۰
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان:

منازل ۲۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سیل اخیر سیستان و بلوچستان آسیب دید

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در جریان وقوع سیل اخیر در جنوب استان منازل ۲۵۰ خانوار مددجوی تحت پوشش، بین ۱۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده و در پی آن کمیته امداد به آنها خدمت‌رسانی کرده است.
منازل ۲۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سیل اخیر سیستان و بلوچستان آسیب دید
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،رضا شهرکی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان، با اشاره به خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد در سیل اخیر جنوب استان اظهار داشت: کمیته امداد پس از وقوع سیل تنها به خانوارهای تحت پوشش و مددجویان خود امدادرسانی می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کمیته امداد پیش از وقوع سیل همه مددجویان تحت پوشش خود را در برابر حوادث بیمه کرده، افزود: در جریان وقوع سیل اخیر در استان، منازل 250 خانوار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد بین 10 تا 80 درصد آسیب دیده است.
وی ادامه داد: توزیع سبد کالا و لوازم گرمایشی به ارزش ریالی 400 هزار تومان و تکمیل پرونده‌های خسارت برای این 250 خانوار از جمله اقدامات کمیته امداد پس از وقوع سیل بوده و تلاش می‌کنیم در سریعترین زمان ممکن خدمات دیگری نیز به آنها ارائه شود.
شهرکی با اشاره به خدمات گسترده نظام جمهوری اسلامی به مردم مناطق محروم سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: استان ما در شاخص‌های مختلف از جمله برخورداری از آب، برق، مراکز آموزش عالی و خدمات درمانی پیش از انقلاب در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار داشت؛ به طور مثال در زمینه مراکز دانشگاهی تنها از یک دانشگاه با یک رشته تحصیلی بهره‌مند بودیم که امروز به برکت انقلاب اسلامی همه شهرستان‌های ما دارای مراکز دانشگاهی است.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جلوگیری از فقر وراثتی و برابری همه افراد در دریافت خدمات مهمترین دستاوردهای کمیته امداد است و در واقع ما به دنبال توزیع عادلانه ثروت هستیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 97 هزار و 579 خانوار شامل 231 هزار نفر در سطح استان از کمیته امداد کمک هزینه معیشتی دریافت می‌کنند، گفت: کمیته امداد به دنبال توانمندسازی و خودکفا کردن مددجویان است و معمولاً در یک دوره 5 تا 7 ساله مددجویان را با توانمندسازی از تحت پوشش خارج کرده و آنها را با افراد جدید جایگزین می‌کند.
شهرکی با اشاره به خدمات متعدد ارائه شده به مردم نیازمند، گفت: از ابتدای سال تاکنون 2700 نفر از مددجویان در سطح استان وام اشتغال دریافت کرده‌اند که 2200 مورد آن از منابع بانکی و 200 مورد آن از منابع امداد پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: امسال 3180 جهیزیه، 5 هزار و 251 وام قرض‌الحسنه، 9 هزار و 53 کمک نقدی موردی، بیش از 24 هزار کمک هزینه تحصیل دانش‌آموزی، 193 اجاره مسکن مستمر سالانه، 1952 مورد شهریه دانشجویی، 44 هزار و 990 مورد بیمه مکمل و 700 مرو تعمیرات مسکن توسط کمیته امداد به مددجویان تحت پوشش در استان ارائه شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت به 11 هزار نفر سبد سوء‌تغذیه ماهانه تعلق گرفته که 80 درصد آنها غیرمددجو بوده‌اند و جمع هزینه‌های سالانه‌ای که برای این امر در طول سال در نظر گرفته شده مبلغ 6 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.
شهرکی اظهار داشت: امسال ساخت 100 مسکن روستایی برای مددجویانی که دارای زمین بوده‌اند از منابع مالی کمیته امداد و با پیمانکاری سپاه در دستور کار ما بوده که تاکنون 500 مورد آن تکمیل شده و مابقی نهایتاً تا ابتدای خردادماه سال آینده تکمیل و تحویل مددجویان می‌شود که عمده آنها متعلق به زنان سرپرست خانوار و ایتام است.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به نبود امکان ساخت مسکن برای مددجویان فاقد زمین، خاطرنشان کرد: شوراهای روستایی می‌توانند در زمینه اعطای زمین به مددجویان و ایتام فاقد زمین همکاری کنند تا کمیته امداد نسبت به ساخت مسکن برای آنها اقدام کند.
انتهای پیام/تسنیم
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 436074
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *