۰
فرماندار خاش:

شتردوانی و پرورش شتر ریشه در تاریخ پرافتخار قوم بلوچ دارد/ برگزاري مسابقات شتردواني در خاش

فرماندار خاش گفت: شتردوانی و پرورش شتر ریشه در تاریخ پرافتخار قوم بلوچ دارد و بايد اين ورزش مفيد و مفرح در سطح استان و شهرستان گسترش يابد و از آن حمايت شود.
شتردوانی و پرورش شتر ریشه در تاریخ پرافتخار قوم بلوچ دارد/ برگزاري مسابقات شتردواني در خاش
محمداکبر چاکرزهی در حاشيه برگزاري مسابقات شتر دواني در خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: ترویج ورزشهای بومی و محلی و کمک به حفظ ارزشها و آداب و رسومی بومی سبب حفظ فرهنگ غنی مردم بلوچ می شود.

 وي افزود: شتردوانی و پرورش شتر ریشه در تاریخ پرافتخار قوم بلوچ دارد و زندگی انسان و با شتر دارای قدمتی دیرین بوده که لازم است در جهت حفظ رسوم قدیمی همگان تلاش کنند.

چاکرزهی بيان کرد: با توجه به استقبال مطلوب شرکت کنندگان از مسابقات شتردوانی پیش بینی مکانی ویژه برای انجام مسابقات شتردوانی در خاش ضروری است.
 
* برگزاري مسابقات شتردواني در خاش به طول 8 كيلومتر
عبدالغفور قلندرزهی رئیس اداره ورزش و جوانان خاش نيز در ادامه به خبرنگار ما گفت: این دوره از مسابقات با حضور 9 شترسوار در مسیر روستایی رودهینار به مسافت هشت کیلومتر به انجام رسید.

وی با بيان اينكه در پایان به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهداء  شد، اظهار كرد: برگزاری ورزش صبحگاهی، مسابقه دوی سرعت و طناب کشی ویژه کارکنان انتظامی، برگزاری مسابقات والیبال و فوتسال و کونگ فو و نیز تجلیل از ورزشکاران موفق دوران انقلاب از دیگر برنامه های گرامی داشت دهه فجر در خاش هستند.
 

.

.

.

.

.

انتهای پیام/
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 436434
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *