل ايمني و بررسي خطرات و راه هاي پيشگيري دقت كنند و داشتن خاموش كننده هاي آتش نشاني در منازل مسكوني و خودرهاي شخصي مي تواند در مسئله اطفاء حريق بسيار تاثيرگذار باشد.
 
سوري زهي افزود: شهروندان بايد هشدارهاي كارشناسان را در مورد نحوه استفاده درست از وسايل گاز سوز و نيز استفاده از وسايل ايمن و استاندارد را جدي بگيرند و حتماً نكات ايمني را رعايت كنند.
 
وي اذعان كرد: شهروندان ضروري است در استفاده از وسايل گاز سوز مخصوصاً در فصل سرد زمستان دقت و توجه كنند و از وسايل گاز سوز با ايمني بالا استفاده كنند.
 
مسئول ايستگاه آتش نشاني شهرستان خاش با بيان اينكه شهروندان هرگونه حادثه را سریعا به ۱۲۵ اطلاع دهند، اظهار كرد: شهروندان خاشي بايد در مواقع بروز اينگونه حوادث به نيروهاي امدادي كمك كنند و مانع از خدمات رساني نشوند ولي متاسفانه بعضاً برخي از شهروندان با حضور بي مورد در محل حادثه مشكلات و موانعي را براي ماموران آتش نشاني ايجاد مي كنند كه لازم است مردم همكاري كنند.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 436537

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/436537/گاز-پیک-نیک-يك-منزل-مسکونی-خاش-آتش-کشید-دو-نفر-مصدوم-شدند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir