۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در بخش ایرندگان خاش مورد بهره برداری قرار گرفت/ تصاوير

14 بهمن 1395 ساعت 15:20

فرماندار شهرستان خاش از افتتاح و بهره برداري 5 پروژه به مناسبت دهه مبارك فجر در بخش ايرندگان خاش خبر داد.


محمداکبر چاکرزهی در حاشیه افتتاح پروژه های دهه فجر بخش ایرندگان در گفت و گو با خبرنگارتفتان ما  اظهار داشت:‌ تعداد 5 پروژه مختلف خدماتی، ورزشي، کشاورزي و آموزشي به مناسبت ایام دهه مبارک فجر با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد و 730 ميليون ريال در بخش ایرندگان این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
وی افزود: افتتاح 2 مدرسه 2 و 6 كلاسه در اسپه و داركشان و 2 طرح اجراي سيستم آبياري تحت فشار وادان و پوشش انهار سنتي ده قلعه و يك پروژه ورزش روستايي از مهمترین این پروژه ها بود.
 
چاكرزهي گفت: كمك به اقشار ضعيف و مستضعف يكي از اهداف 38 ساله امام راحل بود و تلاش نظام بر اين است تا حداقل شرايط و امكانات را براي اين قشر از جامعه محيا كند تا از جابجايي و مهاجرت افراد جلوگيري شود.
 
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران پروي از فضايل امام راحل است، اذعان كرد: كرامات امام خميني(ره) تاثير و نقش به خصوصي در تصويركشيدن ديدگاه مذاهب اسلامي به دشمنان داشته است.
 

 
فرماندار خاش با بيان اينكه هدف از دهه مبارك فجر امور معجزه آسايي است كه در نگاه مردم از آن به 22 بهمن ياد شده است، اظهار كرد: راهپيمايي عظيم و مردمي 22 بهمن خشت و زيربناي اجتماعي است و هر قدر خشت اين بنا و ساختمان محكم تر باشد بدون شك جامعه پوياتر و فعالتر است.
 
* کشاورزی؛ بازوی توانمند اقتصاد و خودکفایی است
مدير جهادكشاورزي شهرستان خاش نيز در حاشيه افتتاح پروژه هاي كشاورزي در بخش ايرندگان در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينكه کشاورزی  بازوی توانمند اقتصاد و خودکفایی است، اظهار كرد: كشاورزي جايگزين بسيار خوبي براي نفت است و بايد در راستاي اقتصادمقاومتي و توسعه و پيشرفت كشور به اين زمينه توجه ويژه شود.
 
امان الله طوقي با اشاره به افتتاح و راه اندازي سيستم آبياري تحت فشار روستاي واردان بخش ايرندگان خاش، بيان كرد: آقاي اسكندرپور صاحب اين سيستم در حال حاضر 6 هکتار نخلستان خود را مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار كردند كه در راستاي كاهش مصرف آب بسيار تاثيرگذار است.
 
وي با بيان اينكه اين نخلستان داراي 2 استخر بزرگ است، تصريح كرد: اين طرح با اعتباري بالغ بر 450 ميليون ريال از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته به بخش کشاورزی مورد بهره برداری قرار گرفت.
 

 
طوقي گفت: با افتتاح و بهره برداري از اين طرح براي 4 نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و  3 خانوار روستای واردان از این پروژه بهره مند شده اند.
 
وي خاطرنشان كرد: 80 درصد اعتبار هزينه شده براي اين طرح بر عهده جهاد كشاورزي و تنها 20 درصد آن را كشاورز پرداخت كرده و اين اقدام در جهت اهداف و سياست هاي نظام به بخش كشاورزي و نيز تشويق كشاورزان به سمت كشاورزي مكانيزه و تغيير الگوي آبياري از سنتي به سمت آبياري هاي تحت فشار از نوع قطره اي و جلوگيري از هدر رفت آبهاي زيرزميني و استفاده بهینه از این آبها  است.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ برگزاری مسابقه ورزشی دارت برای مسئولین، عیادت مدیر آموزش و پرورش شهرستان از همسر همکار فرهنگی، برپایی جشنواره غذاهای بومی و محلی و نمایشگاه صنایع دستی و گیاهان دارویی بخش ایرندگان و نیز برپایی جشن انقلاب در دبیرستان دخترانه صادقیه روستای ده قلعه از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در بخش ايرندگان بود.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 436223

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/436223/۵-پروژه-اعتباری-بالغ-۱۰-میلیارد-ریال-بخش-ایرندگان-خاش-مورد-بهره-برداری-قرار-گرفت-تصاوير

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir