۰

از نشستن سازنده «او» بر مسند قضاوت تا نمایش ویژه «کلوز‌آپ» کیارستمی

شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین فردا افتتاح می‌شود.
از نشستن سازنده «او» بر مسند قضاوت تا نمایش ویژه «کلوز‌آپ» کیارستمی
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین فردا ۹ فوریه با نمایش فیلم سینمایی «جانگو» به کارگردانی «اتین کومار» افتتاح می‌شود.
این فیلم که محصول کشور فرانسه و یکی از فیلم‌های بخش مسابقه  است.
برنده نهایی بخش مسابقه جشنواره امسال را هیأتی به ریاست «پل ورهوفن»، کارگردان هلندی به عهده دارد. «ورهوفن» امسال با فیلم سینمایی «او» به بخش نامزدی جوایز اسکار راه یافته که جزء فیلم‌های موفق این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شود.
بازیگرانی چون «مگی گیلنهال»، «دیگو بونا» و «جولیا جنچ» ،  «دورا  بوچوچا فوراتی»، تهیه‌کننده، «اولافور ایلاسون»، هنرمند و «ونگ کیوآنان»، کارگردان و نویسنده در ترکیب هیأت داوران جشنواره امسال گنجانده شده‌اند.
سال گذشته «مریل استریپ»، بازیگر برنده اسکار هالیوود ریاست هیأت داوران بخش مسابقه جشنواره را به عهده داشت که در نهایت مستند سینمایی «آتش در دریا» به کارگردانی «جانفرانکو رزی»،  کارگردان ایتالیایی، جایزه خرس طلایی جشنواره را دریافت کرد.
بنا بر این گزارش‌، امسال در مجموع ۱۸ فیلم در بخش مسابقه، ۶ فیلم در بخش خارج از مسابقه و ۱۳ فیلم برای بخش ویژه جشنواره انتخاب شده‌اند.
یکی از فیلم‌های بخش ویژه برلیناله امسال، «کلوزآپ» (نمای نزدیک) ساخته «عباس کیارستمی» است که نسخه ترمیم‌شده این فیلم برای اولین بار در آلمان در قالب برنامه فرهنگی «مدرنیته در ایران» که توسط موسسه گوته برگزار می‌شود، روی پرده می‌رود.
همچنین ۱۶ فوریه در حاشیه جشنواره امسال، با اعطای خرس طلایی افتخاری یک عمر دستاورد حرفه‌ای از «میلنا کانونرو»، طراح لباس ایتالیایی تقدیر خواهد شد.
همچنین در این مراسم فیلم سینمایی «درخشش» به کارگردانی «استنلی کوبریک» به نمایش درخواهد آمد.
«کانونرو» تاکنون ۹ بار نامزد جایزه اسکار شده و در این میان ۴ بار نیز برنده این جایزه شده است.
وی تاکنون با کارگردان صاحب نامی چون «اسنتلی کوبریک»، «فرانسیس فورد کاپولا»، «سیدنی پولاک»، «وارن بیتی»، «رومن پولانسکی»، «استیون سودربرگ»، «تونی اسکات»، «صوفیا کاپولا» و «وس اندرسون» همکاری داشته است.
در این دوره از رقابت‌ها همچنین با اعطای جایزه دوربین برلیناله از «نانسان شی»، تهیه‌کننده، «جئوفری راش»، بازیگر و «سمیر فرید»، نویسنده و منتقد فیلم تقدیر خواهد شد.
انتهای پیام/فارس
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 436402
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *