۰
گزارش تفتان ما از ماجراي جنجالي جابجايي ۲ جسد؛

اشتباه عجيب بيمارستان خاش در جابجايي جسد زن سالخورده كه بر اثر بارندگي جان داده بود/ رييس بيمارستان: نسبت به افراد متوفي خارج از بيمارستان هيچگونه تعهدي نداريم

چندروز اخير در پي بارندگي و سيلاب در شهرستان خاش يك زن سالخورده 60 ساله براثر ريزش سقف منزل جان داد كه در روز گذشته زماني كه اقوام و بستگان فرد متوفي جهت دريافت جسد اين زن به سردخانه بيمارستان امام خميني(ره) مراجعه كردند، جسد آن به اشتباه با جسد زن ديگري به آن ها تحويل داده شده و آنها نيز جنازه را دفن و به خاك سپرده اند.
اشتباه عجيب بيمارستان خاش در جابجايي جسد زن سالخورده كه بر اثر بارندگي جان داده بود/ رييس بيمارستان: نسبت به افراد متوفي خارج از بيمارستان هيچگونه تعهدي نداريم
به گزارش تفتان ما، بیش از ۱۰۰ نفر از اقوام زن سالخورده كه بر اثر ريزش منزلي در پي بارندگي و سيلاب چندروز اخير جان داده بود، زماني كه خودشان را جهت حضور در مراسم خاكسپاري او آماده مي كردند اطلاع نداشتند كه جسد اين زن به اشتباه دفن مي شود.
 

 
اين ماجراي عجيب روز گذشته و زماني كه بستگان فرد متوفي ديگر با هويت"ع" جهت گرفتن جسد و انجام مراسم خاكسپاري به بيمارستان امام خميني(ره) خاش رفتند، فاش شد.
 
* مسئول سردخانه در محل نبوده و فرزندش جنازه را تحويل داده است
"س.م" يكي از بستگان معصومه شاهي كه براثر ريزش سقف در پي بارندگي جان داده بود به خبرنگار ما گفت: تعدادي از اقوام و بستگان براي دريافت جسد وي به سردخانه بيمارستان امام خميني(ه) خاش مراجعه كرده است اما مسئول سردخانه در محل نبوده و فرزند اين مسئول درب سردخانه را باز مي كند و جسد خانم شاهي را به آنها نشان مي دهد و اقوام متوفي كه از مرگ وي بسيار ناراحت بودند جسد را طبق گفته فرزند مسئول سردخانه تحويل مي گيرند و جهت شستن و غسل جسد و خاكسپاري به گلزار محمدي شهرستان خاش مي برند.
 
وي بيان كرد: مراسم خاكسپاري با حضور اقوام انجام شد و جسد فرد متوفي نيز دفن شد.
 

 
وي تصريح كرد: ما جسد را به خاک سپردیم و درگیر مراسم ختم و عزاداری بودیم که از بیمارستان با ما تماس گرفتند و اعلام کردند كه جسد به اشتباه دفن شده و جسد خانم شاهي در بيمارستان است و بايد بروند و جسد را تحويل بگيرند.
 
* تمامي اقوام و بستگان ما كه از شهرستان آمده بودند شوكه شدند
"ش.ع" يكي از بستگان فرد متوفي كه به اشتباه بجاي خانم شاهي دفن شده بود، نيز به خبرنگار ما گفت: اقوام ما براي مراسم خاكسپاري از شهرستان آمده بوند و به طرف بيمارستان حركت كرديم تا جنازه را تحويل بگيريم.
 
وي ادامه داد: همه چيز كاملاً عادي بود و در سردخانه خواستند كه 2 نفر از بستگان نزديك متوفي جهت شناسايي جنازه وارد شوند كه به محض اينكه جنازه را ديدند شوكه شدند و معلوم شد جنازه اين فرد با فرد ديگري جابجا و به خاك سپرده شده است.
 
وي بيان كرد: زماني كه از ماجرا با خبرشديم به مسئولان بيمارستان اعتراض كرديم كه پس از بررسي مشخص شد كه جنازه خانم شاهي كه براثر ريزش سقف در پي بارندگي اشتباهي با جنازه خانواده ما جابجا شده است و بلافاصله با آن خانواده تماس گرفتند و خواستند به بيمارستان امام خميني(ره) خاش مراجعه كنند.
 

 
وي افزود: زماني كه آنها به بيمارستان آمدند مشخص شد كه جنازه خانم شاهي به جاي جنازه ديگري از بيمارستان تحويل گرفته و در گلزار محمدي شهرستان خاش دفن شده است.
 
وي اذعان كرد: زماني كه آنها به سردخانه آمدند با ديدن جنازه اي كه مشخصات خانم شاهي روي آن بود تاييد كردند كه جنازه متعلق به مادر آنهاست و آنها فرد ديگري را دفن كرده اند.
 
* از مسببان اين حادثه در جابجايي اجساد شكايت مي كنيم
يكي ديگر از بستگان اين افراد متوفي به خبرنگار ما گفت: اين ماجرا نه تنها بي حرمتي و بي احترامي به جنازه را به دنبال داشت بلكه سبب ناراحتي بسيار زياد ما شد و حالا ما از بيمارستان امام خميني(ره) خاش و افرادي كه با اشتباهشان باعث شدند كه جسدها جابجا و در قبر ديگري دفن شوند شكايت داريم و مي خواهيم كه اين مسئله مهم را پيگيري و مسببان آن را شناسايي تا ديگر از اينگونه مشكلات پيش نياد.
 
وي بيان كرد: بايد بيمارستان قبل از تحويل اجساد متوفيان به خانواده هايشان تمامي مدارك و مشخصيات را كنترل و سپس جنازه را تحويل دهد.
 
* متاسفانه جنازه ها در سردخانه بيمارستان بدون پلاك و علائم هويتي نگهداري مي شوند
وي با بيان اينكه نكته بسيار جالب و مهم اين است كه متاسفانه جنازه ها در سردخانه بيمارستان بدون پلاك و علائم هويتي نگهداري مي شوند، اذعان كرد: اگر هم خانواده ها و بستگان متوفي  جنازه را اشتباه شناسايي كردند چرا بيمارستان جنازه ديگري را به جاي جنازه ديگر تحويل داده است؟؟؟
 
* شما اشتباه كرديد و ما مقصر نيستيم!!!
اين فرد كه نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: زماني كه در بيمارستان به ارتكاب اين اشتباه اعتراض كرديم مسئولان بيمارستان مدعي شدند كه شما اشتباه كرديد و ما مقصر نيستيم!!!
 

 
وي تصريح كرد: مسئولان بيمارستان به ما گفتند كه هر دو متوفي شبيه هم بودند و به همين دليل خانواد ها و بستگان متوفاي ديگر دچار اشتباه شدند ولي اصلاً اينگونه نيست چرا كه بين متوفي ها هيچگونه شباهتي وجود ندارد و ما از اينكه اين اشتباه انجام شده، بسيار شوكه شديم و خواستار پيگيري اين مسئله از مسئولان هستيم.
 
* نسبت به افراد متوفي خارج از بيمارستان هيچگونه تعهدي نداريم
رضا كرد رييس بيمارستان امام خميني(ره) خاش در خصوص پيگيري اين خبر در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه اينگونه موارد به ندرت در بيمارستان اتفاق مي افتد، اظهار كرد: متاسفانه مسئول سردخانه در زمان تحويل جنازه در محل سردخانه نبوده و فرزند وي جسد را تحويل داده است.
 
وي بيان كرد: بستگان متوفي بايد با دقت بيشتري جسد خود را شناسايي مي كردند تا اينگونه مشكلات ايجاد نشود.
 
كرد گفت: مرحومه معصومه شاهي به دليل اينكه در خارج از بيمارستان فوت كرده و سپس به سردخانه بيمارستان آورده شده است بيمارستان هيچگونه مسئوليتي نسبت به اين فرد متوفي ندارد.
 
وي ادامه داد: بايد  پزشك معالج پزشكي قانوني جسد را به بستگان و اقوام فرد متوفي تحويل ميداده است كه به دليل عدم حضور اين پزشك در شهرستان جسد توسط فرزند مسئول سردخانه تحويل داده شده است.
 
* پزشكي قانوني در شهرستان خاش هيچگونه متولي ندارد
وي با تاكيد بر اينكه بيمارستان امام خميني(ره) هيچگونه تعهدي نسبت به افراد متوفي خارج از بيمارستان ندارد، اظهار كرد: متاسفانه چندين بار در اين خصوص با پزشكي قانوني مكاتبه انجام شده است كه ضمن احداث سردخانه مخصوص در خارج از بيمارستان و يا حداقل گذاشتن يك نماينده پزشكي قانوني در بيمارستان جهت دريافت و تحويل اجسادي كه خارج از بيمارستان فوت مي كنند، اقدام كند اما تاكنون در اين خصوص پاسخ و اقدامي انجام نشده است.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 436094
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *