۰
رئیس سازمان نظام پرستاری کشور:

چرا وزیر بهداشت تا مشکل ایجاد می‌شود به قم می‌رود؟/ حمله پزشک به پرستار باردار

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: وزیر بهداشت می‌گوید من نگاهم به منتقدین مانند نگاهی به بیکاران ایستاده در اتوبان است؛ باید به ایشان گفت آقای هاشمی به کجا چنین شتابان. ما کارشناس دلسوز بهداشت هستیم اما نمی‌دانم چرا تا مشکل ایجاد می‌شود آقای هاشمی راه قم را می‌گیرند.
چرا وزیر بهداشت تا مشکل ایجاد می‌شود به قم می‌رود؟/ حمله پزشک به پرستار باردار
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، علی‌محمد آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در جشن روز پرستار که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: شغل آتش‌نشانان از بسیاری جهات به شغل پرستاران نزدیک است زیرا هر دو گروه خود را در معرض خطر قرار می‌دهند تا دیگران سالم بمانند. حادثه پلاسکو نشان می‌دهد که جامعه ایران یک جامعه پلاسکویی است.
آدابی افزود: از نقطه‌ای ساختمان شروع به ریختن کرد و کل ساختمان به شیوه دومینو ریخت و به تلی از خاک تبدیل شد. در این حادثه می‌بینید که متأسفانه بسیاری از افراد و مردم عادی با اینکه می‌دیدند ساختمان در حال فرو ریختن هستند با بی‌تفاوتی عکس می‌گرفتند. جامعه ما پلاسکویی شده زیرا بی‌تفاوتی در تمام جامعه مشاهده می‌شود. اگر جامعه با بی‌تفاوتی روبه‌رو شود باید شاهد فرو ریختن آن باشیم. عده‌ای بعد از فرو ریختن ساختمان آن را تحلیل می‌کنند اما چه فایده ما نیاز به پیشگیری داریم.
رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: جامعه پرستاری حضور خود را ثابت کرده است، پرستار کارگر نیست که شلاق بخورد و چیزی نگوید. پرستار وظیفه خود را می‌داند و نمونه روشنفکر جامعه است تمام دنیا به پرستاران خود افتخار می‌کند اما متأسفانه در دولت اخیر آن چنان توهین‌هایی به جامعه پرستار شد که در وهن هم نمی‌گنجد.
وی گفت: دیروز در یک بیمارستان خصوصی پزشکی به پرستار باردار حمله می‌کند؛ آقایان پزشک چه می‌کنید البته روی حرف من با تمامی پزشکان نیست اما عده‌ای از پزشکان به روپوش سفید خود توهین می‌کنند. یاد ندارم پزشکی به بالندگی رسیده باشد جز در سایه حمایت پرستاران. شک دارم پزشکان درسی در خصوص حمله خوانده باشند. ما هم درسی در خصوص دفاع نخوانده‌ایم اما هم اکنون لازم می‌دانیم که از خودمان دفاع کنیم.
آدابی گفت: یکی از اولین اصول اقتصاد محدودیت منابع است این حرف کاملاً اشتباه است که شما به قشر پزشکان کاری نداشته باشید. در طرح غیرکارشناسی سلامت بیشترین فشار بر روی قشر پایین جامعه آمد. یک مورد پزشک سراغ دارم که موجودی ایشان 4 میلیارد ریال است که 76 میلیون تنها سود ماهیانه این پول است که باید گفت این ثبات نمایندگان مجلس در طرح تحول است که به جامعه هدیه داده‌اند. 
رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: آیا وضعیت در بلاد کفر هم این گونه است؟ آیا در کشورهای دیگر هم به این آحاد انسانی این اندازه تفاوت وجود دارد؟ مگر در کشورهای دیگر درآمد بین پزشک، پرستار و پلیس به چه اندازه است. تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به علت جو مسموم پزشک‌سالاری اجرا نشد و طرح تحول سلامتی اجرا شد که اختلاف درآمد در آن به 40 برابر رسید.
وی افزود: وزیر بهداشت می‌گوید من نگاهم به منتقدین مانند نگاهی به بیکاران ایستاده در اتوبان؛ باید به ایشان گفت آقای هاشمی به کجا چنین شتابان. ما کارشناس دلسوز بهداشت هستیم اما نمی‌دانم چرا تا مشکل ایجاد می‌شود آقای هاشمی راه قم را می‌گیرند. آن عزیزان (مراجع از مسائل ریز و کارشناسی بهداشت خبر ندارد همچنان که ما از مسائل فقهی آگاهی نداریم).
آدابی گفت: اگر بخواهیم در جامعه عدالت را رعایت کنیم به بی‌عدالتی می‌رسیم اما اگر دنبال مساوات باشیم به عدالت می‌رسیم. 
رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: در اصل 43 قانون اساسی آمده که کارگر، کارمند و همه اعضای جامعه باید با یک شیفت کاری تأمین باشند و در مدیریت جامعه سهیم. و در جامعه مانع تجمع ثروت در دست افراد خاص شود اما متأسفانه رانت ایجاد شده و منابع به صورت یکسان در دست همه قرار ندارد.
وی گفت: در شورای حقوق و دستمزد یک مصوبه غیرقانونی و غیرانسانی اجرا شد که به پزشکان اجازه می‌دهد که کارانه در سقف 60 میلیون تومان باشد. در حالی که در جامعه ما حداقل دستمزد 800 هزار تومان است پس چرا چنین اجازه‌ای داده شده است چرا پزشکان در قانون به نفع خود بهره می‌گیرند. شورای حقوق و دستمزد باید قانون را رعایت کند. چرا در شورای عالی بیمه نمایندگان وزارت بهداشت که دم از حمایت پرستاران می‌زنند به شکلی ناباورانه و غیرموجه جلسه را ترک کردند.
انتهای پیام/فارس
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 436114
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *