۰
با هدف معرفی فرهنگ غنی و بومی استان به نسل هاي جوان؛

برگزاري جشنواره بازی های بومی عشایر سیستان و بلوچستان در روستاي تمندان شهرستان خاش + تصاوير

به میمنت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان عشایر سیستان و بلوچستان با حضور مقامات استانی و محلی و شرکت پرشور دانش آموزان نوک آباد در دبیرستان تفتان روستای تمندان خاش برگزار شد.
برگزاري جشنواره بازی های بومی عشایر سیستان و بلوچستان در روستاي تمندان شهرستان خاش + تصاوير
به گزارش تفتان ما، آزاد رئیسی رئیس آموزش و پرورش عشایر سیستان و بلوچستان در جشنواره بازی های بومی عشایر سیستان و بلوچستان كه در روستاي تمندان شهرستان خاش برگزار شد، اظهار كرد: دهه فجر نماد اثبات اقتدار ایران اسلامی در جهان است و امروز جوانان ما باید با فرهنگ و حال و هوای زمان انقلاب آشنا شوند و این دهه مبارک زمان مناسبی برای تحقق این مهم است.

وي هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی فرهنگ غنی و بومی منطقه به نسل جدید و انتقال آن به نسل های آینده برشمرد و بيان کرد: ترغیب جوانان به روی آوردن به ورزش های بومی نه تنها سبب فراموش نشدن بازی های سنتی در نسل های آینده می شود بلکه با این روش ریشه و اصل بازی های بومی و محلی به دیگر نسل ها و فرهنگ های جامعه نیز شناسانده می شود.

وی تصريح كرد: تقویت هویت ملی و منطقه، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و فراهم نمودن زمینه های همبستگی و دوستی و رقابت از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
* بايد به جوانان بها داده شود
معاون پرورشی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز با تبریک دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به قله های پیروزی مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سرنهاد و با تحولات دهه 50 مردم ایران با آگاهی و بصیرت و رهبری امام خمینی(ره) توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند.

سرگلزایی افزود: از جمله برکات انقلاب پیشرفت های علمی و فرهنگی و شکوفایی استعداد های دانش آموزان در اقصی نقاط ایران اسلامی است.

وی اظهار کرد: در سایه پر برکت انقلاب اسلامی پیشرفت های فرهنگی و سیاسی خوبی حاصل شده است و از دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی سرنگونی نظام ستم شاهی و استقرار حکومت الهی و احیای اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی این باور در ذهن جهانیان نقش بست که حق همواره پیروز است و ملت ایران با دست خالی و با ایمان به خدا توانست نهال طیبه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را در کشور بنشاند.

سرگلزایی با بیان اینکه این انقلاب با خون هزاران شهید به پیروزی رسیده است اظهار کرد: نسل جوان و دانش اموز ما امروز باید با فرمان پذیری از رهبر و مقتدای خود با همه توان از ارزش های انقلاب پاسداری کنند و با صلابت در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب گام بردارند.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های دانش آموزان، اجرای موسیقی محلی، برگزاری جشنواره غذاهای محلی، رقابت های قرآن، عترت و نماز و مسابقات فرهنگی و علمی از مهم ترین برنامه های این جشنواره بود.

در پایان این مراسم با اهدای جوایزی از نفرات برتر علمی، فرهنگی و ورزشی تجلیل و قدردانی شد.
 

.

.

.

.

.

انتهای پیام/
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 436433
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *